Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1093
Heisann!

Jeg har spilt i et band i litt over 2 år. Vi kaller oss Obduro, og kommer fra Nesodden, ikke langt fra Oslo. Vokalisten i bandet har lagt ut en tråd om oss før på dette forumet, men da hadde vi bare en dårlig inspilling fra vi var i startfasen. Nå har vi spilt inn 4 nye sanger, hvor en er en nyinnspilt versjon av den som har blitt lagt ut før. EP'en har blitt mikset og mastret av Ovis Records.
Vi også spilt på John Dee, UKM og flere andre "kjente" steder! På John Dee ble vi filmet, og det ligger link under.

Jeg lager denne tråden for å spre musikken vår, og få tilbakemeldinger på hva dere der ute synes om musikken vår!

Låtene finnes her:

MySpace
Live YouTube videor (fra John Dee!)

Blir veldig glad for tilbakemeldinger

Mvh Birk, trommisen i Obduro
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er noe av det værste som har sett dagens lys. Dette vekte brekningsreflexen til helvete. Heller Justin Bieber ass!
Men for all del, fortsett jobben. Men jeg ble ikke fan, dette var ikke noe
Jeg syns slettes ikke dette var så verst.
Sist endret av Knask; 27. januar 2011 kl. 22:00.
Likte det godt jeg! Bra arbeid.

Svampebob; Selv om dette kanskje ikke er musikksmaken for deg, så kan du spare deg for slike kommentarer. Dette var vel gjennomført prog. metall, så jeg skjønner ikke hva du klager på. Kom heller med noe konstruktivt!
Sist endret av Zeco; 27. januar 2011 kl. 22:21. Grunn: typo
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Dette er noe av det værste som har sett dagens lys. Dette vekte brekningsreflexen til helvete. Heller Justin Bieber ass!
Men for all del, fortsett jobben. Men jeg ble ikke fan, dette var ikke noe
Vis hele sitatet...
Selv om du foretrekker transseksuelle tenåringer fremfor progressiv metal betyr ikke det at musikken suger.

OT: dette var egentlig dritkult, i approve!
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 27. januar 2011 kl. 22:25.
Det var rett og slett for metalcore preget til at jeg klarer å like det. Vokalisten var slitsom og jævlig å høre på synes jeg. Indoctrination var en fet låt til vokalisten slakta hele driten. Hva i all verden prøver han på her? Hvordan dere bestemte dere for den vokalstilen for et prog metal band er for meg totalt uforståelig, med mindre dere går inn for å spille utvannet metalcore med prog metal innflytelse. Jeg kan faktisk ikke få sagt det nok, vokalene er noe av det mest talentløse, uinspirerte skvipet jeg har hørt.
Sitat av Vesen Vis innlegg
Det var rett og slett for metalcore preget til at jeg klarer å like det. Vokalisten var slitsom og jævlig å høre på synes jeg. Indoctrination var en fet låt til vokalisten slakta hele driten. Hva i all verden prøver han på her? Hvordan dere bestemte dere for den vokalstilen for et prog metal band er for meg totalt uforståelig, med mindre dere går inn for å spille utvannet metalcore med prog metal innflytelse. Jeg kan faktisk ikke få sagt det nok, vokalene er noe av det mest talentløse, uinspirerte skvipet jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Delvis enig med deg, vokalen var litt plagsom, særlig den lyse screamo-aktige greia
Det å si at det er det værste som har sett dagens lys er kanskje litt å ta i? For de som er inn i sjangeren så er jo ikke dette dårlig. Falt ikke helt i min smak, men dere er jo på god vei Lykke til videre.
Mye gnelling på vokalisten jah, ble slitsomt! De lydene vedkommende lager, går de igjennom et slags filter som gjør at det høres slik ut, eller er det de faktiske lydene som kommer ut av munnen ?
Dette likte jeg Bortsett fra vokalisten enkelte ganger, det blir direkte masete. Men stå på, bra jobba

Og du, svampebobFTW, kan værsågod å leke i sandkassa med Justin Bieber. Sånne småunger som deg er jeg lei av.
Musikksmak er veldig individuelt. Jeg fremstilte min mening, ingen andres?
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Musikksmak er veldig individuelt. Jeg fremstilte min mening, ingen andres?
Vis hele sitatet...
Men da foreslår jeg at du holder kjeft, siden du legger det ut på en måte som får oss andre til å tenke at du kan null og niks om denne musikksjangeren.
Hvis jeg ikke tar feil, så finnes det noen tråder om Justin Bieber her på huset. Bruk tiden din til å kommentere og diskutere der.
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Musikksmak er veldig individuelt. Jeg fremstilte min mening, ingen andres?
Vis hele sitatet...
Greit at du kommer med kritikk, men det finst da faen meg måte på. "Sugarcoating" er vel et uttrykk du aldri har hørt om, kan jeg tenke meg?

Kan legge til at musikken (instrumentalt) sett var meget bra. Vokalisten derimot.. Yaiks!
Sist endret av Nightrox11; 28. januar 2011 kl. 19:18.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Men da foreslår jeg at du holder kjeft, siden du legger det ut på en måte som får oss andre til å tenke at du kan null og niks om denne musikksjangeren.
Hvis jeg ikke tar feil, så finnes det noen tråder om Justin Bieber her på huset. Bruk tiden din til å kommentere og diskutere der.
Vis hele sitatet...
Han har jo like stor rett til å si sin mening her som du?
Kanskje han ikke kan noe om musikksjangeren men ha sa bare sin mening, som du kanskje ser er han ny på forumet så å be han om å holde kjeft er litt drøyt..

Musikken var helt grei, det skal dere ha!
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Dette er noe av det værste som har sett dagens lys. Dette vekte brekningsreflexen til helvete. Heller Justin Bieber ass!
Men for all del, fortsett jobben. Men jeg ble ikke fan, dette var ikke noe
Vis hele sitatet...
Så så så..
Nå synes jeg du skal roe deg et par hakk ned.
Det er lov å komme med kritikk, men du trenger ikke å slakte de heller da.


OT:
Jeg synes dette var ganske bra egentlig.
Instrumentalen var jævla bra, vokalen var litt bånn, men ikke dårlig.
Men så er dette live, å ikke alle band er live-band. Noen burde holde seg til studio. Og håper dere blir å gjøre det samme helt til vokalisten blir ordentlig gjennomført.

Alt i alt, bra nok.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Men da foreslår jeg at du holder kjeft, siden du legger det ut på en måte som får oss andre til å tenke at du kan null og niks om denne musikksjangeren.
Hvis jeg ikke tar feil, så finnes det noen tråder om Justin Bieber her på huset. Bruk tiden din til å kommentere og diskutere der.
Vis hele sitatet...
Det sto '' Hva synnes du?'' eller hva det var, å jeg skrev min meining
Seriøst....bytt ut den vokalisten deres. Han ødelegger for hele bandet.
Vokalen var som nevnt, fæl og masete. Men likte godt flyten i musikken. Det var kul musikk.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Nå er ikke jeg noen stor prog metal fan. Men jeg slenger meg på noe av det som har blitt sagt før.

Synest det instrumentale var veldig bra, fine riff, god spilling og var egentligt veldig positivt instillt fra de første sekundene, helt til vokalisten kom in, da var det etter min mening ganske så dårlig.

Det er bare til og innse at vokalisten ødlegger noe som kunne ha vært ett veldig bra band.