Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  462 213545
Husker å ha lest dette i en anne tråd, bare så alle er klar over det.

1. Hell litt olje i en skje/øse/whatever
2. Putt weed på skjea
3. Varm opp oljen ved å holde en lighter under skjea til det begynner boble(litt usikker på om det skal begynne å boble eller ei, men vær obs på at skjea kan bli svart under)
4. Etter å ha varmet det en god stund hell oljen enten i yoghurt eller lignende
Sist endret av roundpotato; 20. november 2013 kl. 16:15. Grunn: leif
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Husker å ha lest dette i en anne tråd, bare så alle er klar over det.

1. Hell litt olje i en skje/øse/whatever
2. Putt weed på skjea
3. Varm opp oljen ved å holde en lighter under skjea til det begynner boble(litt usikker på om det skal begynne å boble eller ei, men vær obs på at skjea kan bli svart under)
4. Etter å ha varmet det en god stund hell oljen enten i yoghurt eller lignende
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Virker som en genial og fungerende ide! Skal prøve
En venn av meg er student som lever på lavt budsjett og han prøver å være den mest økonomiske stoneren jeg kjenner.
Jeg spurte han om ett tips for deg, for jeg vet han elsker å lage kakao og te på hasj.
Her er hans oppskrift som "ikke er rocket science [...] umulig å føkke det opp".

ta en teskje
fyll ca halve skjeen med smør/margarin/whatever
ta greier oppi
over en flamme
blir til små bobler/skum
ta oppi koppen
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
En venn av meg er student som lever på lavt budsjett og han prøver å være den mest økonomiske stoneren jeg kjenner.
Jeg spurte han om ett tips for deg, for jeg vet han elsker å lage kakao og te på hasj.
Her er hans oppskrift som "ikke er rocket science [...] umulig å føkke det opp".

ta en teskje
fyll ca halve skjeen med smør/margarin/whatever
ta greier oppi
over en flamme
blir til små bobler/skum
ta oppi koppen
Vis hele sitatet...
Takker for bidrag! Dette er vel det samme som roundpotato kom med litt over.

Jeg regner med det er hasj og ikke weed dere tenker på, da det skal begynne å boble?
Brukte youghert metoden i går, damn å fjern jeg blei!
Til dere som bruker skje og olje/whatever metoden, hvor lenge varmer dere det?
Hvor langt i fra skjeen har dere lighteren/varmekilden?
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Til dere som bruker skje og olje/whatever metoden, hvor lenge varmer dere det?
Hvor langt i fra skjeen har dere lighteren/varmekilden?
Vis hele sitatet...
For det første ville jeg anbefalt å bruke et stearinlys, da slipper du å kaste bort VERDIFULL lighter gas.
Hold skjeen over flammen, ikke i den.
Du varmer til hasjen og smøret (eller oljen/margarinen) er en brun-gul guffe som ser skikkelig shady ut.
Prøvde selv denne metoden to ganger. Den gangen da jeg varmet til det begynte å ryke fra skjeen fikk jeg aller best funk. Var litt bitter på at jeg ikke hadde noe yoghurt som avkjøling den gangen fordi rommet jeg var i stinket da jeg lot det stå til det sluttet å ryke + smaken var jævlig.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Jeg regner med det er hasj og ikke weed dere tenker på, da det skal begynne å boble?
Vis hele sitatet...
Har aldri prøvd det selv så jeg aner ikke, men har lyst å prøve ut selv. Jeg selv tenkte på weed, men det er godt mulig at man må bruke hasj?

Kan man bruke begge deler?
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Har aldri prøvd det selv så jeg aner ikke, men har lyst å prøve ut selv. Jeg selv tenkte på weed, men det er godt mulig at man må bruke hasj?

Kan man bruke begge deler?
Vis hele sitatet...
Man kan bruke begge deler, men grønt smaker skikkelig dritt i edibles. (Noen synes det er godt og fungerer som krydder, det er en smakssak antar jeg).
Dessuten er det mye lettere å blande ut hasjen siden den løser seg opp.

Hvis dere bare har grønt er kanskje firecrackers en bedre ide? Det tar ikke så veldig mye lenger tid.
Ser det er mange smarte og kreative hoder her inne!
Mener ikke å stjele tråden på noen som helst måte nå, men kan jo hende Hygge vil være interessert i dette og?

Tenkte å høre om noen vet av en kjapp metode som ikke etterlater seg noen lukt i det hele tatt til å innta hasj i?
Vet jo at jeg bare kan spise den, men dette gir jo ganske dårlig funk for pengene. Alle forslag og metoder dere har mottas med glede
NFFs husbedreviter
Hehe, husker jeg slet med å få effekt av hasj oralt.
Begynte smått med 0.3 - 0.5 de første gangene, før jeg ble lei og slengte oppi langt over en grammer.
Ble ganske skuffa da jeg ikke hadde fått funk etter 2-3 timer, så jeg la meg og sovnet.

Neste morgen (10 timer etter inntaket!!)..... Klarte faen meg ikke å stå oppreist. Og da skulle jeg spise frokost med foreldrene mine, lol. Følte meg helt drita blandet med mongolid fjernhet.

Tider.
Hvis jeg nå koker opp 0,5 brunt med smør i en teskje og blander det med yoghurt, og innar dette. Vil dere si at det er "bedre funk" enn hvis jeg mekker opp 0,5 og røyker det på bøtta?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
En dæsj alkohol oppi teen vil også gjøre en fin jobb med å løse opp THC'en, smaker ganske mye bedre enn smør.
Kok Cannabisen opp i fløte i 30 minutter mens du rører. Nå varmes tetrahydrocannabinolen seg opp og binder seg til fettet i fløten, og biotiljengligheten øker kraftig. Nå kan du ha dette i teen din og du VIL få ruseffekt. Ruseffekten kommer etter 20-60 minutter og varer i flere timer (kommer an på om du spiser eller drikker mye i mellomtiden). Kos deg du.

Bruker du smør vil ikke dette binde seg til noe melkeprodukt, og smaken vil være ødelagt.
Når jeg skal bli fjern uten å røyke gjør jeg slik:
En skje olje i kaffekopp settes i ovnen på 125 grader. Så hives cannabis i oljen og lar stå 30 min. Jeg liker å ha 0.5 gram per person. Deretter tilsetter jeg denne oljen i f.eks. yoghurt. Det smaker jævlig, men det funker.
In the cooking of edible psychoactive products, some research indicates heating cannabis to a temperature of 122 °C (251°F) for 27 minutes to be the optimum method to avoid denaturation
Vis hele sitatet...
er grunnen til alt dette styret, her stoler jeg blindt på wikipedia. lenke
Sist endret av laksir; 25. november 2013 kl. 20:11.
Selv bruker jeg kokesjokolade, melk og stasj. Smaken er helt ålreit Evt bare koke opp Litago og hive det oppi.

Har du hast og ikke gidder kokingen høres jo olje-metoden suveren ut. Har du skikkelig hastverk kan du også tygge det godt og svelge det rent, dette funker fint. Du får dog mer effekt av skiten når den kokes i olje/fett, så vet du det.
Er det noen her som kunne tenke seg å skrive en liten fremgangsmåte for hasj-te? Jeg ser mange legger ut oppskrifter på nettet, men disse syntes jeg ofte er uspesifiserte som eks. "smelt en klatt smør, riv hasjen i småbiter og hiv den i hasjen. La det smelte inn. Lag en kopp te og drikk."

Jeg kunne tenke meg en detaljert fremgangsmåte for å lage te med hasj. Til opplysning har jeg fem varmepunkter på steikeovnen (1-6).
Enkleste, og en effektiv metode:

1. Ta litt under 1 spisesje smør/olje i en spisesje.
2. Riv ønsket mengde hasj opp i biter og legg i oljen (0.1-0.5 bruker jeg, avhengig av hvor balle jeg vil bli. 0.5 slår meg helt ut.)
3. Bruk en lighter/stearinlys under sjea til hasjen bobler litt og løser seg opp (jeg pleier å røre litt med bakenden på en fyrstikk.)
4. Lag deg en kopp ønsket te
5. Rør inn sjea med olje og godsaker i teen. Litt melk eller fløte vil jeg tro hjelper når du skal blande inn fettet.
6. Drikk, helst på tom mage for rask effekt. (Tar gjerne 1-2 timer før jeg begynner å få effekt avhengig av dosering, ved så mye som 0.5 merker jeg det tidligere.)
7. Bli fjern.

Du kan forøvrig bare sluke innholdet i sjea helt, eller røre det ut i smelta sjokolade, yoghurt, kakkao osv.
Sist endret av Snilepisk; 30. november 2013 kl. 22:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lest litt i kveld, og fant ut at dette vil jeg prøve.

Så fant ut at jeg gjør som følger:

Smelter 2 spiseskjeer smør (Tine smør)
Tilsatte ca 1 g marihuanna og 0,3 g hasj
Lot dette putre i vannbad i ca 2 timer
Varmet en kopp melk og silte oppi smøret.
Tilsatte O-boy og fløte

Yummi. Nettopp fått alt i meg, smakte godt det. Så får vi se om det funker da
Sitat av Mortymoron Vis innlegg
Lest litt i kveld, og fant ut at dette vil jeg prøve.

Så fant ut at jeg gjør som følger:

Smelter 2 spiseskjeer smør (Tine smør)
Tilsatte ca 1 g marihuanna og 0,3 g hasj
Lot dette putre i vannbad i ca 2 timer
Varmet en kopp melk og silte oppi smøret.
Tilsatte O-boy og fløte

Yummi. Nettopp fått alt i meg, smakte godt det. Så får vi se om det funker da
Vis hele sitatet...
WOW, det er en syk dose....! Ha en god natt...
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
WOW, det er en syk dose....! Ha en god natt...
Vis hele sitatet...
he is doing it right
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
he is doing it right
Vis hele sitatet...

Det vil jeg si ja. Funket bra det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei, jeg og et par venner skal prøve dette ikveld, har dere noen favoritt? vi er ikke sikre på hva vi skal lage
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei jeg og en venn tenkte å mekke skakkao med 0,5g ok brun i hver kopp, tenker å bruke fløte for å decarbe hasjen, jeg fant Denne linken som sier at decarb skjer ved ca 125,5°C, men hvordan får man ca denne temperaturen i vannbad? Har ikke noe å måle temperaturen med og vil helst gjøre det så nøyaktig som mulig slik at minimalt med "futt" forsvinner.
Dette skal prøves på nyttår eller julaften!
putta oppi 2 gram i 50 g smør, lot det dampe i 2 timer i ''vannbad''
tokk deretter å mekka meg en kopp med vanlig kakao og honning å smalt oppi alt smørret
hvor lang tid tar det vanligvis å skjenne den fulle virkninga? har ikke røyka daglig på et par måneder.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Hvordan lager jeg te med canabis?
Sitat av Underklass Vis innlegg
Hvordan lager jeg te med canabis?
Vis hele sitatet...
Du bør ha fett for tetrahydrocannabinolen til å binde seg til. Te inneholder ikke spesielt med fett, ergo det vil ikke løse seg opp i teen. Dersom du koker opp fløte med cannabisen og har dette oppi teen vil det fungere.

Det er også et sjakktrekk å filtrere fløten før du har den over i teen. Hell den igjennom en sil eller noe og opp i koppen.
Sist endret av Relevant; 5. oktober 2014 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan kvister fra buds samles på og brukes til å utvinne thc? Isåfall, hvor mye kvist trenger man for å få ut noe nevneverdig?
Sist endret av Juliaan; 18. oktober 2014 kl. 10:13.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Kan kvister fra buds samles på og brukes til å utvinne thc? Isåfall, hvor mye kvist trenger man for å få ut noe nevneverdig?
Vis hele sitatet...
Om du samler nok kvister, kan du lage deg en kopp skakkao.
Vet ikke akkurat hvor mye kvist du må samle for å lage en kopp med effekt, da kvaliteten på buds er veldig varierende, men det er bare å prøve seg fram.
Eventuelt kan du lage deg te, men det blir mest for smakens skyld.

Om du tenker på «Ice-o-lator» metoden, tror jeg du må samle veldig mye kvist og vil neppe få noe nevneverdig utbytte, men i teorien er det sikkert mulig om du bare har nok kvist.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og en venn skal prøve oss på kakao med grønt i snart, skulle først lage brownies, men fikk høre man trengte minst 15-20 gram med grønt for å få noen effekt av det.
Men så høres det jo ut når jeg leser i tråden her som om de som lager kakao med grønt bruker mye mindre enn dette? Vi har 2.5 gram med grønt, holder dette for kakao for to personer?
Sitat av LanoTech Vis innlegg
Jeg og en venn skal prøve oss på kakao med grønt i snart, skulle først lage brownies, men fikk høre man trengte minst 15-20 gram med grønt for å få noen effekt av det.
Men så høres det jo ut når jeg leser i tråden her som om de som lager kakao med grønt bruker mye mindre enn dette? Vi har 2.5 gram med grønt, holder dette for kakao for to personer?
Vis hele sitatet...
Om du skal bruke 15-20gram i en kake, så skal det være en veldig stor kake Bakte selv brownies med 2g bra hasj for en uke siden. Det ble alt for mye for vennene mine. Alle ble mega balle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke lest gjennom alle sidene så vet ikke om denne oppskriften er der men tenkte å dele den med dere

Ostesmørbrød de la hasj, greit å lage om tiden er knapp og man vill få en god funk

Dere trenger : en tesje smør , ønsket mengde hasj, brød og tilbehør. samt ett toastgjern eller en ovn (lav varme på ovnen)

Relativt lettvint : Start med og smelte sammen smøret og hasjen . Når dette er smeltet og blandet seg sammen så er det bare å helle det over brødskivene (fordel jevnt over og pass på att det ikke renner rett igjenom) , legg på ønsket tilbehør (jeg bruker ost og pepper salami samt oregano)

Enjoy, Tåka
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har tenkt til å smelte sjokolade å blande med hasj nå! Kan jeg bare smelte sjokoladen, hakke og hasjen og ha dem oppi? Så røre det godt sammen? Må det stivne først? Og hvor mye hasj trenger vi? Er 2
▼ ... over en uke senere ... ▼
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av queen96 Vis innlegg
Har tenkt til å smelte sjokolade å blande med hasj nå! Kan jeg bare smelte sjokoladen, hakke og hasjen og ha dem oppi? Så røre det godt sammen? Må det stivne først? Og hvor mye hasj trenger vi? Er 2
Vis hele sitatet...
Dere kan prøve dere litt fram med 0.5 - 1.0g sammenlagt til dere to, avhengig av hvor "rutinerte" dere er. Hakk godsakene opp før du tilsetter dem i smeltet smør på den laveste varmen du har. Hell så oppi balubaen og visp det inn i smøret til det er klumpfritt. La det stå i minst en halvtime, helst opp mot to timer. Deretter kan du bruke smøret i hva du vil!

Velbekomne!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har prøvd å lage f.eks. brownies med kokosolje?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av moret Vis innlegg
Skakkao med ferdig pulver:
1 pose freie/toro/whatever miks
noe malt cannabis
0,5 dl meieriprodukt med fett.
vann i forhold til oppskrift -(minus) mengde meieri

Lag kakao som på pakken.
varm opp meieri og cannabis til kokepunktet, la det trekke en stund. Bland meieriguffa oppi den ferdige kakaoen. Rør om og drikk. Er du ikke glad i biter av urter i tennene er det en fordel å sile av.
Vis hele sitatet...
Hater og være personen som skal bumpe.
men funker denne oppskriften med brunt? har ikke tilgang til grønt atm og orker ikke lage kakao selv, så hadde vært lett med ferdig pulver og brunt.
Sitat av ShabbRanks Vis innlegg
Hater og være personen som skal bumpe.
men funker denne oppskriften med brunt? har ikke tilgang til grønt atm og orker ikke lage kakao selv, så hadde vært lett med ferdig pulver og brunt.
Vis hele sitatet...
Trekk hasjen i litt smør på svak, svak varme i 30min og bland hasjsmøret i kakaoen før servering.

Denne er fin forresten(trenger ikke bruke så mye som 1g ofc):
http://casperdinapoli.blogspot.no/20...akkao.html?m=1
Sitat av ShabbRanks Vis innlegg
Hater og være personen som skal bumpe.
men funker denne oppskriften med brunt? har ikke tilgang til grønt atm og orker ikke lage kakao selv, så hadde vært lett med ferdig pulver og brunt.
Vis hele sitatet...
Det skal funke knall det. Som en bonus slipper du å sile også, bare ta smør/fløte, og la klumpen løses opp i dette, bland og nyt. Isi pisi.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Det skal funke knall det. Som en bonus slipper du å sile også, bare ta smør/fløte, og la klumpen løses opp i dette, bland og nyt. Isi pisi.
Vis hele sitatet...
Bare og slippe klumpen ned i da "gryta" med noe smør da?
eller steke oppe smør så slippe oppi klumpen? srry for at jeg spørr as
Bare ett lite tips, ikke bruk nettsiden til denapoli. Han var moderator på norcan og derfor fikk info om hvem noen av de andre var. Så trua han med å tyste på de hvis de noen gang logga seg på ett forum igjen. En liten skitten jævel som ikke fortjener og nevnes i dette miljøet noe mer

Det er innlegget til jesuskommer #440 jeg tenker på nå
Sist endret av gotta_love_dmt; 28. desember 2015 kl. 17:07.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Det skal funke knall det. Som en bonus slipper du å sile også, bare ta smør/fløte, og la klumpen løses opp i dette, bland og nyt. Isi pisi.
Vis hele sitatet...
takk for tipset!
brukte 50 gram smør siden jeg ikke hadde fløte! smaker ikke noe godt men får downet det til slutt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Usikker på om noen har lagt ut denne lenken i tråden før:
http://crackers.kisps.net/

Utrolig enkel måte å lage edibles på. Jeg testa her om dagen med litt diverse pulverisert brunt (usikker på mengde, tipper rundt 0.5) og det funka ekstremt bra. Hadde ikke kjeks så jeg brukte to brødskiver og lagde en sandwich. Spiste skiva ca 21:30 og kjente effekten til rundt 14:00 neste dag, lager de nok litt mildere neste gang.

Største problemet var at det smakte helt forjævlig, noen som har noen tips på hvordan man kan få det til å smake litt bedre? Har litt lyst til å prøve å lage brownies istedenfor, men fra tidligere erfaring så har jeg aldri fått det til å funke med å blande ut i smør.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Beklager dobbelpost, men håper det går greit når en tråd har lite aktivitet.

Jeg prøvde i dag å lage kakao, men det har endt med at smøret jeg blanda bruningen i ble liggende på toppen av kakaoen og da jeg måtte lagre kakaoen til senere før jeg kunne drikke så endte smøret også opp med å størkne. Veldig kvalmende å drikke kakao med små biter av størknet smør.

Er det noe jeg har gjort feil eller noe jeg kan gjøre for å unngå at smøret skiller seg ut fra resten av drikken og til slutt størkner på toppen? Helt grønn på alt som har med matlaging/kjøkken å gjøre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Vi er 3 kompiser som har ca. ett gram brunt og ett gram grønt og har lyst til å lage brownies. Er det mulig å lage cannabutter av begge deler samtidig?

Takk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Selvfølgelig, de består av akkurat de samme tingene, bare at hasjen er komprimerte trikomer (de hvite dråpene på cannabis planten).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Yes folkens, etter mye leting opp og rundt omkring rundt dette tema så endte jeg opp med å gjøre følgende:
- Laga en rett i koppen kakao med kokt vann, og en fin skvett H-melk oppi.
- Smelta litt over en halv SS med margarin sammen med oppsmuldra bruning (samme dose som når jeg røyker ca) via lighter/stearinlys-metoden
- Putta skjea oppi kakaoen og drakk herligheten.

Smaken var absolutt ikke så ille

Vil dette funke da? eller blir jeg sittende å vente på noe som aldri kicker?
Sitat av cayuc Vis innlegg
Yes folkens, etter mye leting opp og rundt omkring rundt dette tema så endte jeg opp med å gjøre følgende:
- Laga en rett i koppen kakao med kokt vann, og en fin skvett H-melk oppi.
- Smelta litt over en halv SS med margarin sammen med oppsmuldra bruning (samme dose som når jeg røyker ca) via lighter/stearinlys-metoden
- Putta skjea oppi kakaoen og drakk herligheten.

Smaken var absolutt ikke så ille

Vil dette funke da? eller blir jeg sittende å vente på noe som aldri kicker?
Vis hele sitatet...
Funka det?