Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3937
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har prøvd forskjellige antidepressiva opp igjennom uten noe særlig hell. Har hørt mye bra om effexor.
er det noen her som har noe å si om effexor på godt og/ellerr vondt?
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Effexor hjalp meg. Fikk mye mareritt og rare dømmer første 2 mnd , og det er vanlig å føle seg mer deprimert i oppstartfasen men det hjalp meg opp av gropa i lengden. Hadde vært innlagt for selvmordsforsøk to ganger men fikk litt følelsen av liv tilbake med effexor.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg begynte på Effexor da jeg kom på 'murhuset' i Arendal, en grusom plass. Har slitt med klinisk depresjon siden jeg var liten, gått av å på i terapi siden jeg var ~5 år gammel. De første dagene så føles det litt ut som du går på ecstasy, og det kjennes ganske bra. Energien stiger, angstnivået synker og det er generelt lettere å hente inn roen. Jeg var veldig suicidal og er ganske sikker på jeg hadde endt opp med å ta knekken på meg selv hvis ikke jeg begynte på det. Jeg tror du vil ha god effekt av Effexor om de andre ikke fungerer, de gjør ikke det for meg heller.

Etter nesten ett år så følte jeg meg bare komprimert, som om takhøyden og bakkenivået var presset mot hverandre. Ikke at jeg ble zombie, men litt likegyldig og frustrert. Og etterhvert så ble det veldig krevende å huske å ta de, så da sluttet jeg cold-turkey, noe du aldri bør finne på. Det var hardt, men alt i alt så er jeg glad jeg brukte det i perioden jeg trengte det. Det hjalp meg å bygge opp selvtilliten igjen, men etterhvert begynte jeg å miste litt av meg selv. Noe som er merkelig, jeg hadde fra før av mista meg selv totalt, Effexor åpnet veien, men etterhvert så merka jeg at det endte opp med å bli problemet. Vanskelig å formulere. Ikke noe veldig stort problem, men fra et kunstnerisk perspektiv så føltes det riktig å kutte det. Sexlysten er også tilbake, men jeg vil si at etter 6-7 mnd så sluttet Effexor å funke, på en måte. Det var best de første 3 mnd.

Nå etter å ha vært uten i 2 måneder, så vil jeg si at det føles litt ut som jeg går på testo, uten at jeg har prøvd det. Jeg har lettere for å bli agressiv, men er usikker på om det ligger i at jeg ikke har angst for å si nei lengre og den type ting. Jeg har mer energi, sexlyst, impulsivitet, og jeg merker det er vanskeligere å havne i sotmørket.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I murhuset i arendal,, da har vi kanskje vært på samme plassen da

Tenkte å bruke dette bare i en fase. Har et sykdomsbilde som jeg har lært meg å kjenne og tipper at jeg slutter på de over nyttår.
har prøvd effexor før for mange år siden men husker ikke helt hvordan de funka annet at jeg syns å huske det hjalp noe uten noe særlig abstinenser. Fikk brain-zapps da jeg sluttet, men det gikk greit liksom. det er intresant å høre andres erfaringer
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har så og si samme erfaring som Tropisk Kirkevar. Minnet om en konstant ecstasy-opptur de første par ukene (gigantiske pupiller hadde jeg også), ekstremt lav sexlyst (like greit, siden det var helt umulig å oppnå orgasme uansett), mistet de få positive effektene etter noen måneder så sluttet cold turkey jeg også (ikke gjør det), og det var helt for jævlig å slutte. Vertigo, angst og kvalme, og brain zaps tilsvarende de jeg opplevde i noen uker etter at det skled litt ut med knips en periode - men denne gangen varte det i månedsvis, om ikke bortimot et år.

Prøvde det igjen over ti år senere i depressiv desperasjon, hadde for lengst mistet troen på antidepressiva men folk rundt meg insisterte så da tenkte jeg jeg like gjerne kunne gå for noe som i det minste ville gi meg en mdma-light følelse i noen uker, men den gang ei. Ingen positive effekter overhodet, kun orgasmeproblemer og sviktende sexlyst, men mildere abstinenssymptomer siden jeg kuttet det ut ganske fort. Dessverre viste den reduserte sexlysten seg å være av det mer permanente slaget denne gangen, og har aldri nådd tilbake til normalnivå igjen. Summa summarum det verste psykoaktive middelet jeg noensinne har prøvd, og bortsett fra alkohol det eneste jeg faktisk angrer på å ha brukt. Aldri mer.
Brukte det en kort periode for hjelp til å redusere bruken av Sobril.Det hjalp mot angsten,og jeg klarte å trappe ned på nevnte medisin.Mine bivirkninger ble ekstrem svette om natten.Ble enig om å kutte det ut.Trappet ned på feil måte ved å ta en tablett annenhver dag isteden for å halvere dosen.Hadde lenge ettervirkninger som støt gjennom kroppen.Etter et par måneder gav det seg.Skal jeg noen gang bruke antidepressiva må det bli en annen type enn Effexor.
Sist endret av Chip Charley; 25. september 2019 kl. 21:22.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I murhuset i arendal,, da har vi kanskje vært på samme plassen da

Tenkte å bruke dette bare i en fase. Har et sykdomsbilde som jeg har lært meg å kjenne og tipper at jeg slutter på de over nyttår.
har prøvd effexor før for mange år siden men husker ikke helt hvordan de funka annet at jeg syns å huske det hjalp noe uten noe særlig abstinenser. Fikk brain-zapps da jeg sluttet, men det gikk greit liksom. det er intresant å høre andres erfaringer
Vis hele sitatet...
Tror det er noe du må bruke over tid, full virkning er vel ikke før 8-12 uker.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror det er noe du må bruke over tid, full virkning er vel ikke før 8-12 uker.
Vis hele sitatet...
Tror full virkning er før det, men de antar vel at ettter 8-12 uker så begynner det å påvirke tankesettet.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror full virkning er før det, men de antar vel at ettter 8-12 uker så begynner det å påvirke tankesettet.
Vis hele sitatet...
Noe sånt. Tror hvertfall det er noe man skal gi minst 24 uker (6mnd) for å ha noe nyttig behandling av det hvertfall, og ikke bare i en kort fase. Nå vet jeg ikke hvor kort fase ts mente da, men det er jo noen som tror at antidep fungerer umiddelbart og kaller det lykkepille. Det blir jo veldig misvisende. Jeg gikk vel på det minst 3 år første gangen, og hvertfall et eller to år andre gangen.
▼ ... over et år senere ... ▼
effexor har hands down reddet livet mitt. jeg har tidligere hatt resepter på cipralex, cipramil, lamictal, lithium etc.. ingenting hjalp på depresjon og selvmordtanker. var klar for å avslutte alt men ville gi piller et siste forsøk.

man får livsgleden tilbake rett og slett! våkner tidlig, lite søvnbehov, mindre matlyst, ingen påtrengende tanker. litt som speed men på en mer kontrollert måte. jeg anbefaler alle som har prøvd «alt» for å få det bedre, å faktisk gi dette et forsøk
Jeg brukte effexor, men etter 1 år måtte jeg gi meg, bivirkningene ble for ille. Svette om natta, kunne være 7-8 grader på rommet om natta men allikavell svetta jeg som en gris og det ble dam på gulvet om jeg reiste meg, ble fortere sint, lyssensitiv og lett for å hakke eller bite sammen tenner.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Effexor redda meg og mangeårig depresjon. I opp startfasen hadde jeg masse vivid dreams husker jeg og tror jeg begynte vinterstid, ca, påfølgende sommer begynte jeg å føle meg levende igjen og fikk tilbake livet og livsgnisten. Tror jeg brukte de i rundt to år
Anonym bruker
"Lettet Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
effexor trigget mani hos meg, sånn jeg fant ut at jeg er bipolar. Abstinenser når du slutter.