Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3424
Er om dagen så diskuterte vi hjemme hos meg om TVen produserer like mye varme som den bruker av strøm.

det var snakk om en 50" Plasma TV med et forbruk på 600w

ifølge far, som er elektriker, så Varmer TVen opp tilsvarende en panelovn på 600w.

jeg tror derimot at mye av energien går til å lage lys, og signaler som går videre til stereoanlegget.

vi ble aldri ferdige, så jeg spør her. hva er mest riktig? klart den blir varm...men ikke tilsvarende 600w...eller?

på forhånd takk.
600W = hvor mye varme? Regner med en panelovn som er laget for å produsere varme, produserer mye mere varme enn tv'n din!
Disse 600W som blir sendt inn i tv'en blir brukt på alt annet enn akkurat varme ja, som du sier.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Greit nokk at TVen blir varm, men det er tap av energi ett sted. Eller bruk av energi, fordi tapet går ut i varme :P

TVen bruker den strømmen den trenger, og resten går ut i tap i form av varme.

Du kan jo ta en liten test.. Sett en panelown på 600w må max, også prøver du og holde honda di der, og derreter så prøver du på TVen.

Men det hadde vært fint om noen kom opp med regnestykke eller kilder til at TVen blir like varm eller om den er kaldere...
600W er 600W og kommer ut i varme før eller siden.

De fleste skjermene mine er på 80W...
Sist endret av fxxked; 29. november 2010 kl. 10:42.
har en 50 tommer selv, når den har stått på lenge ,merker man godt at det er blitt varmere i stua
Sist endret av MyDarkSide; 29. november 2010 kl. 10:42.
merket stor forskjell når jeg bytta ut min gamle plasma skjerm med en lcd skjerm.
vi måtte sette inn en varme ovn i stua da det blei markant mye kaldere med lcd skjermen

så ett regne stykke på plasma kontra lcd i varme utvikling hadde vært morro og se