Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 691
Har 6 gigabyte bilder på en ubuntu server som jeg gjerne skulle delt over nettet med en god venn.. Det burde ikke være for komplisert, og hun burde kunne enkelt browse seg igjennom uten for mye oppkoblings-hazzle.. Samba over internett har jeg skjønt er djevelens verk, og FTP har jeg ikke mye sans for (du kan ikke se thumbnails osv).

Noen som har et godt forslag til et greit web-basert bildegalleri med brukere?
Har sett litt, men det finnes jo så mange varianter, og jeg orker ikke prøve meg frem..
Picasa Webalbum vil nå fungere fint til det.
Kan velge om Venner skal se dem, så velger du bare hu, så kan bare hu se dem? om eg ikkje tar feil, rett meg vist eg gjer.
http://mortz.tjokk.net/kategorier/kode/

Brukte scriptene hans før, på den tiden jeg ikke kunne php.
Muligens litt gamle, men de fungerte utmerket i 07.

Give it a shot.
Sitat av Trondvn Vis innlegg
Picasa Webalbum vil nå fungere fint til det.
Kan velge om Venner skal se dem, så velger du bare hu, så kan bare hu se dem? om eg ikkje tar feil, rett meg vist eg gjer.
Vis hele sitatet...
Vil ikke picasa uploade til en annen server? Med 6gig ønsker jeg ikke det. har en egen server som det skal hostes på..
Ah, nei da så.. Du kan jo sjule for alle andre enn Hu da, tenkte mer på det
@fetter: jeg liker gallery, det er bra, har brukere, rettigheter osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
+1 for gallery, ellers kunne du lagt inn ajaxplorer. Er primert ikke ment for bilde galeri, men gir thumnails og er kjapt og sette opp