Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 17794
Har noen av dere handlet herfra? Erfaringer med kvalitet, sikkerhet, leveringstd osv?

Tenker å kjøpe dette smykkeskrinet:

http://www.lightinthebox.com/no/lite...r_p358670.html

Hva tror dere? Ser jo veldig bra ut da Alt kommer fra Kina, men det gjør jo det meste fra butikkene generelt, jeg er mest spent på leveringstid og om det er veldig "jalla" kvalitet.

Erfaringer???
Lightinthebox funker, men du får hva du betaler for. Hva forventer du for 55kr inklusive frakt?
Du er nok litt sent ute om du vil ha varen før jul. Veldig mange som bestiller fra Kina på denne tiden av året.
Sist endret av PyroFisH; 28. november 2013 kl. 16:39.
Nå er ikke frakt inkludert da, og jeg ser at frakt er ganske dyrt. Hvis dette skrinet virkelig har kostet over kr. 500,- som annonsen sier (og det er jo her jeg synes det skurrer, og vil vite andres erfaring om seriøsiteten), så kan en jo forvente LITT kvalitet.

Jeg handler litt på ebay, og ting sendt fra Kina tar sjelden mer enn to uker. Men hvilken behandlingstid Light in the box tar, aner jeg ikke. Men hvis du mener de bruker over over en måned, ja da er det jo ganske tregt…
Jeg har handlet derfra et par ganger.
Gratis frakt=lev. tid på ca. to uker. Sikkert mer nå i julestria.
Kvalitet=varierende. Jeg har mest kjøpt LED-pærer. En modell spot hade sykt grønnskjær i utkanten av lysbildet. Fjernet linsen og fikk en bra flood. Samme pære hadde for bred basis rett ved skrusokkelen og passet bare i en av lampene hjemme. To små LED overopphetet og ble svidd.
Support: jeg fikk gavekort for priset på disse uten trøbbel. Sendte bare noen bilder.
Frakten er ikke gratis på noen av alternativene jeg får opp. Den rimeligste måten å sende på heter "fremskyndet frakt, 3-5 virkedager". Denne sier 50% off, og koster over 160 kr. Så totalt kommer varen på over kr 200,-.

Vet at fraktkostnad ikke er en del av tollgrensen, ellers hadde det ikke vært aktuelt å handle derfra overhodet.

Nå er jo dette en større vare, men reagerer på at til og med et lite armbånd til kr 26 skal belastes nesten kr 100 i frakt!

Så dyr frakt finner jeg aldri på ebay, i varer sendt fra Kina.
Grunnen til at det er så billig er pga. av at de kjører Black Friday-tilbud. Tror det virker sånn at man kunne stemme frem produkter ved å like de på Facebook (mao. reklamere for siden). Det med frakten virker litt rart, trodde de opererte med et gratis alternativ.
At den egentlig koster 500kr er vel bare tull. Ser at frakten ikke er inkludert, og da er det jo ikke 'billig' lengre. Om du leter finner du sikkert det samme produktet på eBay.
I jula tar det fort en måned eller to før pakkene dukker opp.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som har noen nyere erfaringer?
handlet derfra nå.
Kjapt google søk burde gitt deg kjappere svar du bør holde deg unna https://no.trustpilot.com/review/www.lightinthebox.com

Forbrukerrådet også fraråder å handle der