Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2693
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller 1 brett rivotril
Regner med det kun blir en bot, hvis i det hele tatt det.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Regner med det kun blir en bot, hvis i det hele tatt det.
Vis hele sitatet...
Må vel være noen her som har blitt tatt med det og kan si noe om hva som skjedde.

Jeg er ihvertfall straffet tidligere.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt fra 2-10 lapper i bot eller ingenting om man er heldig.
Spørs hva du gjør utav det som oftest
▼ ... noen uker senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Var så heldig å oppleve dette selv. Egentlig føler jeg at dette var en ganske mild straff. Det gjelder å få frem at du bruker kun pga psykiske problemer og lignende

Sitat av wormhole Vis innlegg
Var så heldig å oppleve dette selv. Egentlig føler jeg at dette var en ganske mild straff. Det gjelder å få frem at du bruker kun pga psykiske problemer og lignende

Vis hele sitatet...
Synes det å straffe brukere er alt annet en mildt jeg da, men det er jo bare min mening.
Nå vet alle pillehuene i Lillestrøm hvor de skal ringe på om det kniper hvertfall lol
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Nå vet alle pillehuene i Lillestrøm hvor de skal ringe på om det kniper hvertfall lol
Vis hele sitatet...
Jepp, bare å ringe på hos den lokale shell stasjonen det.
Jøss først ekstra store baconpølser og nå Xanax. Shell har faktisk det beste utvalget langs norske veier.
Er det der faktisk adressen din? Ikke lurt å poste her kompis.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er shell Skedsmokorset.
Fett med lokale folk her inne da ��
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Er det der faktisk adressen din? Ikke lurt å poste her kompis.
Vis hele sitatet...
Bor hverken på shell eller i lillestrøm i det hele tatt gitt. Det var her de valgte å skru på sirenene bare, etter å ha fulgt oss helt fra svenskegrensa
Sitat av wormhole Vis innlegg
Bor hverken på shell eller i lillestrøm i det hele tatt gitt. Det var her de valgte å skru på sirenene bare, etter å ha fulgt oss helt fra svenskegrensa
Vis hele sitatet...
Skulle likt å se en egen tråd der du forteller mer om denne bilturen, høres ut som at dere muligens har hatt det spennende før, under og etter turen
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wormhole Vis innlegg
Bor hverken på shell eller i lillestrøm i det hele tatt gitt. Det var her de valgte å skru på sirenene bare, etter å ha fulgt oss helt fra svenskegrensa
Vis hele sitatet...
Hmm, ja det her virket interessant. De fulgte dere helt fra svenskegrensa til Lillestrøm faktisk?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4 lapper for 9 piller?WTF!!
Hvordan foregår det om man velger 8 dager i fengsel? Må man vente lenge på soning?
Er 8 dager en stor påkjenning? Må selv den mest slitne narkomane uten penger inn for å sone?
Virker helt meningsløst at man faktisk kan velge å heller bli en utgift for staten enn å betale dem..
Spesielt når det gjelder en så betydningsløs sak som noen piller.
Sist endret av Ipeds; 2. november 2023 kl. 09:01.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man får ikke sone for bøter lengre. Det blir tvangstrekk osv bare
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
4 lapper for 9 piller?WTF!!
Vis hele sitatet...
4 lapper er vel mye bedre enn annen type straff?

Å kjøre for raskt i trafikken; et lovbrudd som daglig gjøres med uhell, vil ofte gi en tilsvarende bot ut ifra hvor høyere enn tillat man kjører....

Synes det er en relativt mild straff, hvis man sammenligner med straffen man får for å kjøre for raskt.. Hadde gledelig betalt meg ut av en slik bot.

Sitat av Ipeds Vis innlegg
Hvordan foregår det om man velger 8 dager i fengsel? Må man vente lenge på soning?
Er 8 dager en stor påkjenning? Må selv den mest slitne narkomane uten penger inn for å sone?
Virker helt meningsløst at man faktisk kan velge å heller bli en utgift for staten enn å betale dem..
Spesielt når det gjelder en så betydningsløs sak som noen piller.
Vis hele sitatet...

Betydningsløst? Selv om div benzoer "bare" er B preparater, er ikke benzo noe av det som oftest er gjengangeren når helt mongo folk har gjort helt syke ting og krasja biler uten å huske noe som helst?

Hva mener du er samfunnsmessig bedre og mer rettferdig straff enn det han karen her fikk?

Om du vil, så kan du faktisk se på dette som to valg: frivillig fengsling med mulighet for avrusing, eller å betale en relativt liten bot på 4000 kroner.


Om han har 1, 3 eller 20 piller her er vel egt poengløst i forhold til straffen han ville fått, da dette er et mildt slap på skulderen. Dessuten, så er det bare bra at statskassen finansierer det den bruker på å stoppe/oppdage lovbrudd, med å holde de som i utgangspunktet er grunnen til at staten må bruker penger på sånt, til det økonomiske ansvaret, slik at lovlydige skattebetalere får mindre av byrden selv.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 2. november 2023 kl. 09:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
4 lapper er vel mye bedre enn annen type straff?

Å kjøre for raskt i trafikken; et lovbrudd som daglig gjøres med uhell, vil ofte gi en tilsvarende bot ut ifra hvor høyere enn tillat man kjører....

Synes det er en relativt mild straff, hvis man sammenligner med straffen man får for å kjøre for raskt.. Hadde gledelig betalt meg ut av en slik bot.




Betydningsløst? Selv om div benzoer "bare" er B preparater, er ikke benzo noe av det som oftest er gjengangeren når helt mongo folk har gjort helt syke ting og krasja biler uten å huske noe som helst?

Hva mener du er samfunnsmessig bedre og mer rettferdig straff enn det han karen her fikk?

Om du vil, så kan du faktisk se på dette som to valg: frivillig fengsling med mulighet for avrusing, eller å betale en relativt liten bot på 4000 kroner.
Vis hele sitatet...
Jeg synes jeg det virker meningsløst at staten skal betale penger for å holde pillemisbrukere i et fengsel. For at de så skal slipppe løs etter åtte dager å fortsette med misbruket. Det samme gjelder jo egentlig også bøter. Finnes det noe forskning som faktisk støtter oppunder at dette er effektiv praksis? Dette gjelder vel i og for seg alle ulovlige rusmidler. Jeg er for eksempel nyskjerrig på hvor mange det er av dem som blir tatt for å oppbevare hasj som slutter. Hvis staten er opptatt av å få bukt med rusmisbruk, så antar jeg at det finnes bedre forebyggende tiltak å bruke pengende på enn å betale fengselsopphold.

Om han faktisk kjørte bilen i pillerus, så er det en annen sak enn dette. Folk som har piller lovlig på resept kan jo også kjøre i pillerus om de måtte ønske. Folk med øl i bilen kan jo også drikke øl..

Jeg har forresten ikke noe bastant synspunkt her. Jeg bare stiller spørsmål og synser.
Er fullstendig åpen for at noen har et godt svar som belærer meg.
Sist endret av Ipeds; 2. november 2023 kl. 09:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Henlagt visst du ikke vedtar boten. Tror ikke de gidder å ta til retten en bot på maks 1500-2000. Iallefall ikke visst du nekter straffeskyld og de ikke har håndfaste, tekniske bevis og du i tillegg er veldig ung.

De bryr seg bare visst du er ungdom eller i tenårene. De voksne over 25 er det for sent for tenker de.
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Jeg synes jeg det virker meningsløst at staten skal betale penger for å holde pillemisbrukere i et fengsel. For at de så skal slipppe løs etter åtte dager å fortsette med misbruket. Det samme gjelder jo egentlig også bøter. Finnes det noe forskning som faktisk støtter oppunder at dette er effektiv praksis? Dette gjelder vel i og for seg alle ulovlige rusmidler. Jeg er for eksempel nyskjerrig på hvor mange det er av dem som blir tatt for å oppbevare hasj som slutter. Hvis staten er opptatt av å få bukt med rusmisbruk, så antar jeg at det finnes bedre forebyggende tiltak å bruke pengende på enn å betale fengselsopphold.

Om han faktisk kjørte bilen i pillerus, så er det en annen sak enn dette. Folk som har piller lovlig på resept kan jo også kjøre i pillerus om de måtte ønske. Folk med øl i bilen kan jo også drikke øl..

Jeg har forresten ikke noe bastant synspunkt her. Jeg bare stiller spørsmål og synser.
Er fullstendig åpen for at noen har et godt svar som belærer meg.
Vis hele sitatet...


Dette er ikke et spørsmål om at staten *skal* holde noen som har hatt 9 piller i fengsel.

Jeg svarte bare på at det slettes ikke er en urimelig eller streng straff å måtte velge mellom noen dager i fengsel eller 4000 kr for å bli tatt med drugs, når man bøtene for å kjøre for raskt (som enda ikke er nok til å miste lappen), er enda høyere. Mer enn annet viser dette til at straffen er økonomisk skånsom mot rusbrukere, muligens basert på en antakelse om at en rusbruker i gjennomsnitt har dårligere råd enn en som er ute i trafikken (her var jo faktisk den som ble straffa i trafikken også!).

Bør boten være høyere eller lavere, synes du? (Nå tenker jeg kun på bot som reaksjon på lovbrudd, da det var mengden straff i form av pengebeløp det i seg selv ble reagert på)
Sist endret av KrølleBølleBrur; 2. november 2023 kl. 09:56.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av wormhole Vis innlegg
Var så heldig å oppleve dette selv. Egentlig føler jeg at dette var en ganske mild straff. Det gjelder å få frem at du bruker kun pga psykiske problemer og lignende

Vis hele sitatet...
Når ble Xanax narkotika kontra rusmiddel? Det betyr jo også at apotekene selger narkotika
Ref legemiddelverket (https://www.legemiddelverket.no/tilv...p-av-narkotika)

I henhold til narkotikalisten i forskrift om narkotika (narkotikaforskriften) regnes både legemidler i reseptgruppe A og B som narkotika.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 2. november 2023 kl. 13:43.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Ref legemiddelverket (https://www.legemiddelverket.no/tilv...p-av-narkotika)

I henhold til narkotikalisten i forskrift om narkotika (narkotikaforskriften) regnes både legemidler i reseptgruppe A og B som narkotika.
Vis hele sitatet...
Aha, så en kan lovlig inneha narkotika
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aha, så en kan lovlig inneha narkotika
Vis hele sitatet...
Jepp, det er lov å besitte narkotiske stoffer, gitt at du har resept og har hentet det på apotek.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Bor hverken på shell eller i lillestrøm i det hele tatt gitt. Det var her de valgte å skru på sirenene bare, etter å ha fulgt oss helt fra svenskegrensa
Vis hele sitatet...
Men du klarte å få med navnet ditt i det første bildet du postet. Bra det ble slettet ganske fort, navnbror :')
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Men du klarte å få med navnet ditt i det første bildet du postet. Bra det ble slettet ganske fort, navnbror :')
Vis hele sitatet...
Haha, jeg var visst ikke rask nok på avtrekkern der nei

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Skulle likt å se en egen tråd der du forteller mer om denne bilturen, høres ut som at dere muligens har hatt det spennende før, under og etter turen
Vis hele sitatet...
Ja, det er egentlig en litt interessant historie når jeg tenker over det. Dette skjedde mens grensene fortsatt var stengt pga covid, og det ble dermed vanskelig å dra til Sverige for å hente kratom. Det vi da gjorde var å kjøre til en ubemannet grenseovergang langt inni skogen forbi Kongsvinger et eller annet sted. Der stod en kompis på en andre siden, som jeg fikk overlevert kratomen av, over bommen

På vei tilbake kom en politibil kjørende i motsatt retning, som gjorde oss litt stressa, men etter hvert som tiden gikk tenkte vi det ikke hadde med oss å gjøre. Jeg hadde sovna og vi hadde vel kjørt i godt over en time da kompisen min vekker meg og jeg ser blålysene bak oss. Vi kjører inn til siden, og forbereder oss på den alltid like trivelige seansen, og det er da jeg plutselig oppdager at jeg har en pose xanax i lomma, som jeg helt hadde glemt.

Lang historie kort - vi ble vel holdt igjen der i 3-4 timer, så grundig som de skulle undersøke, selv om alle kort ble lagt på bordet relativt kjapt

Det interessante er at den 1,5kg med kratom ble henlagt, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor. Det er litt pga det at jeg syntes jeg slapp billig unna