Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 581
Som topic sier så har jeg problemer med min ubuntu instalasjon. Jeg har hatt ubuntu før på samme pc som intalasjonen foregår på nå. Får gjort alt helt til den sier den er ferdig å installere og at jeg skal starte systemet på nytt. Jeg starter da på nytt. Men ingen grafisk meny. Det kommer bare tekst. Har klart dette kun en gang. Huff.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du installert X?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Låser systemet seg eller står det login: ?
Om systemet låser seg kan du da være så venlig å fortelle hva som står på de siste linjene?
Logg inn som root. Skriv følgende:

startx (se om du havner i grafisk mode eller om den hopper tilbake til tekst mode)
cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE (viser deg feilmeldinger som nok gjør at X ikke vil starte)

Dette er nok relatert til driveren til skjermkortet. Poster du evt. feilmeldinger fra loggen her kan jeg kanskje hjelpe med å spore dem...
Centurius's Avatar
Trådstarter
Lastet bare ned live cd ubuntu. Og da fikk jeg det til å virke pent. Men, det flooder med A-ATA osv.. Når jeg ikke er i den grafiske menyen. Så jeg må bare reboote og starte i det grafiske.