Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1903
Hva er logikken bak å lage kaos om Eritrea i Norge og hvorfor akkurat i Bergen?
Det er vel en blanding av regimefanatikere og regimekritikere. Det er mye lidelse i begge leire pga. situasjonen i Eritrea.

Her fra Stockholm for en måned siden: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...l-vaere-skadet
Sist endret av Asket; 2. september 2023 kl. 21:29.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av Asket Vis innlegg
Det er vel en blanding av regimefanatikere og regimekritikere. Det er mye lidelse i begge leire pga. situasjonen i Eritrea.

Her fra Stockholm for en måned siden: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...l-vaere-skadet
Vis hele sitatet...
DET skjønner jeg, men hvorfor ta det hatet utover politiet?

og hvorfor fuckings-Bergen av alle steder?
Sist endret av Sjefen Sjæl; 2. september 2023 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det eritreanske regimet er av en annen verden i forfølgelse av "sine" flyktinger utenlands etter hva jeg har lest. Kartlegger med hjelp av regimevennlige foreninger/personer nøye i europeiske land sine flyktinger-og krever så fordekt in" skatt" av disse.

Som motytelse får eventuell gjenlevende slektinger i Eritrea "være ifred".

Men skjønner ikke hvorfor norsk politi blir angrepet-men samme skjedde vel i stockholm.
Politiet er vel på "lag" med de som de beskytter? Vil tro det er en sånn tankegang. Ulempen for politiet i et sånt tilfelle er jo ev. steinkasting fra begge sider.

Kan vel også være at politiet blir sett på som regimevennlige? Sånn sett så representerer de regimet i Eritrea?

Sinne og aggresjon er vel litt som vann, det tar den enkleste veien?

Jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg snakker om, men det virker da ikke så fjernt.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av Asket Vis innlegg
Politiet er vel på "lag" med de som de beskytter? Vil tro det er en sånn tankegang. Ulempen for politiet i et sånt tilfelle er jo ev. steinkasting fra begge sider.

Kan vel også være at politiet blir sett på som regimevennlige? Sånn sett så representerer de regimet i Eritrea?

Sinne og aggresjon er vel litt som vann, det tar den enkleste veien?

Jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg snakker om, men det virker da ikke så fjernt.
Vis hele sitatet...
Disse menneskene har altså ingen oppfatning om hvordan moderne siviliserte demokratier fungerer? Hva slags andre vrangforestillinger besitter de? Veldig korte lunter på dem, ja. Jeg synes dette er mildt fascinerende.
Ta en titt på denne NRK artiklen, og rapporten som blir nevnt, så får du litt mer innsikt i situasjonen og kanskje etterpå kan si at det er mer bak det enn mennesker som ikke har oppfatning om hvordan siviliserte demokratier fungerer.
Sist endret av Hilbert; 3. september 2023 kl. 18:43.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Ta en titt på denne NRK artiklen, og rapporten som blir nevnt, så får du litt mer innsikt i situasjonen og kanskje etterpå kan si at det er mer bak det enn mennesker som ikke har oppfatning om hvordan siviliserte demokratier fungerer.
Vis hele sitatet...
Nja, om ikke noe så setter både artikkelen og rapporten påstanden min på spissen.

Jeg er dog fortsatt interessert i hvorfor det skjedde i Bergen.

INB4 "hAr dU InGeN EmPaTi?!"

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Bare for mine kjære rusbrukere
Og hva i artikkelen underbygger påstanden din?
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Og hva i artikkelen underbygger påstanden din?
Vis hele sitatet...
Hvordan være bekjent det norske demokrati når man er oppvokst og integrert i det stikk motsatte?

Mine to ører.