Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 701
Morn!
Her om dagen hørte jeg om live systemet backtrack.
Jeg fant ut at jeg skulle prøve dette og lastet ned den siste versjonen.
Jeg brente ut hele filen med trailversjonen av brenneprogrammet "Sateira CD&DVD Burner". Jeg fikk brent cdn og reboota pcn med cdn i (slik som beskrevet mange steder).
Au... der skjedde det ingen ting gitt. Hva er det jeg har gjort feil. Nå har jeg brent ut 4 cdr og ingen av dem funka (sikkert bare meg som har gjort noe feil).

Jeg må beklage hvis det er noen feil i teksten derav jeg ikke har noen kunskap innen dette. Håper på svar og at jeg la til dette emnet på riktig sted.
Har du satt CD-drevet som boot device før harddisken i BIOS?
Du brente CD-en som image, ikke la .iso-filen rett på cd-en?
larsi's Avatar
Trådstarter
10 0
"Har du satt CD-drevet som boot device før harddisken i BIOS?"
Hva er det du mener, og hvordan gjør jeg det?

og ja jeg brente cdn som image og jeg la ikke bare .iso filen rett på en "fil cd".
larsi: Når du starter maskina di må du inn i BIOS. Hvordan du kommer deg inn i BIOS varierer fra hovedkort til hovedkort. Men om det ikke står noe spesifikt under bootup, prøv å trykk F2. Om ikke, google ditt hovedkort.

I BIOS kan du bestemme i hvilken rekkefølge BIOS'en skal søke etter enheter som har boot-mulighet. Her setter du CD-drevet først. Da vil den starte fra cd'a om den har boot-bar.
larsi's Avatar
Trådstarter
10 0
oki tusen takk... skal prøve dette nå

EDIT:
Dette virket ikke
har dere noen andre forslag??
Sist endret av larsi; 14. juli 2006 kl. 19:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av larsi
oki tusen takk... skal prøve dette nå

EDIT:
Dette virket ikke
har dere noen andre forslag??
Vis hele sitatet...
Kva verka ikkje? Har du satt cden som boot-enhet? Første boot-enhet til og med?
larsi's Avatar
Trådstarter
10 0
japp.. funket ikke... jeg hørte han gikk i cd romen men det skjedde ikke noe.. akkurat sånn som det har vert de gangene før jeg endret på det
larsi's Avatar
Trådstarter
10 0
nå fikk jeg det til å fungere. Det jeg gjorde var å tvinge den til å boote cdn (trykka F12) med en gang.
Har derrimot problemer når jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket mitt.
hvordan gjør jeg dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Les dokumentasjonen. Forøvrig. Kva nytte har du av Backtrack?

Viss du vil begynne med Linux, er neppe BackTrack optimalt utgangspunkt. Knoppix eller SuSE Live DVD er bedre. Backtrack er laga for et formål: sikkerhetsanalyser, og eg er ikkje heilt overbevist om du har nytte av det...
Sitat av larsi
Har derrimot problemer når jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket mitt. hvordan gjør jeg dette?
Vis hele sitatet...
Vel en del trådløse kort har liten og/eller ingen støtte i linux og du må høyst sannsynlig kose deg litt med Ndiswrapper.

Anbefaler deg å sjekke hvilket kort du har og søke litt på google om kortet er kompatibelt med gnu/linux.

Som slashdot sier; Det kan være en være en ide med en annen distro som første valg. Anbefaler i tillegg til de distroene som Slashdot har nevnt: Ubuntu. Veldig god Hardware støtte der også, og ikke minst kun 1 cd
Sist endret av |fatman|; 15. juli 2006 kl. 11:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |fatman|
Som slashdot sier; Det kan være en være en ide med en annen distro som første valg. Anbefaler i tillegg til de distroene som Slashdot har nevnt: Ubuntu. Veldig god Hardware støtte der også, og ikke minst kun 1 cd
Vis hele sitatet...
Når det gjeld HW-støtte på livecd, så er faktisk knoppix den beste eg har prøvd, og slår ubuntu, suse og alle langt ned i støvleskafta.

Men mest antakeleg vil OP vere 1337 h4xx0r, og prøve backtrack for å sploite ei maskin...
Sitat av slashdot
Når det gjeld HW-støtte på livecd, så er faktisk knoppix den beste eg har prøvd, og slår ubuntu, suse og alle langt ned i støvleskafta.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om det. Grunnent til at jeg anbefaler Ubuntu til alle og enhver er mengden med hjelp man finner på forum etc. Føler at Ubuntu har et "bedre" og en mer hjelpevillig bruker gruppe (dette er nødvendigvis ikke sant, men men)

Sitat av slashdot
Men mest antakeleg vil OP vere 1337 h4xx0r, og prøve backtrack for å sploite ei maskin...
Vis hele sitatet...
Etter litt oversetting så tror jeg kanskje jeg skjønner hva du sier, og dersom mine antagelser stemmer, så bør man ha litt mer kunnskap om gnu/linux før man starter med dette
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |fatman|
Ingen tvil om det. Grunnent til at jeg anbefaler Ubuntu til alle og enhver er mengden med hjelp man finner på forum etc. Føler at Ubuntu har et "bedre" og en mer hjelpevillig bruker gruppe (dette er nødvendigvis ikke sant, men men)



Etter litt oversetting så tror jeg kanskje jeg skjønner hva du sier, og dersom mine antagelser stemmer, så bør man ha litt mer kunnskap om gnu/linux før man starter med dette
Vis hele sitatet...
Vel, i så fall er vel kanskje Gentoo det ultimate Dei har mest dokumentasjon, og absoulutt mest dyktige folk i miljøet rundt. Og ja, finst gentoo live cd som ikkje insisterer på å kompilere seg sjøl før du får fortsette

Oversetting? Trudde alle visste kva 1337 h4xx0r var
Sitat av slashdot
Vel, i så fall er vel kanskje Gentoo det ultimate Dei har mest dokumentasjon, og absoulutt mest dyktige folk i miljøet rundt. Og ja, finst gentoo live cd som ikkje insisterer på å kompilere seg sjøl før du får fortsette
Vis hele sitatet...
Vel når man har problemer med å velge boot sequence i BIOS er vel gentoo neppe en ting man bør satse på?

Sitat av slashdot
Oversetting? Trudde alle visste kva 1337 h4xx0r var
Vis hele sitatet...
Skyt meg, jeg er gammel. Hadde jeg vært en hest hadde jeg vært salamipølse/lim for lenge siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |fatman|
Vel når man har problemer med å velge boot sequence i BIOS er vel gentoo neppe en ting man bør satse på?



Skyt meg, jeg er gammel. Hadde jeg vært en hest hadde jeg vært salamipølse/lim for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikkje. Greit nok, gentoo er mykje arbeid, men du lærer ekstremt mykje av det, fordi dei har så ekstremt god dokumentasjon. Viss du er villig til å lese dokumentasjonen og gjer det som står der, treng du ikkje særleg bakgrunnskunnskap om *nix fra før for å få pingvinen til å fly. Men det er bratt læringskurve, og du må vere villig til å lese, og ikkje klage med en gang noke ikkje funka.

Sjølv er eg så lat at eg brukar SuSE. Men no beveger denne tråden seg farlig langt ot...