Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 600
ok!
Her er greia, jeg har en Palm LifeDrive . Har dyttet linux inn på denne.
En versjon som kalles OPIE
http://hackndev.com/system/files?file=images/palmld-opie-firstboot_0.jpg

Det funker perfekt.
Men greia er at en kompis, som hadde gjort det samme fortalte meg en ting.
Han sa at alle linux programmer med åpen kildekode kan bare trikses litt med, og så gjøres passelige til den LifeDriven, er det sant? Og hvordan gjøres det?

Er det bare til å endre på oppløsningene?

Takker for alle svar :-)
//Jensen2k
Sist endret av jensen2k; 15. juli 2006 kl. 14:46.
Ja du kan endre på det, men det krever mye arbeid og innsikt. Men det er ofte slik med open source at det er noe du har lyst på så er sjansen stor for at noen andre faktisk har hatt lyst på det samme og faktisk laget det.

Til spørsmålet om hva som kan endres..... alt!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har kildekoden, og kan endre denne slik du vil. Det er ikkje alltid like lett å endre ting da, så når du har behov for å spørre, kan du neppe endre kildekoden sjølv. Oppløsninga kan uansett stillast andre plasser enn kildekoden.
Trådstarter
21 0
Så med meg med abosludt null skills innen UNIX programmering vil dette være umulig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av jensen2k
Så med meg med abosludt null skills innen UNIX programmering vil dette være umulig?
Vis hele sitatet...
I praksis ja. Kva du forventa? Du har kildekoden til kjerna i et unix-system. Å endre den krev gode kunnskapar om arkitekturen, og om programmering generelt. Men du står fritt til å prøve, du kan få andre til å gjere det for deg, og du kan leige deg hjelp. Eller du kan prøve deg fram. Viss du vil prøve deg fram, er vmware uunverleg hjelpemiddel.
Problemet her er har vel ikke noe med kjernen i et unix system å gjøre eller oppløsning... All kildekode som funker på linux kan kjøre på OPIE også. Det må bare kompileres. For å gjøre dette må man enten kompilere koden på enheten man skal kjøre det på eller utføre en såkalt cross compile fra en annen arkitektur. Har selv laget toolchains / kompilator oppsett for flere slike embedded systemer og kompilert kode på min x86 laptop som kan kjøre på arm / ppc arkitektur. Funker som bare pokkern.

Jeg sier ikke at det gjør saken noe enklere... Men det er mulig.