Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 749
Jeg har 25 gig med filmer jeg skulle flyttet til et annet hjemmeområde, men har kun 10 gig plass igjen på disk, som fører til at flytting stopper halvveis pga liten diskplass.

Noen som har et smart script eller andre forslag på hvordan jeg enkelt kan flytte en og en fil slik at disken ikke fylles opp av kopier?
Gå inn i mappen - Marker ca halvparten (Evt det du ønsker) og så overfør?
kommandolinje... kan jo seff skrive inn halvparten av filene men det ville vært i dårlig linux-ånd :P det må jo finnes en enkel måte.. det gjør det alltid.

Ingen?

Et script som lister alle filene i mappen, og så overfører en og en, slik at hver kopi blir slettet før den begynner på neste fil, hadde gjort susen..
Sist endret av fetter; 11. mai 2010 kl. 11:31.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Har aldri vært borti det problemet før, kan det være at du bruker cp og ikke mv? I så tilfelle burde du sjekke ut mv.
Sitat av fetter Vis innlegg
Et script som lister alle filene i mappen, og så overfører en og en, slik at hver kopi blir slettet før den begynner på neste fil, hadde gjort susen..
Vis hele sitatet...
Noe a la dette:

Kode

NEWDIR=/some/directory
for a in *
do
 mv ${a} ${NEWDIR}/${a}
done
kjøres fra katalogen med filene. NB! Test først; erstatt mv-kommandoen med 'echo' og se hva som skjer. En annen variant:

Kode

NEWDIR=/some/directory
for a in *
{
 cp ${a} ${NEWDIR}/${a}
 rm ${a}
}
Merk: jeg har ikke testet dette i bash, jeg bruker vanligvsis FreeBSD sitt 'sh' (som er det samme som ksh.