Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 718
Jeg har funnet ut at det er på tide med en oppgradering på pc-fronten og nå som dimmepengene fra forsvaret er like rundt hjørnet passer det bra å kikke på det nå. Saken er at jeg i 2009 kjøpte en pc som jeg har storkost meg og fortsatt bruker, men merker den halter litt på nyere spill og generelt går litt saktere enn man skulle ønske. Det jeg lurer på er om det lønner seg å oppgradere nåværende maskin, eventuelt hvilke komponenter, eller er det like greit å kjøpe en helt ny.

Dette er spec på maskinen jeg har nå:

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK
Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3
AMD 790FX+SB750, DDR2, Firewire, GbLAN, ATX, 4xPCI
AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5
XFX GeForce GTX 285 650M 1GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda 7200.11 500GB

Oppgrader eller erstatt?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ram, grafikkort, cpu, hk burde byttes.

Liker du kabinettet du har per nå trenger du ikke nytt. Strømforsyningen kan være gammel når det kommer til nyere grafikkort som krever mange, mange, 6-8 pins koblinger. (Du har 2x6+2 pin koblinger, dette er nok til ett kort)

Det jeg ville gjort var å bytte til et nytt oppsett med z97 brikkesett, i5 4690k, 8 eller 16 gb ram, r9 280x samt en ssd (Samsung 840 Pro). Da har du en rimelig hardcore maskin med muligheter for å oppgradere alt ved senere anledning. Cpuen/hket vil holde i hvertfall 2 år. (altså, å være topp som klarer å dra de fleste spill)
Sist endret av uaexed; 16. juli 2014 kl. 03:33.
gadd3's Avatar
Trådstarter
26 1
Takk for et godt svar! Kjekt å kunne nyte godt av dere som kan litt!