Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1029
Hei.

Jeg skal kanskje ta utdannig i forsvaret, altså være lærling. Er det noen som vet hvor lenge jeg må bli i forsvaret etter at jeg er ferdig med lærling tiden på 2 år?

Søknadsfristen er 1.Mars så trenger svar nå kjapt.

Og er det noen som vet hvor Brekvik ligger?
Det er der jeg mest sansynerlig vil havne.
Tror du er ferdig etter to år, siden det er 2 år med innbakt førstegangstjeneste...

For å være helt sikker hadde jeg tatt kontakt med "Forsvarets responssenter tlf 810 00 222"
Anbefaler at du leser gjennom udanningskatalogen til forsvaret siden du ikke gir noe mer informasjon.

Finner du ikke svarene dine der så bruker Forsvarets responssenter å svare rimelig fort, evt ring de og å få konstant svar!
Dette kommer ann på hvilken utdanning du skal ta, så det er litt vanskelig å svare på.
Det er vell like greit å ringe 03003 for å få snakket med en Responssenteret, de hvet svaret på det meste
Sist endret av xazer123; 18. februar 2009 kl. 08:52.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Befalskolen er to år, hvorav første året er førstegangstjenesten, og andre året er pliktåret. Etter det er du ferdig, med mindre du søker deg til krigsskolen.
hvis du ikke klarer å google deg frem til hvor Brevik så fortjener du ikke å vite det...sånn helt seriøst...
Sist endret av Izor; 25. februar 2009 kl. 23:04.
Sitat av atomet Vis innlegg
Ikke bare det, hvis man ikke klarer å finne ut noe så enkelt, og er så til de grader initiativløs er man TOTALT uegnet som befal.
Vis hele sitatet...
Jeg synes et initiativløst befal er å foretrekke. Et soldat som ikke gidder å krige er en god soldat, og det skulle vært flere av dem.

Kasan13: Begynn her, og les deg opp på hva du begir deg inn på:
I og for seg et poeng DT, men jeg leste feil, det var vel ikke befalsskolen han skulle på, så jeg sletta posten.
Sitat av Izor Vis innlegg
hvis du ikke klarer å google deg frem til hvor Brevik så fortjener du ikke å vite det...sånn helt seriøst...
Vis hele sitatet...
Fikk Forsvarets utdannings katalog i forje uke og det er ikke brevik som jeg kan være lærling det er Bjerkvik. Det ligger så ca 1 time med buss lengere opp enn Narvik. Har sendt søknad i dag.