Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 692
Hei, alle freaks. Jeg har et problem med skolepc'en. Lydinngangen er slitt, tror jeg.
Den ser egentlig sånn her ut (se vedlegg). I mitt tilfelle er hele gummiringen slitt vekk, og metalldingsen på innsiden er borte. Jeg kan ikke ha noen form for ekstern lyd i. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Burde egentlig tatt eget bilde av det, for å vise.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lydutgangen mener du ?

Ofte er løsningen å bytte hovedkort på laptoper, dog har jeg faktisk aldri sett noen som har slitt ut utgangen før.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Ja, lydutgangen. Det er en pakning der, mener jeg å huske, som er slitt av. Under der sitter det en metalldings på et par mm, som, øh, viderefører (?) lyden. Begge deler mangler. Har ikke noe med noe kort å gjøre.

Jeg har brukt inngangen mange ganger daglig, til denne sommeren, da dette skjedde...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Med tanke på at disse utgang og inngangene er loddet direkte på hovedkortet normalt sett så har det veldig mye med kort å gjøre.

Noen ganger sitter disse på datterkort som er enklere og rimelige å bytte.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Hm... javel? Så du mener at utgangene sitter på et kort, som kan byttes?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Normalt sett ja, jeg kjenner ikke modellen din, men normal sitter de på the motherboard or a daughterboard.

Ringer du produsenten og\eller infocare kan de svare deg på hva en slik reperasjon vil koste.
Hvis det er en skolepc kan du også gå til pcnærdene på loftet?
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mini Me Vis innlegg
Hvis det er en skolepc kan du også gå til pcnærdene på loftet?
Vis hele sitatet...
Kan jo gi et forsøk, men nå er det fremdeles ferie. Har vært sånn i overkant av en måned.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Kan jo gi et forsøk, men nå er det fremdeles ferie. Har vært sånn i overkant av en måned.
Vis hele sitatet...
Nå begynner jo skolen for fullt på førstkommende onsdag, så du klarer vel å vente noen dager til, når du allerede har ventet en måned?
Sist endret av Mini Me; 14. august 2010 kl. 15:25. Grunn: skriveleif
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Vil bare si at problemet enda ikke er fiksa, fordi jeg ikke aner what to do