Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1057
Heisann!

Fant frem noe jeg jobbet litt med tidligere i sommerferien, som jeg har lyst å få litt tilbakemeldinger på.
Siden er laget for at jeg og en venn kan dele podcasts, hvor vi sitter å snakker om musikk. Planen var å anmelde forskjellige plater og hva vi synes om forskjellige artister. Vi har ikke jobbet noe mer med disse podcastene, og er en stund siden jeg jobbet med nettsiden sist. Men bestemte meg for å legge den ut her, og få høre litt kritikk

Siden er laget med WordPress, hvor jeg fant en template som så grei ut. Har da skiftet alt av farger, oversatt hele sida (unntatt forumet som nylig er lagt inn, trenger forøvrig tips til gode forumplugins, gjerne norske), lagt inn plugins så man kan registrere seg og endret litt i koder for å få det til å se ut som jeg vil ha det.

Men det er enda ting jeg ikke har fått til helt, og som jeg trenger litt hjelp med. Har blant annet ikke funnet av mail-funksjonen, slik at jeg kan sende registrerings-mailer og lignende. "Kontakt-formen" fungerer heller ikke, pågrunn av manglende mail set-up.

Hoster siden hjemmefra, så kan hende det er noe lag, og dette er også grunnen til at jeg ikke har funnet ut av mail, enda.

Takker og bukker for konstruktiv kritikk!

Link til side: http://musicmonsters.sytes.net/wp/
Sist endret av Mini Me; 12. august 2010 kl. 16:37.
Mailfunksjon i php:

Kode

<?php mail($mottaker, $tema, $melding); ?>
Kan også legge til noen tileggsfunksjoner som hvem det er fra + noe mer les php manualen (mailfunksjonen er både sånn at folk kan sende e-post via skjema, eller at man sender en spesiell melding (både med å uten tilpasning til hvem den sendes fra) når man kommer til et hvist punkt.
Trådstarter
27 9
Hm... Hvor spesifiserer man hvilken mail det skal sendes fra?
Brukerkonto
Register
Log in

-----------

There are 1 Comments to "Under konstruksjon"

MetalMonster says:
18/07/2010 AT 08:38
UPDATE!

Da har vi faktisk klart å oversette det meste, hvis du ser noe på siden som er på engelsk, let us know! (Kommenter her)

Log in to Reply

------------

fant dette av engelsk så langt ihvertfall
- ellers, stilig logo, passende farger osv.. men kanskje område rundt logoen er litt for stort? syntes liksom siden forsvant så langt ned på forsiden :P


kanskje også sørge for at toplogoen linker til forsiden uansett hvor du er?

mer engelsk:

Under konstruksjon
JUL 18 2010
FILED IN: NYHETER!

Dette er dog oversatt når jeg er på forsiden, men på engelsk når jeg trykker på "comment" som forsåvidt også er engelsk!:P
Trådstarter
27 9
@laxzzi:

Ser dette Og der hvor det står "Register" og "Login", har jeg ikke klart å finne ut hvor står i filene. Det er en type funksjon, og dette blir endra når man registrerer seg, slik at istendfor Log In, står det "Site Admin" eller noe sånt (I hvertfall for admins ). Derfor jeg ikke klarer å finne ut hvor dette ligger, noe forteller funskjonen hva som skal stå der, men finner altså ikke dette.

Det andre som ikke er oversatt, skal være nokså lett å la seg oversette, må bare ta meg tid
Hele forumet er også engelsk, men leter egentlig etter en ny, norsk forumplugin. Noen som vet hvor jeg kan finne det?

Skal fikse det med link på logoen også, og prøve å flytte siden litt lenger opp!
Sist endret av Mini Me; 13. august 2010 kl. 01:04.
Sitat av Mini Me Vis innlegg
Hm... Hvor spesifiserer man hvilken mail det skal sendes fra?
Vis hele sitatet...
Det er en av tilleggsfunkjsonene (du må ha de tre, men kan velge tilleggsfunksjonene etterpå, tror den kanskje sender fra browseren hvis du ikke angir hvor det skal sendes fra (les php manualen, php.net).
Sitat av Herû Vis innlegg
Det er en av tilleggsfunkjsonene (du må ha de tre, men kan velge tilleggsfunksjonene etterpå, tror den kanskje sender fra browseren hvis du ikke angir hvor det skal sendes fra (les php manualen, php.net).
Vis hele sitatet...
Den sendes fra serverhosten din. De fleste hoster har som regel satt oopp en åpen mail-server som alle som hoster der kan bruke. Mailen blir sendt fra denne uansett, men du kan spesifisere hvor det ser ut som den blir sendt fra
Sitat av Toak Vis innlegg
Den sendes fra serverhosten din. De fleste hoster har som regel satt oopp en åpen mail-server som alle som hoster der kan bruke. Mailen blir sendt fra denne uansett, men du kan spesifisere hvor det ser ut som den blir sendt fra
Vis hele sitatet...
Jepp, det er sånn det er, men hvis du spesifiserer et annet sted, så sendes evt. svar til den e-posten du spesifiserte fra.
Kan ikke åpne nettsiden Feil: 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Ukjent feil.
Trådstarter
27 9
Sitat av Avatar Vis innlegg
Kan ikke åpne nettsiden Feil: 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Ukjent feil.
Vis hele sitatet...
Sorry for det, PCen hadde skrudd seg av. Flytter serveren til linux nå... Liker ikke windows når det kommer til servere, mindre stabilt




Sitat av Toak Vis innlegg
Den sendes fra serverhosten din. De fleste hoster har som regel satt oopp en åpen mail-server som alle som hoster der kan bruke. Mailen blir sendt fra denne uansett, men du kan spesifisere hvor det ser ut som den blir sendt fra
Vis hele sitatet...
Men foreløpig hoster jeg serveren hjemmefra, og har dermed ikke en host som har satt opp en mail-server, derfor trenger jeg å spesifisere dette. Noen som kan hjelpe meg med å lage en mail, som fungerer med å sende via php?
Sitat av Mini Me Vis innlegg
Sorry for det, PCen hadde skrudd seg av. Flytter serveren til linux nå... Liker ikke windows når det kommer til servere, mindre stabilt





Men foreløpig hoster jeg serveren hjemmefra, og har dermed ikke en host som har satt opp en mail-server, derfor trenger jeg å spesifisere dette. Noen som kan hjelpe meg med å lage en mail, som fungerer med å sende via php?
Vis hele sitatet...
kan gjøre det, send mer spesifikt hva du vil ha gjort via pm.