Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8375
Heisann, da jeg svarte på spørsmålene i Sesjon del 1 så hadde jeg et sterkt ønske om å bli med i forsvaret ett år. Derfor så "dysset" jeg ned mine skader og skrøt på meg litt ekstra kvaliteter. Er dette alvorlig?

Altså jeg oppga alle skader og tull det er med meg, men jeg krysset av for: "liten plage", men sannheten er at noen av disse plagene: Astma, allergi, og kneet er egentlig ganske store plager.

Er dette alvorlig? At jeg har "løyet" på sesjonen?

Tror dere at jeg kan slippe førstegangstjeneste? jeg har jo endel rusk på legejournalen min:
Astma
Allergi
Kneskåla ut av ledd 4 ganger
Skulder ut av ledd

+ Jeg er i veldig dårlig form for tiden, altså jeg er ganske svak i styrke og har dårlig kondis.
Vil tro at astma er god nok grunn for å slippe førstegangstjenesten.
Ta med dokumentasjon fra lege, bli kjent tjenesteudyktig. Easy as pie
Jeg lurer på om jeg må i militæret eller om det finns fare for meg å bli tatt i Tyrkia, Jeg er Norsk statsborger, jeg er født og oppvekst i Norge, men har foreldre som er fødte i Tyrkia
Sitat av Dotten Vis innlegg
Jeg lurer på om jeg må i militæret eller om det finns fare for meg å bli tatt i Tyrkia, Jeg er Norsk statsborger, jeg er født og oppvekst i Norge, men har foreldre som er fødte i Tyrkia
Vis hele sitatet...
Tviler veldig, med tanke på at du er norsk statsborger. Er verre med meg som har russisk pass. ''The red army'' står på flyplassen i Moskva og venter på meg.
Forstår egentlig ikke helt om du vil inn eller ikke... I overskriften og utifra det du sier ang del 2 av sesjonen føler jeg du ikke vil inn. Men utifra det du svarte på del 1 så vil du inn?
Hvis du ikke vil inn, så har du enda mulighet til å endre på sesjon del 1
Hvis du tar med dokumentasjon på at du har astma og allergi så kommer du mest sannsylig ikke inn, om du vil eller ei.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvis du tar med dokumentasjon på at du har astma og allergi så kommer du mest sannsylig ikke inn, om du vil eller ei.
Vis hele sitatet...
Med astma ja, allergi kan man leve med i forsvaret, så sant det ikke er EKSTREM allergi. Har opplevd en som ikke nevnte at han hadde astma(fordi han ikke hadde vært plaget på lenge) så kom han inn og han ble dimmet da han kom med pusteproblemer
Sist endret av mo3; 22. september 2010 kl. 02:05. Grunn: .
om du sier på sesjon at du har røyket hasj så kommer du ikke inn men du får heller ingen straff.
Av de av mine venner som har vært i militæret i det siste så har kun 2 av 10 faktisk vært i militæret.
Følgende har sluppet før eller rett etter ankomst til leiren på grunn av følgende grunner.

1-Dro til innrykket slapp militæret pgr av migrene, hadde med papir fra legen. Dro hjem samme dag.
2-Slapp militæret etter sesjon på grunn av "Freds tid".
3-Dro til innrykket, ble med på flyet opp til Bardufoss men fikk dra hjem dagen etter pgr store problemer med våpen/krig osv(han faket selvfølgelig).
4-Slapp militæret etter sesjon på grunn av "Freds tid".
5-Dro til innrykket, ble med flyet opp til Sjold. Kastet ut av militæret bokstavlig talt etter 2mnd.
Han hadde store problemmer med autoriterer personer som maset på han.
6-Dro til innrykket, hadde med papir fra legen på dårlig hørsel på ene øret. Dro hjem samme dag.
7-Dro til sesjon, ble erklært ikke tjenestedyktig pgr av at han bare skrev tull.
Å at han sa til offiseren at det var uaktuellt at han skal løpe rundt i skogen med gevær å leke tulling.
8-Slapp militæret etter sesjon på grunn av "Freds tid".
Det er jo bare og si at du ikke vil inn, så slipper du og dra i militæret
Sa jeg hadde angst for å sove på rom med andre. Snakket med militærpsykologen, og vips der kommer jeg aldri til å bli kalt inn =)
Flott for oss med Aspergers, blir nektet uansett hva.

Trykket av på at jeg hadde det, men syns det var litt stigmatiserende at det var i samme avkrysningsmulighet som «mentalt tilbakestående».
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Det er jo bare og si at du ikke vil inn, så slipper du og dra i militæret
Vis hele sitatet...
Da må du vel gå siviltjeneste istedenfor?
Sånn det er idag så har de nok med de folka som faktisk vil inn. 1/4 av alle kompisene mine skal/har vært i militæret, resten slipper. Hvis du sier du ikke vil så er det stor sjans for at du slipper.
Hvis ikke kan du gjøre som en kompis av meg, bare si du er allergisk mot mye rart.
Ok. Lenge til jeg skal(?) i militæret uansett.... Smart tråd
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvis ikke kan du gjøre som en kompis av meg, bare si du er allergisk mot mye rart.
Vis hele sitatet...
Tror alle at det er slik at man kan si hva man vil til sesjons-legen, så er man automatisk dimma? Så klart vil man se på papirer om at du er allergisk mot mye rart.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Jaja vi får se, regner med at jeg ikke kommer til militæret med alle min skavanker!
Du er født i 92 ? Du skal i militæret om 9 måneder og du sitter på freak forum og sier at du trenger råd fordi du skal lage en plan om å ikke slippe inn?? bruk en time annen hver dag de neste 9 månedene på trening istedefor, join militæret og la familien din bli stolt.
Sist endret av Choz; 22. september 2010 kl. 23:57.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choz Vis innlegg
Du er født i 92 ? Du skal i militæret om 9 måneder og du sitter på freak forum og sier at du trenger råd fordi du skal lage en plan om å ikke slippe inn?? bruk en time annen hver dag de neste 9 månedene på trening istedefor, join militæret og la familien din bli stolt.
Vis hele sitatet...


Haha, jeg kunne gjort det. Men jeg har ikke lyst til å dra i militæret, jeg vil begynne på studiene så fort som mulig.

Uansett tror jeg ikke at jeg er "tjenestedyktig" hadde neppe blitt kalt inn til sesjon del 2 hvis jeg hadde svart ærlig på sesjon del 1
Sist endret av Sneipen92; 23. september 2010 kl. 00:10.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Noe som funket fett for meg var at jeg sa til sesjonslegen at jeg har allergi mot penicillin. Jeg visste egentlig ikke at jeg hadde det før kvelden før da jeg spurte min mor.

Jeg forklarte følgelig sesjonslegen at jeg ikke var helt sikker, men han gadd ikke sjekke og erklærte meg tjenesteudyktig i fredstid.