Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 678
Jeg holder på å lage en side til en kompis. Han har null peiling på ftp, webs. osv..

Det han ønsker er å kunne uploade ei exel fil som da vises på siden hans.
Er det mulig ?

Han kommer til å overskrive denne filen flere ganger etter som han oppdaterer.
Jepp det er mulig, men jeg er ikke sikker på personene må laste den ned for og se fila.
Du kan lagre excel filer som html. Da vises det i en fin tabell.

Enkleste måten å laste opp er å legge inn webserveren som en snarvei i windows xp. Da er det bare å dra filen over i mappen, svar ja på å overskrive, og den laster opp.

Enkelt som paj.

(btw, VOLVO 142-sangen!!!)

Edit: Eller hvis du kan litt php kan du lage et script som laster opp filen og renamer den.
Sist endret av Ozma; 20. desember 2005 kl. 17:39.
Epleplukker
Trådstarter
Hmm, god idè
Takker!
Hvis du tar og åpner en excel-fil i en frame eller i selve vinduet, vil jo excel eller en excelleseren til Microsoft åpne fila i IE. Men som nevnt er det vel best å bare lagre det som html.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av The Freak
Du kan lagre excel filer som html. Da vises det i en fin tabell.

Enkleste måten å laste opp er å legge inn webserveren som en snarvei i windows xp. Da er det bare å dra filen over i mappen, svar ja på å overskrive, og den laster opp.
Vis hele sitatet...

Hvordan lager du snarvei til en mappe da? Hvis du legger snarvei til: http://sidenavn.no/mappe/

Så blir det bare en html snarvei, som viser kommer til en side som viser hvilke sider eller filer som ligger der.

Bruker, Wamp apache og php...

Forslag til andre løsninger, eller hvordan jeg kan fikse dette?
Epleplukker
Trådstarter
Vel når jeg skal bruke det forslaget kommer jeg til å sette opp en ftpkonto som går rett inn i målmappen nå man logger inn på det.

Også hadde jeg laget en snarvei som så slik ut: ftp://BRUKERNAVN:PASSORD@IP:PORT