Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1414
Hei!

Jeg har et veldig stort problem her som jeg ikke vet hvordan jeg skal få løst: Jeg bestemte meg før i dag for å kjøre en recovery på pcen min (hp) fordi den begynner å bli veldig treg, samt det er masse feil..

Hadde derfor tenkt og lage en partisjon til backup, for å deretter kjøre recovery via recoverydisken som lå på c: som en partisjon.

Jeg la inn partisjonsprogrammet og fikk der beskjed om at det var noe feil på disken eller noe.. dum som jeg var trykket jeg bare OK til å reparere dette..

Jeg fikk ikke til å lage backup-partisjonen så derfor la jeg filene på en ekstern disk i stedet for og da jeg skulle kjøre recovery til fabrikkinstillinger så viste det seg at recovery-partisjonen var borte(!) den synes i diskbehandling men har ikke noen stasjonsbokstav. Da jeg prøver å endre bokstav får jeg bare en feilmelding om at "Operasjonen kunne ikke fullføres fordi visningen av diskbehandlingskonsollen ikke er oppdatert. Oppdater visningen ved å bruke oppdateringsoppgaven."

Hva i huleste skal jeg gjøre? Haster veldig da jeg må ha office på pcen til i morgen (noe som ikke går ann å installere da det er noe feil på windows, var derfor jeg prøvde recovery i første omgang)

Håper noen der ute skjønner hva jeg skriver, da det er litt vanskelig å forklare problemet. :P
Sist endret av toby; 13. august 2010 kl. 00:02.
Ganske uforståelig. det funker ikke å ta f11 under oppstart? Er partisjonen slettet eller modifisert på noe vis?
Det du sier er altså at filene ligger på disken, men er ikke tilgjengelig for deg?
Det jeg ville ha gjort er å ta ut disken, koble den til en stasjonær PC og sette den skadete disken som slave. Deretter kan du kopiere alle filene du har liggene på disken (hvis filene ligger på disken, og ikke er skadet) over til den stasjonære PCen og deretter installere en helt ny windows på disken på den andre pcen din.

Skjønte ikke helt hva du mente, men hvis det er windows installasjonen på disken som er skadet, burde dette funke for å beholde filene på disken
Et problem jeg har slitt med siden jeg kjøpte laptop'en min for mange år siden (Pavilion HDX9130eo). Jeg ga opp, og installerte en fresh versjon fra bukta (med egen serial, derfor lovlig).

Nå har jeg hoppa til Ubuntu, det vil jeg anbefale deg å gjøre også. Last ned fra Ubuntu.com, google "ubuntu usb drive" og installer det via minnepinnen din. Nedlasting er 700MB, installering tar ~15min Følger med OpenOffice Word, PowerPoint og Excel-kloner.

Så kan du vurdere etter et døgns bruk om du vil laste ned og installere Vista/Win7 fresh. Anbefaler i så fall at du installerer den versjonen du har CD-key for, så du aktiverer med den..
Trådstarter
Kanskje litt dårlig forklart ja. Nå døde pcen etter mye prøving og feiling i natt. Laster derfor ned fra bukta (har serial). Kan noen sende meg link til win7 home proff norsk hvor jeg kan skrive inn serial?

fikset. Tråden kan slettes!