Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1341
Hei.
Jeg mediterer en god del.
Er nysgjerrig hvordan blodtrykket/pulsen endrer seg, når jeg mediterer.
Jeg har Samsung telefon.
Har kommet over disse klokkene på AliExpress.

https://www.aliexpress.com/item/1005...20002736392_17

https://www.aliexpress.com/item/1005...20002736392_46

Hvem er best?
Noen andre anbefalinger?
Sist endret av davidentotre; 16. mars 2024 kl. 10:59.
Tviler sterkt at noen her inne har førstehåndserfaring med akkurat disse jalla klokkene fra Kina. Etter prisen å dømme vil jeg anta at begge suger rimelig hardt, med lav kvalitet på alt, inkludert sensorer. Men om du ikke har råd til noe ordentlig, kan man jo anta at den dyreste er en del bedre enn den andre, men antakelig er det omtrent samme innmaten i begge. Hvor nøyaktig en sånn billigklokke kan måle puls, vet jeg ikke. Blodtrykk kan ikke klokker måle, så vidt jeg vet.

Jeg vil heller anbefale å lete etter en brukt en fra et anerkjent merke, på finn, kanskje du finner noe til tilnærmet samme pris, og får noe som funker.
Du kan også ta to fingre, enten på håndleddet eller halsen, og måle i 6 sekunder * 10, eller 10 sekunder * 6 eller 15 sekunder * 4, så har du pulsen din.

Ellers er en pulsklokke såpass enkel teknologi at jeg tror alle pulsklokker i verden klarer å gjøre jobben sin. Synes du design eller merke er viktig så kjøper du bare den du synes er kulest.
Sist endret av IneartheDx; 16. mars 2024 kl. 13:36.
Jeg kan si at en puls/treningsklokke er så mye mer enn det. Trodde ikke selv før jeg fikk en men veldig artig og alle liker data.
Programmer, nøyaktig og funksjoner varierer fra hvilken prisklasse men jeg kan anbefaler Garmin som har klokker i de fleste prisklasser.

Har selv en dykker + treningsklokke og trodde aldri at jeg skulle bruke treningsfunskjonene i den grad jeg gjør. både gøy og nyttig..
Trente for maraton ifjord og treningen ble letter og mer effektiv etter klokken men igjen, alt til enhver smak.

Min har også en søvn funksjon, artig å se hvordan og hva som påvirker søvnen. Har tilogmed slutt og begynte med visse ting som hjelper søvn noe jeg heller aldri trodde jeg skulle gjøre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Satho Pronth Vis innlegg
Jeg kan si at en puls/treningsklokke er så mye mer enn det. Trodde ikke selv før jeg fikk en men veldig artig og alle liker data.
Programmer, nøyaktig og funksjoner varierer fra hvilken prisklasse men jeg kan anbefaler Garmin som har klokker i de fleste prisklasser.

Har selv en dykker + treningsklokke og trodde aldri at jeg skulle bruke treningsfunskjonene i den grad jeg gjør. både gøy og nyttig..
Trente for maraton ifjord og treningen ble letter og mer effektiv etter klokken men igjen, alt til enhver smak.

Min har også en søvn funksjon, artig å se hvordan og hva som påvirker søvnen. Har tilogmed slutt og begynte med visse ting som hjelper søvn noe jeg heller aldri trodde jeg skulle gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvilken klokke har du?

Noen som evt kan komme med forslag til gode pulsklokker med slike funksjoner som nevnt over?
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Hvilken klokke har du?

Noen som evt kan komme med forslag til gode pulsklokker med slike funksjoner som nevnt over?
Vis hele sitatet...
Garmin or gohome.
Om du er nyskjerrig på alle de utallige fordelene ved å temme vindene dine, søk vitenskaplige artikler om emnet. Er selv forundret og litt forbanna at skolebarn ikke læres denne mestringsferdigheten alt i første klasse!!.
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Hvilken klokke har du?

Noen som evt kan komme med forslag til gode pulsklokker med slike funksjoner som nevnt over?
Vis hele sitatet...
Har Garmin decent g1 solar fordi jeg også dykker en god del men den ser litt mer klumpete ut enn de vanlige klokkene til Garmin men jeg lader den kun Hver andre uke så mye har bra batteri!

Hadde vurdert Fenix serien om ikke?
De over er litt i det dyrere laget men kjøpte nylig en Garmin Venu sq 2 til partneren (ser litt mer ut som en klokke) som fungerer veldig bra og koster 1/3 av de andre garmin klokkene.
Vil anbefale fenix hvis du har råd. Den klokka er magisk
Jeg har en slik fitbit men etter 1 år må jeg betale for appen, er det noen klokker der app for søvnregistrering osv er gratis å bruke?
Btw ingen klokker som måler blodtrykket med noen presisjon, så ikke bli lurt av det. Selv ikke Samsung sin som har den funksjonen. Ikke bare må den kalibreres med en ordentlig måler hver måned, men den er ikke nøyaktig i det hele tatt.

Kjøpt en billig klokke fra et brand name, ikke noe slikt fra aliexpress
Huawei band er billig og rimelige. De kan måle puls , o2 og blodtrykk.

Helt grei og enkel klokke. Må bruke Huawei helse appen da
garmin fenix 7x er svær, har lommelykt og batteri som for meg varer i 3 uker med alt av målinger av puls, o2, søvn, stress osv
Meditasjon påvirker vel blodtrykket på samme måte som å ta seg en høneblund?