Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1420
Hei! Jeg laget dette for rundt 5 dager siden, men etter det så har jeg ikke fått til å gjort noe. Det er sånn stort sett hver eneste gang jeg lager noe. Jeg lager noe bra, vanligvis ikke så langt som dette men jeg får aldri til å legge på en fortsettelse dessverre. Det er veldig irriterende og har lyst til å bli ferdig med en sang, spesielt denne. Om noen har noen tips eller ideer så tar jeg gjerne imot det.

(Om noen har lyst til å bruke en chat for å kommunisere så kan du legge meg til på skype eller så kan vi snakke på IRC).

Her er sangen: Listen on Soundcloud.com

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva jeg kan gjøre for å gjøre det jeg har så langt bedre egentlig, jeg synes det er ganske bra, men tar imot tips på det også. Mixingen er ikke så bra, det vet jeg.

Takker for svar på forhånd!
Det ser ut som at du ikke helt fikk til linkingen til låten
Trådstarter
8 0
Sitat av reklame Vis innlegg
Det ser ut som at du ikke helt fikk til linkingen til låten
Vis hele sitatet...
Oi haha sorry, her er den. https://soundcloud.com/user-73924302...itle-here-demo
Trådstarter
8 0
Sitat av Griffinator! Vis innlegg
En sånn drop som ligner på denne: https://www.youtube.com/watch?v=2XToPXztK2E
Vis hele sitatet...
Den der likte jeg veldig godt, spørs om jeg får det til da. :P Men takker!
No problemo! Jeg lager musikk selv (den suger) så jeg har peiling på sånt! Lykke til videre!
Hør litt på Madeon. Tror hans type drop hadde passet veldig godt inn her.
Sitat av Estr Vis innlegg
Hei! Jeg laget dette for rundt 5 dager siden, men etter det så har jeg ikke fått til å gjort noe. Det er sånn stort sett hver eneste gang jeg lager noe. Jeg lager noe bra, vanligvis ikke så langt som dette men jeg får aldri til å legge på en fortsettelse dessverre. Det er veldig irriterende og har lyst til å bli ferdig med en sang, spesielt denne. Om noen har noen tips eller ideer så tar jeg gjerne imot det.

(Om noen har lyst til å bruke en chat for å kommunisere så kan du legge meg til på skype eller så kan vi snakke på IRC).

Her er sangen: Listen on Soundcloud.com

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva jeg kan gjøre for å gjøre det jeg har så langt bedre egentlig, jeg synes det er ganske bra, men tar imot tips på det også. Mixingen er ikke så bra, det vet jeg.

Takker for svar på forhånd!
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette var kult. Hvis den hadde hatt et vokal spor og et bass-spor tror jeg du kunne brukt elementene du allerede har, copy-pastet og laget en hel sang.

Bass-sporet (trommer, bass) er vel ikke veldig vanskelig å lage, det må jo passe inn med det du allerede har og være nok, altså ikke for mye eller for lite.
Dette er litt rart å spørre om uten å spesifisere hvilke sjangre eller hva slags type musikk du liker? Det kan jo bli til hva som helst. Det kan bli Dubstep, DnB, Trap, House, Electro House, Deep House.

Du må jo lage noe du liker, først og fremst.

Det jeg ville gjort er følgende: Bestem deg for en bpm, og så tar du sjangeren derfra. 140? trap/dubstep 175? Dnb 125? Deep House, 100? Glitch Hop, og så videre. Så skriver du en melodi og en akkordprogresjon og bare fokuserer på det i 32 bars, så lager du en bridge hvor du kan hente igjen arpen din, og kanskje jobbe inn melodien, og så pøser du på med nye 32 bars.

Likte forsåvidt det du har laget så langt, selv om det er ganske basic. Husk, det enkle er ofte det beste. Ikke surr deg inn i masse tull, fokuser på en melodi og bygg sangen rundt det.