Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6458
Hei!


Jeg prøvde å søke etter lignende tråd men fant ikke noe, og finner ikke stort på forsvaret.no


Jeg drar til militæret i sommer, og har ett fag fra vid.skole jeg skulle gjerne tatt opp.

Er det mulig å ta opp det spesifikke faget(matte) i førstegangstjenesten?

Håper på svar!


Mvh

Imba
Ja. Ta kontakt med ditt lokale FOKUS-kontor.
Ja, ganske sikkert. De har VO (voksen opplæring) i nesten hver leir. De setter opp diverse kurs. Bla matte.

Bare å følge med på VO-tavla og info som kommer derfra. Evt gå innom kontoret dems og spørre.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du kan få permisjon til det.
Tviler på att de har kurs i basen tho.
Hvorfor tviler du på det? De har jo en haug andre kurs. Bla. truck,vekter, adr, kran, osv...

De satt opp et par "skole-fag" når jeg var inne, men husker ikke hvilke. Type x-phil eller noe i den duren..
De kan sette opp fag som matte og fysikk (videregående nivå). Kilde: Jeg har vært med på kurs selv.
Basene i troms har vel også avtaler med universitetet i tromsø med diverse kurs.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Du kan få permisjon til det.
Tviler på att de har kurs i basen tho.
Vis hele sitatet...
Har selv deltatt på slikt kurs (Matte og Fysikk). Undervisning to kvelder i uken frem mot eksamen. Null stress, koster deg ikke en krone og er en fin måte å slå ihjel tid på
Bare å ta kontakt med FOKUS-kontoret når du er ferdig med rekrutten.
Jeg tok selv opp R1 i militæret, og det var ikke noe problem. Dette er hva du må gjøre:
1:
Melde deg opp til eksamen som privatist på nærmeste videregående skole, slik at du får en eksamensdato. (https://www.privatistweb.no/)

2:
Snakke med VO/FOKUS om de har kurs. Hvis ikke så må du bare skaffe deg bok og lese som en helt!

3:
Informere befalet ditt om at du trenger fri på eksamensdagen i GOD TID før du skal ta eksamen. Var en i troppen min som ventet til dagen før, og han fikk ikke fri.

Når det er gjort, så må du ha lykke til, og ha en god militærtjeneste =)
Sist endret av Jimtrim; 17. februar 2011 kl. 21:49.