Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 948
Anonym bruker
"Kjent Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noe forskjell på flein, og truffles man får kjøpt i Amster når det kommer til rusen/effektene? I så fall hvilke? Jeg lurer også på om dere liker sopp eller truffles best (begrunn gjerne)?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det er vel samme virkestoff i dem, bare mindre/større konsentrasjon i i forskjellige sopper/trøfler. Så det er vel egentlig det samme, bare at du feks må spise mer/mindre sopp for å få i deg samme mengde virkestoff etter hvilken type sopp/trøffel du spiser. Denne infoen kan du lett søke opp hvis du kjenner navnet til soppen du skal ta.
Jeg har prøvd både flein og truffla

Syns jeg fikk mer hallisa på flein, litt mer den typiske sopp hallusinasjonene og latterkrampe, føler flein er litt mer typisk psycadelika.


Når jeg var i amstern tok vi først en litt mild dose, kjennte en god behagelig rus som var sykt chill, kompisen min lå å koset seg med trappetrinnene i kåken vi leide, jeg ble litt eventyrlysten men kompisen min var ikke gira på å dra ut så vi ble bare i kåken

To dager etter dette bestemmer vi oss for å ta de sterkeste, vi fikk beskjed om å ikke drikke alkohol når vi tok dem, men vi var jo selfølgelig full når vi skulle ta dem... I starten fikk vi sykeste latterkrampene ever, alt var bra helt til vi gikk ut og etter en stund når vi var ute så så det ut som at alt jeg så på var 100meter unna meg.
Vi drar tilbake til leiligheten for å finne ro, å jeg og en kompis dro ut igjen for å kjøpe brus, altså vanelig brus, fordi de sa at sukker hjelper vis du vil dempe rusen.
Vi rotet oss bort i byen i håp om å finne noe sukker, i det vi finner et gatekjøkken springer vi dit, jeg husker jeg kasta bare noe penger på disken, tok med oss flere flasker å dro hjem.
Når vi kom tilbake, sitter vi å drikker den jævla brusen å venter på at det skal roe seg litt ned, helt til ene kompisen min sier vi har kjøpt sukkerfri brus hahah

Måtte bare dele den storyen, men prøv truffler! Det er sykt gøy så lenge du ikke drikker deg drita å på liv å død skal ut på byen etterpå
Jeg er hardnakka påstander av at det er store forskjeller på trippene.
Blabla, samme virkestoff - Ja psilocybin som omgjøres til Psilocin i kroppen, i get it.

Jeg vil beskrive forskjellene slik:
Trufler gir meg en trip jeg liker å beskrive som slik man tror sopp er før man faktisk har prøvd det.

Trippen er magisk på en noe jordnær måte. Den består av elementer jeg vil kalle dunkle - det er trolsk og den er en skikkelig skøyer i forhold til soppen.
I mitt tilfelle har den spilt meg puss hvor jeg tror jeg er steder jeg ikke er, som i diverse romskip, på fest, i fuckings Narnia, you name it ( med litt godvilje fra fantasien selvfølgelig ), noe jeg aldri har opplevd på sopp i den grad.
Den tøyser og tuller, skal ha deg til å leve deg inn i karakterer, drømme deg bort i vakre, å så vakre fantasier og byr på utpreget eufori.
Lyder er funky og utenomjordiske.
Visuals troller deg uansett hvor du titter.
Den leverer selvfølgelig også på det høye planet hva angår spiritualitet og mind high, men ikke fult så mye som sin motpart.

Heller aldri vært close til å føle noe som helst ubehag på trufler hva trippen angår, bortsett fra den fysiske kvalmen som må (no joke) være 10 ganger verre enn på sopp.

Over til soppen:
Den føles mer high and divine for meg. i kontrast til truflene; et lys i stedet for mørket, en lærer fremfor en skøyer.
Dette er mer alvor, hvor mange av pussene uteblir og heller erstattes av et høyre nivå med spiritualitet og dyrbare lekser.
I motsetning til funky lyd på trufler vil jeg beskrive soppens effekt på hørselen som klar - alt blir rent og krystallklart.
Visuals opplever jeg også "klart" og rent i forhold til visuals på truflene, selv om de kan svinge ganske bra her og selvfølgelig.

Har opplevd at noen tripper på sopp kan være harde i forhold til trufler, men jeg er egentlig ikke særlig til bad-tripper i utgangspunktet.
De deler selvfølgelig en rekke elementer som de beryktede latterkulene, eufori (trufler har fortsatt mest imo) osv.

En venn av meg sa det bra en gang; man merker forskjell på at den ene vokser under bakken og den andre vokser over bakken.

Personlig må jeg si jeg foretrekker trufler by miles - det er bare så syyyyykt moro og behagelig!

Noe rotete innlegg, da jeg ble hoppende opp og ned for å fylle inn ting som dukket opp underveis.
Sist endret av SpiritLion; 14. november 2019 kl. 14:52.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
@SpiritLion Jeg er enig med deg på den måten at to tripper sjeldent er like, men der synes ikke jeg det spiller rolle om det er trøfler eller sopp. Uansett spennende svar du kom med og alltid artig å se det fra flere sider å høre andres erfaringer.
Føler spirit lion sier det bra. Trøfler er mer snille og euforiske. Sopp, spesielt flein går dypere og er mer åndelig.

Jeg mener å merke fint forskjell på cubensis og flein og hawaisopp også. Hvorfor denne forskjell er vanskelig å si, men kan ha noe med sammensetting av psilocybin, psilocin og bastomycin.