Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1955
For dere som ikke har fulgt helt med, så har Microsoft annonsert en nydesignet XBOX 360, med innebygd WiFi og som er betydelig mer stillegående. Jeg har en XBOX 360 Elite med 120gb hdd allerede, og har dermed et spørsmål til dere godtfolk;

Jeg har lyst å selge Eliten min, for å kjøpe den nye. Har dere noen løsning på å ta backup av harddisken? Jeg har en sånn transfer kit liggende, men kan jeg gjøre noe med den uten at jeg har den nye XBOX 360 konsollen ved siden av?
Heisann,

Skal ikke leke admin, men tittelen din er misvisende. Da jeg leste "Den nye XBOX 360-konsollen!", tenkte jeg automatisk at dette var en tråd jeg kunne trykke meg inn i, og lese dine tanker rundt den nye konsollen. Isteden blir jeg spurt om jeg vet av en måte å ta kopi av Xbox 360-harddisker.

Vel, gutten min, i dag er din lykkedag, for det kan jeg hjelpe deg med. Alt du trenger Torx-skrujern og et program som heter for Xplorer 360. Ved hjelp av dette programmet kan du ta backup av harddisken din over til datamaskinen din. Videre kan du eksportere dette videre. Jeg antar at harddisken i den nye boksen har samme filstruktur som de gamle harddiskene, da noe annet simpelthen hadde vært ulogisk for alle spillene.
Det er også mulig å få kjøpt en overføringskabel. Om dette er den samme kabelen som man får kjøpt allerede vites ikke, men muligheten er der.
Den nye støtter overføring fra gammeldags harddisk til den nye sorten via overføringskabelen du tydeligvis har, selv om du ikke kan bruke gamle harddisker på den. Det betinger riktignok at du har den nye.
Sist endret av Franklin; 16. juni 2010 kl. 04:18.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Den nye støtter overføring fra gammeldags harddisk til den nye sorten via overføringskabelen du tydeligvis har, selv om du ikke kan bruke gamle harddisker på den. Det betinger riktignok at du har den nye.
Vis hele sitatet...
Kunne du for ordens skyld servert oss en kilde på at den gamle kabelen er kapabel? Skulle gjerne fått dette bekreftet fra offisielt hold selv, da jeg vurderer å kjøpe en ny konsoll.

Hilsen kveldens leke-admin. :-)
Sist endret av lambador; 16. juni 2010 kl. 04:28.
Jeg deltok på Microsofts pressekonferanse på E3 i går hvor de selv bekreftet det.
Engadget har en brukbar film fra når de pakker opp konsollen og får hjelp fra en Microsoft ansatt.
http://www.youtube.com/watch?v=kzEcbKU5BTY

Man kan kjøpe kabel til 19.95$ i USA, mens en også kan bruke usbminnepenn og xbox live auto download (for nedlastet materiale fra Xbox Live).
Sist endret av møkk; 16. juni 2010 kl. 04:53.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Beklager misvisende overskrift. Mine tanker generelt rundt det nye designet går mye ut på at jeg tror Microsoft går i riktig retning når det gjelder XBOX 360. Det to store ankepunktene, manglende innebygd wifi og støy, har blitt tatt hånd om. Det viser kanskje at Micrpsoft hører litt etter på hva kundene har å si, og det liker vi. Designet generelt syntes jeg så bra ut, selv om jeg foretrekker matt finish fremfor pianolakk. Hva tenker dere?

Takk for tipsene angående overføring av harddisk. Har en slik kabel ja, så det løser seg skal dere se!
Shady Banana
Quix's Avatar
Synes den var veldig stilig og bra mtp. innebygd wifi og mer stille, men jeg må bare sitere og si meg enig fra en komentar jeg så på en unboxing video: ''What a nice ps3.'' Er 100% xbox frelst uansett men den var veldig ps3.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Er 100% xbox frelst uansett men den var veldig ps3.
Vis hele sitatet...
Ehhhh...nei? Den er da aldeles ikke lik, annet en sort pianolakk. At en dimling på youtube skrev det i en kommentar der sjokkerer meg jo ikke, seriøsiteten på YT er ikke enorm.

http://myware.dk/shop/catalog/images/playstation-3-slim.jpg http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/xbox-360-slim-hard-08-hands.jpg
Sist endret av tafsern; 16. juni 2010 kl. 17:11.
Pianolakk og WiFi er da vitterlig ikke noe PlayStation har oppfunnet.
Shady Banana
Quix's Avatar
Den var veldig ps3. Innebygd WiFi, Pianolakk og Touch knapper. Sorry men ps3 var nok der først.

Sitat av Franklin Vis innlegg
Pianolakk og WiFi er da vitterlig ikke noe PlayStation har oppfunnet.
Vis hele sitatet...
Nei men ps3 var der først og Xbox 360 2 ligner veldig på en ''rip-off''.
Noen som vet om denne har kommet til norge eller når det gjør det? Har akkurat spart opp penger til 360, men nå som denne nye har kommet ut er det vel litt fail å kjøpe elite?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Den var veldig ps3. Innebygd WiFi, Pianolakk og Touch knapper. Sorry men ps3 var nok der først.



Nei men ps3 var der først og Xbox 360 2 ligner veldig på en ''rip-off''.
Vis hele sitatet...
Spiller det virkelig noen rolle hvem som var der først? Mener du at PS er bedre å spille på fordi de var der først?

Om vi skulle forby alle andre å gjøre noe fordi noen har gjort det før, hvor mye tror du at du kunne velge i mellom da? En bil, en sykkel, en data, en konsoll, en mobiltelefon...

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Noen som vet om denne har kommet til norge eller når det gjør det? Har akkurat spart opp penger til 360, men nå som denne nye har kommet ut er det vel litt fail å kjøpe elite?
Vis hele sitatet...
16 juli i Europa. Denne uka i USA.
Sist endret av tafsern; 16. juni 2010 kl. 17:16.
Shady Banana
Quix's Avatar
Den skulle shippes mandagen og var antatt å være til salgs rundt fredag. Er nok bedre en elite ja^^

Sitat av tafsern Vis innlegg
Spiller det virkelig noen rolle hvem som var der først? Mener du at PS er bedre å spille på fordi de var der først?
Vis hele sitatet...
Nei ps3 er ikke bra å spille men jeg sier bare at MS har hentet mye fra ps3 til 360 v2.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Den var veldig ps3. Innebygd WiFi, Pianolakk og Touch knapper. Sorry men ps3 var nok der først.



Nei men ps3 var der først og Xbox 360 2 ligner veldig på en ''rip-off''.
Vis hele sitatet...
Disse maskinene følger jo bare generelle trender og konsepter for underholdningssystemer for hjemmet. Bang Olufssen har jo hatt lignende CD-spillere siden tidlig åttitall, og pianolakk og touchknapper er da vitterlig like vanlig som matt plast og ordinære knapper nå til dags.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nei ps3 er ikke bra å spille men jeg sier bare at MS har hentet mye fra ps3 til 360 v2.
Vis hele sitatet...
Trykksensitive knapper og sort farge? Hadde den sett lik ut, så ja.. men kom igjen!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Etter hva jeg mener så burde konsollen vært MYE mindre... Jeg modifiserte en xbox til å bli halvparten av størrelsen av denne uten store midlene..
Sist endret av CakeZ; 16. juni 2010 kl. 17:30.
Sitat av tafsern Vis innlegg
16 juli i Europa. Denne uka i USA.
Vis hele sitatet...
Ok, thanks. Kanskje jeg får den til bursdag, 24.


Sitat av T.J. Vis innlegg
Etter hva jeg mener så burde konsollen vært MYE mindre... Jeg modifiserte en xbox til å bli halvparten av størrelsen av denne uten store midlene..
Vis hele sitatet...
Den er jo ganske liten i forhold til den vanlige.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Den er vel og liten, men jeg som har skrudd mye på disse synes jo at komponentene burde vært forminsktet hvertfall litt på de årene den har vært ute.. Men de har vel sikkert en god forklaring på det.. De skriver jo at den er musestille så sikkert derfor den er litt større for å få ordentlig luftstrøm inni.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nei ps3 er ikke bra å spille men jeg sier bare at MS har hentet mye fra ps3 til 360 v2.
Vis hele sitatet...
Uh... Nei, absolutt ikkje? MS har henta frå det som er "fresht" og "hipt" nett no. Svart, runde kantar, blankt, fete striper, lakk, det er ikkje berre Microsoft som gjer dette, det er alle designere.
Her er en video fra E3, enjoy:

LENKERENKE

Advarsel: Varer i 1 time og 30-40 minutter.
ville bare kaste inn denne linken fra komplett.no
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601583
Den kjøper jeg nå!

Besillt
Sist endret av Eplekjekk; 17. juni 2010 kl. 19:51.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Basement Vis innlegg
Uh... Nei, absolutt ikkje? MS har henta frå det som er "fresht" og "hipt" nett no. Svart, runde kantar, blankt, fete striper, lakk, det er ikkje berre Microsoft som gjer dette, det er alle designere.
Vis hele sitatet...
Om alle designere ville gjort dette hadde vi vel stått stille i utviklingen. Kanskje litt pirkete, men ville bare påpeke at en designers jobb er å komme med noe kreativt, ikke kopiere. Riktig nok er det lov å hente inspirasjon, men å hente fra det som er moderne per i dag, ville ikke fått oss noen vei. Ettersom det er deres jobb å fornye det som er "hipt".

Dette er forøvrig bare min mening på en designers jobb, og kanskje litt OT, men følte det ble litt feil å si at jobben til designerne på MS er å hente fra designet til andre konsoller.