Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  409 33010
Sitat av Mammamko Vis innlegg
Jo den ser jeg. Men min klarer ikke siver virker det som. Selv om jeg ligger helt rolig med musikk på øra og egentlig har det helt perfekt, så er han helt forvirra å rastløs.
Merkelig hele greia, må prøve å finne ut mer om dette.
Men det kan vel umulig være farlig for han når det kun er jeg som har inntatt noe?! 😄
Vis hele sitatet...
Passer du på å slite ut hunden først da?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Passer du på å slite ut hunden først da?
Vis hele sitatet...
Ja det vil jeg påstå tre timer tur i ulendt terreng, spor søk i en time og en times tur langs gangvei til slutt.
Begynner å bli en eldre kar også så han var kaputt på gulvet helt til trippen kom sigende på meg. Katten reagerer ingenting.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, spiste rundt 80 sopp på fredag, og har noen erfaringer jeg tenkte jeg skulle dele pluss noen spørsmål

Vekta mente det var 2.6 gram. Spiste dem i kvernet form og skylte ned med juice på tur med hunden oppe i skogen. Jeg satt på tidtaker på tlf, og allerede 14 minutter etter inntak begynte tiden og rommet rundt meg å bøye seg. Var da en 15 min. gåtur unna huset mitt. Siste kvarteret med gåing begynte jeg å miste retningssansen og visste rett og slett ikke hvor jeg var lenger. Lårmusklene mine mistet funksjon gradvis og fikk en brennende følelse i dem som om jeg skulle ha løpt en maraton.

Kom meg så vidt inn døra til huset før jeg var på full peak (under 30 min etter inntak). La meg i senga, og kunne ikke høre på musikk lenger, I stedet hørte jeg en høy summing fra hjernen min som en slags receiver som tunet seg opp og ned. Armene mine hadde nerver og blodårer på utsiden og huden så ut som alien-hud. Taklampe hadde blitt til en alien life form som kommuniserte med hjernen min ved hjelp av lysende strenger.

Etter dette skled jeg mellom en level 4 og 5-trip. Skal prøve å skrive en ordentlig rapport senere, men har ikke fått prosessert nok enda. Opplevde i hvertfall egodød flere ganger, og huset mitt varierte mellom å speilvende seg, vrenge seg rundt etc. Opplevde "evigheten" og det gjorde en stund ikke noen forskjell om øynene var åpne eller lukket.

Så over til spørsmålet: Er det andre her som har opplevd å ha full on peak etter 30 min?
Og er vekta mi feilkalibrert, eller er det mulig å ture så hardt på 2.6 gram? Mulig jeg har missforstått hva level 4 og 5 betyr, men etter å ha lest beskrivelsene mener jeg at jeg var på 5 en god del av tiden.
Fleinsopp kan variere noe i styrke. Har du potent fleinsopp kan 2,6g absolutt sende deg inn i "alienland". Heller ikke uvanlig med å merke det tidligere ed større doseringer og peake tidligere.

Jeg pleier som regel å være i skogen ved større doseringer, og når det kicker inn må jeg som regel legge meg rett ned grunnet bodyload og kvalme uavhengig av hvor jeg er. Kan være en struggle å forflytte seg i denne perioden av trippen (ofte etterfulgt av fantastisk kroppsbeherskelse og form 2-3 timer senere).
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Sitat av Fleichimboldo Vis innlegg
Noen som har erfaring med sopp i bagasjen på innenlandsflyvninger? Burde gå greit?
Vis hele sitatet...
Gikk fint for meg, men selvsagt ingen garanti for at du ikke blir tatt. Sendte det med i dette tilfellet i innsjekket bagasje, altså ikke håndbagasje.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, spiste rundt 80 sopp på fredag, og har noen erfaringer jeg tenkte jeg skulle dele pluss noen spørsmål

Vekta mente det var 2.6 gram. Spiste dem i kvernet form og skylte ned med juice på tur med hunden oppe i skogen. Jeg satt på tidtaker på tlf, og allerede 14 minutter etter inntak begynte tiden og rommet rundt meg å bøye seg. Var da en 15 min. gåtur unna huset mitt. Siste kvarteret med gåing begynte jeg å miste retningssansen og visste rett og slett ikke hvor jeg var lenger. Lårmusklene mine mistet funksjon gradvis og fikk en brennende følelse i dem som om jeg skulle ha løpt en maraton.

Kom meg så vidt inn døra til huset før jeg var på full peak (under 30 min etter inntak). La meg i senga, og kunne ikke høre på musikk lenger, I stedet hørte jeg en høy summing fra hjernen min som en slags receiver som tunet seg opp og ned. Armene mine hadde nerver og blodårer på utsiden og huden så ut som alien-hud. Taklampe hadde blitt til en alien life form som kommuniserte med hjernen min ved hjelp av lysende strenger.

Etter dette skled jeg mellom en level 4 og 5-trip. Skal prøve å skrive en ordentlig rapport senere, men har ikke fått prosessert nok enda. Opplevde i hvertfall egodød flere ganger, og huset mitt varierte mellom å speilvende seg, vrenge seg rundt etc. Opplevde "evigheten" og det gjorde en stund ikke noen forskjell om øynene var åpne eller lukket.

Så over til spørsmålet: Er det andre her som har opplevd å ha full on peak etter 30 min?
Og er vekta mi feilkalibrert, eller er det mulig å ture så hardt på 2.6 gram? Mulig jeg har missforstått hva level 4 og 5 betyr, men etter å ha lest beskrivelsene mener jeg at jeg var på 5 en god del av tiden.
Vis hele sitatet...
Veier du et kronestykke skal det veie 4,35g. Da vet du om vekta er rett eller ei ihvertfall.
Er det vits å lete mer etter flein når det har vært noen frostnetter? På sist tur fant jeg lite og de jeg fant var veldig tørre..
Sitat av Flyttsame Vis innlegg
Er det vits å lete mer etter flein når det har vært noen frostnetter? På sist tur fant jeg lite og de jeg fant var veldig tørre..
Vis hele sitatet...
Ja, det kommer selvsagt an på hva slags vær og temperaturer
du får etter frosten, og litt hvor i landet du bor. Lavlandet nær
kysten, særlig i sør, har nok jevnt over lenger sesong enn innlands-
områdene der det blir jevnt over kaldere på denne årstiden.

Noen lette frostnetter med påfølgende perioder med lavtrykk og
litt vått og mildt vær kan gjøre susen. Her i Bergensområdet har
jeg funnet flein i slutten av november enkelte sesonger. Men da
har det ikke vært store mengdene det var snakk om.
Kan flein forsette å gro etter det snødd? Spørr siden det skal snø nå idag også begynne å regne imorgen.
Sitat av PrellCamino98 Vis innlegg
Kan flein forsette å gro etter det snødd? Spørr siden det skal snø nå idag også begynne å regne imorgen.
Vis hele sitatet...
ja.