Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2005
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg leker litt med tanken på å ta med meg noen frø fra København så fort Danmark blir grønt igjen.
Men et googlesøk viser at det er noen som blir tatt i tollen (jeg har aldri blitt stoppa i tollen før).

https://www.dagsavisen.no/demokraten...sfro-1.1771445
https://www.rbnett.no/nyheter/2017/1...n-15701234.ece
https://www.smaalenene.no/lokale-nyh...s/1-87-5829740

Jeg tenkte kanskje å bare kjøpe fem frø eller noe. Vil det funke å ha fem frø i kjeften, og så bare svelge dem hvis jeg blir vinka inn?
Nå må jeg uansett bruke maske hvis jeg tar fly, så det vil jo være litt lettere å skjule det hvis jeg må svelge det.

En annen mulighet er kanskje å kjøpe frø, og poste dem til meg selv fra Danmark? Vil det kunne fungere?
Ta dem med på person, har faktisk blitt utrykt å få ting i posten om dagen, så bare ta dem med selv.
Har bare hatt frø i lomma selv siste gangene, men for all del bare putt dem i munn gjennom tollen, ingen problemer det.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor store er frøene egentlig?
Det har jeg jo faktisk ikke peiling på. Er de på størrelse med avokadofrø så sliter jeg jo litt.
Anonym bruker
"Stø Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Store som ett Fyrstikk hode
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig små frø, lett å gjemme.
Pakka inn i ett par sokker, en bukselomme, brett på buksebenet, oppi stjerten, i munnen, teip en liten kapsel med noen frø ved skrittet.
Mye rart man egentlig kan finne på for å få frøene med seg hjem.

Er jo også mulig å bestille, men hvor ifra har jeg ikke peiling på da jeg aldri har prøvd det selv.
Sett opp ei fiktiv postkasse i feks et strøk det bor mange med utenlands navn. Kall postkassen din Sabrina Mijab eller noe også bestiller du frøene dit ifra feks Nirvanaseedshop i Nederland. Betaler du med crypto hos de får du dobbelt med frø på første forsending Stress fri og fin løsning det også.
Hvis frøene er små kan man ikke bare pakke de i litt plast og svelge de eventuelt? Er man sikker på at turen ikke blir en bomtur?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er de så små altså? Faen, største problemet med å ha de i kjeften da blir at jeg risikerer å svelge dem ved en feiltagelse.
Men det er jo så mange muligheter da, at man må jo nesten være dum om man klarer å bli tatt i tollen. Man kan jo lirke dem inn under forhuden liksom.

Men hvordan er det med lukt? Klarer hunder å lukte frø?


Sitat av GoSætra Vis innlegg
Sett opp ei fiktiv postkasse i feks et strøk det bor mange med utenlands navn. Kall postkassen din Sabrina Mijab eller noe også bestiller du frøene dit ifra feks Nirvanaseedshop i Nederland. Betaler du med crypto hos de får du dobbelt med frø på første forsending Stress fri og fin løsning det også.
Vis hele sitatet...
Haha! Genial løsning!😂
Dessverre bor jeg ute på bygda, eneste utlendingene rundt her er noen polakker og baltere.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Hvis frøene er små kan man ikke bare pakke de i litt plast og svelge de eventuelt? Er man sikker på at turen ikke blir en bomtur?
Vis hele sitatet...
Syns ikke det på evt røntgen?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble markert av narkohund og stoppet sist jeg gikk i land i Oslo fra danskebåten, dette var sist høst.
Hadde røyket grønt både i Danmark og på vei hjem på båten, så regner med at det var derfor hunden markerte. Det ble full stripp og gjennomgang av alle klær jeg hadde på meg og alt jeg hadde i bagasjen. Han vrengte klær og kikket inne i deodoranten osv.

Jeg hadde med meg ca 30 frø som de ikke fant... Hvis jeg hadde gjemt dem i klær eller bagasjen ellers så tror jeg de hadde blitt funnet.
Vil ikke blåse gjemmestedet mitt helt, men de lå inne i en gjenstand som tolleren aldri tenkte på å åpne...
Anonym bruker
"Stø Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville ikke hatt frø i munn da grensen ved Sverige hvor du kjører bil må du ofte snakke med tollerene.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ville ikke hatt frø i munn da grensen ved Sverige hvor du kjører bil må du ofte snakke med tollerene.
Vis hele sitatet...
Planen er jo å svelge dem hvis jeg blir stoppa.
Anonym bruker
"Stø Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror ikke du forstår, kjører du bil ved grensa nå MÅ du snakke med tollerne/politiet da de spør hvor du har vært og hva du har gjort i Sverige.
Anonym bruker
"Stø Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det skjedde meg forrige Sverige tur i allefall så snakker av erfaring. Tenk på et annet lurt sted å legg de
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror ikke du forstår, kjører du bil ved grensa nå MÅ du snakke med tollerne/politiet da de spør hvor du har vært og hva du har gjort i Sverige.
Vis hele sitatet...
So? Svelger man frøene har det da ingenting å si om du må snakke med de skal de kutte opp magesekken din for å sjekke ved grensa da eller?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei...

Men er det ikke litt teit ha de i kjeften når du må snakke med tollere pga corona?

En annen løsning kan være post restante. Bor du en dagstur unna svenskegrensa.
Anonym bruker
"Mulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5 små frø, kast de spredt i bagasjen, så får du lete når du kommer hjem.

Putte de i munne og svelge er hvis du blir stoppa går jo også fint, frø er jo som mat.
Jeg har blitt stoppa en gang med fem frø i tollen. Fikk velge mellom å kaste det eller bot. Selve frøene er veldig små og lette å svelge dersom det skulle bli noe problem. Ha det klart i munnen og skulle det bli noe så er det bare å svelge dem. Jeg hadde mine i lomma, da jeg ble stoppa.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faen, største problemet med å ha de i kjeften da blir at jeg risikerer å svelge dem ved en feiltagelse.
Vis hele sitatet...
Null stress å svelge dem da. Cannabis før er veldig sunt. Vist du svelger dem hele så kan det godt hende du finner hele og brukbare frø i driten din 8 - 12timer senere
Sist endret av Alge; 20. oktober 2020 kl. 04:47.
Anonym bruker
"Mulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt med meg sopp smuldra opp i en potetgullpose, det funker sikkert fint med noen frø i en nøtteblandig. Bare ikke kom med 5 frø en klipspose, vær kreativ
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Frøene har ca samme diameter som innsiden av en kulepenn. Skru opp, ta ut innmaten, fyll på med frø. Tror det skal mye til før noen begynner å sjekke pennene dine, men for sikkerhetsskyld ha med et par ubesudlete penner.
Du kan smugle dem i forhuden, du kan sikkert begynne spiringen der også. Lykke til

Jeg smugla frø i munnen en gang, glemte meg ut å begynte å snakke i tollen.. gikk bra, men så nok utrolig dumt ut når jeg slutta å snakke og hadde 2 sekunders panikktryne

Nå mangler jeg en tann, så hadde nok gått fint å pakke 5+ stk der med litt tyggis.
Du kan jo prøve å få de i en tyggis, bare ikke glem at du ikke må tygge �� Kanskje lurere å tømme en snus og ha de i leppa
Sist endret av Kalyx; 20. oktober 2020 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Du kan smugle dem i forhuden, du kan sikkert begynne spiringen der også. Lykke til

Jeg smugla frø i munnen en gang, glemte meg ut å begynte å snakke i tollen.. gikk bra, men så nok utrolig dumt ut når jeg slutta å snakke og hadde 2 sekunders panikktryne

Nå mangler jeg en tann, så hadde nok gått fint å pakke 5+ stk der med litt tyggis.
Du kan jo prøve å få de i en tyggis, bare ikke glem at du ikke må tygge �� Kanskje lurere å tømme en snus og ha de i leppa
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har faktisk tenkt på det der før i dag. Å tømme en porsjonssnus, og fylle med frø.

Hvor mange hadde du i kjeften da du blei stoppa?
Var 5 stk, som ser ut til å være The number of choice her i tråden. Gikk fint, svelget dem ikke, ganske rart de ikke reagerte da jeg fikk panikk