Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 840
Darren Aronofsky er kjent for å lage mye rart, men han er direkte og ærlig i det han gjør.

Denne filmen er en berg og dal-bane, fra start til slutt.

Det handler om 2 kompiser som må skaffe penger til heroin som Harry kan dele med sin kjæreste, og ikke minst, det handler om moren til den utslitte sønnen som skjønner at noe er galt med mor.

Filmen setter to ting opp mot hverandre: Mor er avhenging av TV, og skal tydeligvis bli invitert til et show, og Harry som ser at piller er værre, han ser det med en gang, og hele filmen raser sammen i et syn på hvordan ting kan bli levende på en annen måte.

9/10

Darren Aronofsky leker med tankene våres, på en seriøs og meningsfull måte, og det er gøy.
Elsker denne filmen! En klassiker jeg virkelig liker å se i blant! En berg og dal bane var en god beskrivelse.
Denne filmen viser på mange måter hvor ekstremt det kan bli når man bruker droger og hvor galt det kan gå.

Harry og dama sklir ordentlig utpå med et økende misbruk. Dama prostituerer seg og nedverdiger seg flere ganger for å kunne finansiere misbruket.

Moren til Harry blir i utgangspunktet invitert til et gameshow, og får tanker om at hun må slanke seg. Gode tips fra venninnene leder henne inn i et pillemisbruk. I utgangspunktet tar hun det som foreskrevet av legen, men det tar ikke lang tid før det blir litt ekstra. Ender ikke bra for noen av dem.

Filmen er en god produksjon og en god skildring av misbruk. Viser også stigmaet man kan oppleve som misbruker, som når Harry og kompisen havner i fengsel.

Absolutt en god film, og langt fra komedie. Satt igjen med en rar følelse etter jeg så denne første gangen.
Veldig bra film! Men fy f… så jævlig, følte meg ikke noe særlig etter å ha sett den. Havner ikke på listen over filmer jeg ser flere ganger, he he…
Mvh