Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1720
Hei folk!

Leste her om dagen at det skal settes opp flere gjennomsnittsmålinger her i landet. Helt uproblematisk for min del. Men hørte også i den forbindelse at det skal være mulig å unngå å bli registrert i denne målingen hvis man bytter fil før fotoboksen (avhenger av at det er få biler på veien). Det høres helt absurd ut spør du meg. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

I tillegg lurte jeg på om noen andre her vet om triks for å unngå gjennomsnittsmålinger?

Spør av nysgjerrighet, og ikke fordi jeg har tenkt til å kjøre i hundreogørten km/t på risikoutsatte veistrekninger.
Måler dem stort sett ikke trafikken begge veier? Ergo burde føleren ha ligget under alle filene også.
Uvaksinert 👍
de fleste plassene så går føleren over hele veien. Men ligger man langt nok ut til siden (høyre), gjerne utenfor asfalten så ikke kontrollinjene synes på bilde så kan ikke målingen brukes, men vet ikke om det gjelder på gjennomsnittsmålig og ikke å anbefale i stor hastighet forbi en fotoboks.
Siden du setter fokus på gjennomsnittsmåling vil jeg benytte anledningen til å si at man kan trygt ligge 10 over istedenfor 20 under som de fleste gjør..det er lagt inn slingringsmonn.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Siden du setter fokus på gjennomsnittsmåling vil jeg benytte anledningen til å si at man kan trygt ligge 10 over istedenfor 20 under som de fleste gjør..det er lagt inn slingringsmonn.
Vis hele sitatet...
Tipper slingringsmonnet er som ved vanlig fotoboks, nemlig 10 %. Så ved 100 km/t fartsgrense kan du da likke 10 km/t over. Mens ved 50 km/t fartsgrense kan du ikke ligge mere enn 5 km/t over, før du blir tatt.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Tipper slingringsmonnet er som ved vanlig fotoboks, nemlig 10 %. Så ved 100 km/t fartsgrense kan du da likke 10 km/t over. Mens ved 50 km/t fartsgrense kan du ikke ligge mere enn 5 km/t over, før du blir tatt.
Vis hele sitatet...
10 %? Hvor har du det fra? Riktignok kan speedometeret på bilen være ganske feil, og der er 10 % ikke uvanlig, men med selve fotoboksen..?

– Det er lagt inn en teknisk feilmargin på tre km/t i fotoboksene, opplyser Anne Beate Budalen, senioringeniør i Vegdirektoratet.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/09/08/t...otor/18027796/

Slik jeg har forstått det er dette 3 km/t opp til 100 km/t - i hastigheter over dette "får" du en feilmargin på tre prosent.
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/a/3155299