Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1106
Innmat:

8 gig ram.
Geforce 765M skjermkort
Intel core i5-4200m cpu.
OS Windows 7 Ult 64.

Har re installert det meste av drivere uten at dette har gjort noe.
Problemene starter om jeg starter nettleser eller åpner nye faner samt når jeg går inn på en ny nettside. Skjermbildet hakker å lyden skriker/hakker til siden er lastet ferdig, om jeg har sider som oppdaterer seg underveis slik som dagbladet å jeg spiller f.eks hearthstone så blir det ett helvetes leven.

Er dette tegn på GPU/annen hardware feil?
Last ned nyeste drivere til windows og skjermkort

Og ta virussjekk
Sist endret av disneyman; 4. oktober 2014 kl. 09:57.
Har som nevnt lagt inn nyeste drivere å updates er å på plass.
Har scanner gjennom daglig med Malwarebytes pro samt avast, ingen treff.
Prøvd en annen nettleser? Evt uninstaller nettleser, samt ta ccleaner etterpå, så installere den på nytt
Sikkert som de fleste dagens laptoper å har 2 skjermkort og det møkka Intel kortet overstyrer Geforce, gå inn i nvidia kontroll panel 3D seksjonen og kryss av "force gtx 765"
Sitat av disneyman Vis innlegg
Prøvd en annen nettleser? Evt uninstaller nettleser, samt ta ccleaner etterpå, så installere den på nytt
Vis hele sitatet...
Har prøvd Firefox samt Iexplorer samme problemet. Spotify gjør også datamaskinen tullete, har musikk på i bakgrunnen nå mens jeg skriver å lyden hakker/skriker i noen øyeblikk. Skal prøve med ccleaner!

Sitat av Carlozero Vis innlegg
Sikkert som de fleste dagens laptoper å har 2 skjermkort og det møkka Intel kortet overstyrer Geforce, gå inn i nvidia kontroll panel 3D seksjonen og kryss av "force gtx 765"
Vis hele sitatet...
Har gjort det, satt den slik at geforce kortet skal brukes til alt.
Får du bluescreens ofte? Hadde akkurat samme problem med min stasjonære, skulle formatere etter jeg hadde slitt i 1 uke, men så stoppa det plutselig

Vet ikke om dette hjelper, men rens vifta for støv på laptooen, kan være den blir varm?
Sist endret av disneyman; 4. oktober 2014 kl. 13:48.
Sitat av disneyman Vis innlegg
Får du bluescreens ofte? Hadde akkurat samme problem med min stasjonære, skulle formatere etter jeg hadde slitt i 1 uke, men så stoppa det plutselig

Vet ikke om dette hjelper, men rens vifta for støv på laptooen, kan være den blir varm?
Vis hele sitatet...
Får ikke bluescreen nei.
Har renset den, temperaturene av det den klare å måle ser helt grei ut.
Du nevner dette oppstår bare ved lasting av internet faner mens du kjører annen grafikk krevende oppgaver.
Prøv og skru av windows AERO, og skift over til windows 7 basic theme, samt avinstaller flash player. Dette gjør bakgrunnsoppgavene lettere for maskinen.