Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1617
Hei, jeg har en lillesøster på 13 år som er veldig glad i å synge, og som har et utrolig stort talent!! Dette er noe både meg og hun ønsker hun skal satse på.

Planen er etterhvert å investere i studio og så videre.

Når det gjelder programvare, så lurer jeg på om noen her vet hvilke type programvare(og navn) som de store musikk artistene rundt om i verden bruker? Har dere andre tips utenom dette også hadde vi satt veldig stor pris på det! Fokuset akkurat nå er å finne programvare, hvilken er best? og hva er pris?

Takker for svar som alltid!
Det mest populære er ikke nødvendigvis det beste.
Dersom du skal dele prosjekter eller jobbe med flere studioer etc,
så må du egentlig kunne ProTools uansett siden det går igjen temmelig ofte,
så det kan være en idé å starte der.
Liker personlig ikke PT i det hele tatt, men som sagt; hadde gjort en del prosjekter
temmelig mye mer klurete om jeg ikke var kjent med den interfacen.

Når du skal velge DAW så kommer det i stor grad ann på personlig smak og workflow
hva som til syvende og sist føles best for deg. Alle de store merkene har stort sett
den funksjonaliteten og plug-in supporten de trenger.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Reaper er et godt program som ikke koster skjorta heller i forhold til andre. Selvfølgelig er ting smak og behag, men i starten må man lære seg det grunnleggende uansett.
Veldig mange studioer jeg har vært i og jobbet i har brukt Pro Tools. Dette er da studioer som tar opp band og vokalister.
Jeg liker ikke pro tools selv, men mulig du/dere gjør det.

Musikkprodusenter som produserer elektrinisk musikk bruker mye forskjellig.
FL studio er det mest populære og brukt av mange, det er også enkelt å lære seg. (Kun for windows)

Abelton er også meget bra.

Hvis dere bare skal ta opp vokal og så lage en enkel melodi osv tror jeg fl studio er enklest. Finnes mye guider på youtube som hjelper dere med alt.
Kan også skaffes enkelt gratis. (Send meg PM for info hvis du er innteresert)

Mange som bruker Logic pro også (kun for Apple)
Tusen takk for svar folkens!
Sitat av cplpro Vis innlegg
Hei, jeg har en lillesøster på 13 år som er veldig glad i å synge, og som har et utrolig stort talent!! Dette er noe både meg og hun ønsker hun skal satse på.

Planen er etterhvert å investere i studio og så videre.

Når det gjelder programvare, så lurer jeg på om noen her vet hvilke type programvare(og navn) som de store musikk artistene rundt om i verden bruker? Har dere andre tips utenom dette også hadde vi satt veldig stor pris på det! Fokuset akkurat nå er å finne programvare, hvilken er best? og hva er pris?

Takker for svar som alltid!
Vis hele sitatet...
Det finnes et gratis program som heter Audacity, og det holder i lange baner for meg nå:

http://audacityteam.org/

Jeg har f.eks. laget denne ved hjelp av Audacity:

https://soundcloud.com/morten-w-pete...al-songs-demos

Men jeg må si at jeg synes det viktigste er at man lærer seg å fremføre musikken, altså som i dette tilfellet at man klarer å synge seg gjennom en hel sang på en OK måte.

I forskjellige programmer kan man sitte og flikke i det uendelige, og man kan også rette forskjellige feil i fremføringen av forskjellige instrument, og selv om det er helt greit synes jeg det beste er at man klarer å fremføre en akustisk versjon.
Sitat av morphexx Vis innlegg
Det finnes et gratis program som heter Audacity, og det holder i lange baner for meg nå:

http://audacityteam.org/

Jeg har f.eks. laget denne ved hjelp av Audacity:

https://soundcloud.com/morten-w-pete...al-songs-demos

Men jeg må si at jeg synes det viktigste er at man lærer seg å fremføre musikken, altså som i dette tilfellet at man klarer å synge seg gjennom en hel sang på en OK måte.

I forskjellige programmer kan man sitte og flikke i det uendelige, og man kan også rette forskjellige feil i fremføringen av forskjellige instrument, og selv om det er helt greit synes jeg det beste er at man klarer å fremføre en akustisk versjon.
Vis hele sitatet...

Nice!! Takk for svar
Jeg kjøpte FL Studio 12 Producer Edition i november, og er langt i fra god, men er fornøyd så langt. Producer Edition, som jeg har, koster 199 USD, men man får både billigere og dyrere versjoner om du ønsker det. Selv om det er en del å sette seg inn i, har jeg inntrykk av at det er lettere å forstå seg på enn f.eks. SONAR fra Cakewalk som koster 670 NOK på Steam.
Alternativet er å gå litt cover av kjente artister, gjerne kreativt og med en liten twist! elsker sånne covers. Ikke for å nevne det kan booste deres fame på youtube.
Dere trenger ikke å gå 100% cover, men bare litt så dere kommer i gang med subscribers osv, også blir folk kjent med stemmen hennes.
Sist endret av justastonedhuman; 11. januar 2016 kl. 09:38.