Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2613
Hallais alle explorere, jeg er relativt ny innenfor dette miljøet men har lenge vært interessert i forlatte og nedlagte bygg. Men jeg har et spørsmål som surrer fælt rundt i hodet, er dette en straffbar handling? Og er det noen her som har hatt konfrontasjoner av politiet før og hva var reaksjonen dems? Tenkte også å nevne at jeg følger et par forhånds regler: Jeg gjør ikke hærverk, jeg tar ikke med meg ting, jeg flytter ikke på ting og bryter ikke opp en låst inngangs dør. Jeg går inn ene og alene for spenningen og bildene jeg tar. Jeg er bare redd politiet eventuelt ville hatt noen reaksjon på hva jeg driver med?
De ber deg som regel bare om å gå hvis de i det heletatt gidder å komme.. Har du kamera rundt halsen så et det sjeldent noe problem.
Mener det var noen her på forumet som fortalte om en episode der de hadde blitt tatt av politiet for et år eller 2 siden. De hadde vel bare blitt bortvist fra stedet.
En jeg kjenner ble bare bortvist også. Ble tatt selv av noen arbeidere som planla rivingen av et bygg, ble pent bedt om å gå. Så pleier ikke være noe problem.
Synes å huske det var en filmsnutt som ble postet her inne en gang for lenge siden de hadde filmet en ganske irritert mann i arbeidsklær om ba dem om å komme seg vekk, men husker ikke hvem som postet den.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pleier somregel bare å få tilsnakk, med mindre du har gjort noe upassende slik som hærverk eller bryte opp dører, evt naboer har ringt politiet og sier de ser mistenksom person som loker rundt.

Råder deg til å ikke gå alene, da forlatte og rivningsklare bygg som oftest er falleferdige, og før du vet ordet av det får du en bjelke over deg.