Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 783
Hvordan blir kvalitet med et 3d kort med tv-ut og koble til tv'en, blir det stor forskjell fra f.eks. en dvd spiller?

Og hvilket kort er isåfall best til dette, helst rundt 1000,-
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg så på en dvd på tven gjennom pcen en gang. kvaliteten var veldig god den. jeg har et Creative PC-DVD Encore Dxr3 MPEG kort.
jeg tror kvaliteten er like god med et mpegkort inkludert i et vanlig 3dkort.
DivX og lignende da?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har ikke prøvd divx, men jeg har hørt at kvaliteten blir mye bedre på tv enn på en pcskjerm siden alt er mer "blurete" på en tv. da blir kvaliteten nesten like bra som en dvd, du ser heller ikke de stygge "flekkene" på divxfilmen.
DivX på tv blir drit bra, vertfall her hos en kamerat som jeg sitter nu.. Hjemme har jeg et ATI All In Wonder 128 16mb PCI med tv ut-inn, men har aldri sjekka hvordan divx/vcd blir på tv'en (19" skjerm og 14" tv på rommet)..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
(19" skjerm og 14" tv på rommet)..
Vis hele sitatet...
samme her
Hvilke 3d-kort er det som er best med tanke på tv-ut, gir best kvalitet på bilde og lyd?
Kvaliteten (hvis det enda ikke er fastslått) er pen til alt annet enn windows.
Dvs, DVD/DivX/Spill (opengl/direct3d)
Kvaliteten i windows blir _VELDIG_ blury.
Har ATi Radeon VE 32mb DDR (VGA, LCD-skjerm UT (husker ikke hva det het) og s-vhs/video). Jeg er veldig fornøyd. Får god kvalitet på tven og grafikken og ytelsen i spill er heller ikke så dårlig (bør bruke radeontweaker for å tweake til spilling)


koster 999,- kr på www.psdata.no