Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3128
Heisann. Vet ikke helt hvilket forum jeg skal putte denne her under. Har seg slikt at jeg venter et brev fra politiet. Er myndig, men foreldrene mine blir veldig nyskjerrige hvis de ser et brev fra politiet. Har bestilt midlertidig addresseendring hos posten (Til en bekjent) for å unngå å få brevet hjem. Får fortsatt brev hjem, og blir rimelig frustrert nå. Noen med erfaringer å dele ? Hva kan jeg gjøre ? Jeg kan ihvertfall ikke passe på postkassa 24/7 , og selvom jeg noen ganger får tatt posten er det ofte jeg er på jobb f.eks. Lurer på hva jeg gjør om foreldrene mine får tak i dette brev. Er en bot det er snakk om. Er det noe jeg kan gjøre for å være sikker på at brevet ikke havner i postkassen her hjemme ? Setter pris på alt av svar !
Du kan f.eks. bestille en postboks hos posten. Vil imidlertid nevne at min erfaring med "midlertidig adresseendring" er at de alltid roter og fortsetter å sende posten til riktig adresse. Og jeg må alltid ringe å si ifra til posten for å få det til riktig plass.
Heisann En postboks ? Vil det si at all post kommer dit, så jeg kan dra å hente det selv ? Hvor mye koster dette eventuelt ? De har en ting som heter "Oppbevaring" ..Det er hvis du skal på ferie eller no, så oppbevarer de den, og sender den mot slutten av oppbevaringsperioden.
Neppe veldig vanskelig å finne ut av... Kanskje vi skal spørre... eh... posten?

http://www.posten.no/Produkter+og+tj...tboks/5820.cms
Var på den siden, men fikk ikke svar på det jeg lurte på. Det står priser der, men for hvor lenge ? Kommer all post jeg skal motta i boksen av seg selv etter jeg har bestilt det, eller må jeg endre addresse til postboksen ?
Det enkleste er nok for deg å dra til politistasjonen og si at du bor hos kompisen din midlertidig. og at du ønsker brevet direkte dit.
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Det enkleste er nok for deg å dra til politistasjonen og si at du bor hos kompisen din midlertidig. og at du ønsker brevet direkte dit.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd dette ?
Selv om man benytter seg av midlertidig adresseendring så er det ikke slik at posten sitter manuelt og går igjennom alle brev som skal komme til deg. Du må selv endre til "ny" adresse hos de ulike plassene du venter brev fra, posten sender bare til din "nye" adresse hvis de får brev i retur fra din tidligere adresse.
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Var på den siden, men fikk ikke svar på det jeg lurte på. Det står priser der, men for hvor lenge ? Kommer all post jeg skal motta i boksen av seg selv etter jeg har bestilt det, eller må jeg endre addresse til postboksen ?
Vis hele sitatet...

Sitat av siden jeg linket til
[COLOR=Red]Alle priser er inklusive merverdiavgift og er forskuddsvis leie pr år.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Du klarte altså å "ikke finne" den teksten der? Kudos!

Adresseendring er selvsagt som vanlig. Du kan bestille ettersending av post og/eller oppdatere dine kontakter med ny adresse.

Men ut i fra din vilje til å faktisk lese informasjonen folk gir deg er nok det beste rådet å ta kontakt:

[COLOR=Red]810 00 710[/COLOR] (nei, de er ikke åpne nå, du må vente til mandag morgen)
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du klarte altså å "ikke finne" den teksten der? Kudos!

Adresseendring er selvsagt som vanlig. Du kan bestille ettersending av post og/eller oppdatere dine kontakter med ny adresse.

Men ut i fra din vilje til å faktisk lese informasjonen folk gir deg er nok det beste rådet å ta kontakt:

[COLOR=Red]810 00 710[/COLOR] (nei, de er ikke åpne nå, du må vente til mandag morgen)
Vis hele sitatet...
Åja. Akkurat det så jeg ikke at det stod pr.år på slutten. Og hvis du lurte så var jeg faktisk inne på den siden. Så hvis jeg drar ned på politistasjonen, så kan jeg gi dem den "nye" addressen,eller gi addressen til en kamerat jeg sier jeg bor hos, så sender de brevene dit?
Sitat av ps3 Vis innlegg
Selv om man benytter seg av midlertidig adresseendring så er det ikke slik at posten sitter manuelt og går igjennom alle brev som skal komme til deg. Du må selv endre til "ny" adresse hos de ulike plassene du venter brev fra, posten sender bare til din "nye" adresse hvis de får brev i retur fra din tidligere adresse.
Vis hele sitatet...

Var ikke sånn da jeg jobbet i posten ihvertfall.
Ved midlertidig adresseendring så tok vi manuelt ut posten det gjaldt og sendte den til den nye midlertidige adressen.

Så du mener at dersom du flytter mdlertidig til en kompis for la oss si 2 måneder så skal man si ifra til mobilselskap, bank osv. om at du har flytta, og deretter gjøre det samme når du flytter tilbake om to måneder?

Hele poenget med ettersending av post midlertidig er nettopp at man ikke må gi beskjed til avsenderene da flyttingen ikke er varig.

Men skal dog sies at det desverre er mange slappe postbud som ikke følger med, og spesielt når det er en person i en husstand som flytter midlertidig.
Sist endret av Wipeout; 23. oktober 2010 kl. 21:08.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Var ikke sånn da jeg jobbet i posten ihvertfall.
Ved midlertidig adresseendring så tok vi manuelt ut posten det gjaldt og sendte den til den nye midlertidige adressen.

Så du mener at dersom du flytter mdlertidig til en kompis for la oss si 2 måneder så skal man si ifra til mobilselskap, bank osv. om at du har flytta, og deretter gjøre det samme når du flytter tilbake om to måneder?

Hele poenget med ettersending av post midlertidig er nettopp at man ikke må gi beskjed til avsenderene da flyttingen ikke er varig.

Men skal dog sies at det desverre er mange slappe postbud som ikke følger med, og spesielt når det er en person i en husstand som flytter midlertidig.
Vis hele sitatet...
Det posten sa til meg når jeg ringte dem og bestilte dette, var også at ALL post kommer til den nye adressen jeg har bestilt det på. Jeg har også betalt 350 kr eller no, så fikk inntrykket av at de fikk posten første, så omadresserte den og sendte den til den nye. Helt enig med Wipeout, er jo derfor det heter midlertidig addresseendring ? Men hvis jeg har fortstått det riktig så kan det være pga. slappe postbud også ? For noe herk, her betaler jeg dem for noe, men de klarer faen å legge ET ENESTE brev på den nye addressen. Helt latterlig. Men er det en mulighet å dra på politistasjonen og gi dem en ny addresse ?(Noen kom med forslaget, men funker dette?) Er ikke vits i å bestille noe postboks foreløbig, for da er det jo også en addresseendring, og jeg ser jo hvor "bra" det funker nå, så kaster ikke 590,- ut av vinduet med det første.
Jeg har hatt adresseendring hos posten siden august. Jeg har aldri opplevd å ikke få tilsendt det jeg skal ha.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Var ikke sånn da jeg jobbet i posten ihvertfall.
Ved midlertidig adresseendring så tok vi manuelt ut posten det gjaldt og sendte den til den nye midlertidige adressen.

Så du mener at dersom du flytter mdlertidig til en kompis for la oss si 2 måneder så skal man si ifra til mobilselskap, bank osv. om at du har flytta, og deretter gjøre det samme når du flytter tilbake om to måneder?

Hele poenget med ettersending av post midlertidig er nettopp at man ikke må gi beskjed til avsenderene da flyttingen ikke er varig.

Men skal dog sies at det desverre er mange slappe postbud som ikke følger med, og spesielt når det er en person i en husstand som flytter midlertidig.
Vis hele sitatet...
Da er det nok bare jeg som har opplevd noen slappe postbud i så fall
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Heisann. Vet ikke helt hvilket forum jeg skal putte denne her under. Har seg slikt at jeg venter et brev fra politiet. Er myndig, men foreldrene mine blir veldig nyskjerrige hvis de ser et brev fra politiet. Har bestilt midlertidig addresseendring hos posten (Til en bekjent) for å unngå å få brevet hjem. Får fortsatt brev hjem, og blir rimelig frustrert nå. Noen med erfaringer å dele ? Hva kan jeg gjøre ? Jeg kan ihvertfall ikke passe på postkassa 24/7 , og selvom jeg noen ganger får tatt posten er det ofte jeg er på jobb f.eks. Lurer på hva jeg gjør om foreldrene mine får tak i dette brev. Er en bot det er snakk om. Er det noe jeg kan gjøre for å være sikker på at brevet ikke havner i postkassen her hjemme ? Setter pris på alt av svar !
Vis hele sitatet...
Si at du kjørte for fort?
skifta adresse forige måned, tok 5 dager før all post ble vidersendt til min adresse.
Jeg flytta 1. Juni og bestilte 12 mnd ettersending, men sleit med at jeg ikke fikk posten min de første 14 dagene... Måtte ringe og klage flere ganger og i tillegg dra og klage på postkontoret. Har en følelse av at ting kanskje hadde gått annerledes for seg om det hadde vært mer konkurranse på dette området...
Si rett ut til foreldrene dine at de ikke har lov til og åpne din post, noe som er sant...
Jeg har å gjøre med midlertidige adresseendringer hver dag og kan bekrefte at posten fortsatt manuelt lukes ut og omadresseres til den nye adressen. At folk opplever å fortsatt få post til den gamle adressen er nok fordi de som har ansvaret for omadresseringen på det aktuelle postkontoret er sløve og ikke har fått med seg at omadressering er bestilt. På min arbeidsplass får jeg riktignok beskjed om omadresseringer pr. brev fra Posten (sic!) så det kan fort ta 2-3 dager fra omadressering er bestilt til jeg får beskjed om å begynne omadresseringen.
Jeg ringte politiet for ca 2 uker siden, ventet noen papirer fra de(avgjørelser fra politijurist). Endret adressen til en postboks jeg disponerer, da jeg også føler jeg er for gammel til at jeg må forklare meg for mine foreldre.
På TLF ga de utrykk for det var helt iorden, nå har jeg dog ikke mottatt noen brev på verken den ene eller andre adressen, men siden de sa det var OK, regner jeg med at det stemmer.
Be om å snakke med journalkontoret.
du kan flytte i årevis, tilslutt blir de lei du
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Har du prøvd dette ?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt sent, men ja, jeg har gjort dette. Jeg skulle få brev fra politiet for diverse grunner og da ville jeg heller ha brevene til en annen adresse enn den folkeregistrerte. Var bare å snakke med de folka som avhørte meg, så ble det ordnet