Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 30834
Hadde helt glemt tråden. Dette skal prøves i morgen med prima. Har alt bortsett fra kapsler og sprøyte.
▼ ... over en måned senere ... ▼
sertifisert idiot
Heisann
Laget dette etter en annen oppskrift for ca 1 uke siden, og ser at jeg kanskje heller burde fulgt denne.
I oppskriften jeg fulgte skulle man bruke ca 50 gram olje per 2 gram hasj (brukte prima varer), blir dette for mye olje? evt noen som kan komme med forslag til dosering? vi er 3 stk som skal spise dette, alle rimelig innrøkte fra før.
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Heisann
Laget dette etter en annen oppskrift for ca 1 uke siden, og ser at jeg kanskje heller burde fulgt denne.
I oppskriften jeg fulgte skulle man bruke ca 50 gram olje per 2 gram hasj (brukte prima varer), blir dette for mye olje? evt noen som kan komme med forslag til dosering? vi er 3 stk som skal spise dette, alle rimelig innrøkte fra før.
Vis hele sitatet...
TS brukte 20gram fett på 2gram hasj, som han sa var prima. Siden dere også er innrøyka fra før ville jeg starta med 5 kapsler pr pers, venta en time for å ta 5 til. Jeg antar at dere vil få rundt 70 kapsler, så bør gå fint.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumpeti bump
God dag!
Da fikk jeg, etter mye lesing her og andre steder, fingeren ut av ræva, så nå har jeg omsider prøvd dette. Ettersom at slike varer er så dyre, så har jeg lenge lett etter den mest økonomiske måten å innta cannabis på og dette virker i grunn som en av de beste så langt. Virker også veldig kjekt mtp. at man bare kan hive nedpå et par piller, spesielt når man prøver å holde seg «low-profile».
Det første jeg gjorde var å stikke innom en slik en innvandresjappe på let etter noe kokosolje. Fikk hjelp av mannen bak kassa, som for øvrig var veldig hjelpsom (top10 service). Gelatinkapsler var det neste jeg skulle finne, men når kjerringa bak kassa på apoteket forlangte 300kr for noen kapsler ble jeg jeg sur og stakk. Gadd ikke leite byen rundt etter kapsler så endte med at jeg dissekerte noe gammel medisin, tror dog de kapslene var litt mindre enn de de hadde på apoteket.
Hasjen jeg hadde var prima vare og luktet skikkelig moms, så jeg skyndet meg hjem for å «kokkelere».
Når jeg kom hjem veide jeg opp 10g olje og 1g hasj. Så gjorde i stand et vannbad over komfyren og smeltet kokosoljen før jeg la oppi hasjen, som jeg for øvrig smuldret opp. Rørte rundt til hasjen hadde løst seg opp og lot det stå å putre i en times tid (pluss minus). Brukte i starten ganske små kjeler og hadde derfor problemer med at vannet kokte for mye og sprutet over alt.
Når jeg var ferdig så det sånn ut:
http://bildr.no/thumb/ZUkyeFo3.jpeg
Imens hasjen kokte dissekerte jeg den gamle medisinen, kapslene ser sånn ut:
http://bildr.no/thumb/clVMd1BF.jpeg
Til å fylle kapslene brukte jeg en gammel «e-jucie» flaske som jeg først vasket og tørket godt, det funket fjell. Fylte bare 10 kapsel i første omgang fordi jeg fikk lyst til å leke meg litt med væska.
Sånn ble sluttproduktet:
http://bildr.no/thumb/VFhmRlRv.jpeg

Resten av grumset i kjelen blandet jeg med te, så nå skal jeg kose meg med den, mens jeg hiver nedpå et par canna-pills :P

http://bildr.no/thumb/TGJQcU1U.jpeg

(Spørsmål: Noen som vet om jeg f.eks. kan ha det oppi e-sigen min og dampe det? Eller dryppe det på tobakken når jeg ruller jay?)
Sist endret av Person_navn; 20. mai 2015 kl. 19:30. Grunn: Teite bilder
kan ikke svare på spørsmålet ditt, men neste gang du skal ha kapsler så selges det mye billigere på helsekostbutikker, som sunnkost osv. Der får man også kjøpt kokosolje og sprøyte.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvor gale lukter dette? Si jeg lager det med vinduene åpne og lar vinduene stå åpne 12 timer etter jeg er ferdig. Kommer det da til å være luktbart dagen etterpå?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøver denne oppskriften i dag med 50 gram kokkosolje fra tights.no, fikk tilbud på en pakke med tre glass med kokkosolje, gelatinkapsler hadde jeg kjøpt tidligere pga mdma og amfetamin. Jeg har induksjonsovn og den går opp til 9 og ikke til 6 sånn som det gjorde før, så det jeg har gjort er å starte komfyren på 5 for å varme opp kokkosoljen, når den ble flytende så tok jeg oppi ca. 5 gram med brun hasj. Jeg satt en metallbolle oppi en kasserolle for vannbad. Når jeg skulle legge i hasjen så senket jeg temperaturen til 3. når hasjen hadde løsnet seg opp så satt jeg varmen på to og satt på en lokk på metallbollen, satt på timer nå på en halvtime bare for å være forsiktig og følge med og sjekke underveis. Gir dere oppdatering om jeg syns det funket eller ei. Savner edibles, blir så sår i halsen av å røyke weed, spesielt grønt. Foreløpig lukter det minimalt med ovnsvifta stående på og vinduene åpne.

Sitat av tkweed Vis innlegg
Prøver denne oppskriften i dag med 50 gram kokkosolje fra tights.no, fikk tilbud på en pakke med tre glass med kokkosolje, gelatinkapsler hadde jeg kjøpt tidligere pga mdma og amfetamin. Jeg har induksjonsovn og den går opp til 9 og ikke til 6 sånn som det gjorde før, så det jeg har gjort er å starte komfyren på 5 for å varme opp kokkosoljen, når den ble flytende så tok jeg oppi ca. 5 gram med brun hasj. Jeg satt en metallbolle oppi en kasserolle for vannbad. Når jeg skulle legge i hasjen så senket jeg temperaturen til 3. når hasjen hadde løsnet seg opp så satt jeg varmen på to og satt på en lokk på metallbollen, satt på timer nå på en halvtime bare for å være forsiktig og følge med og sjekke underveis. Gir dere oppdatering om jeg syns det funket eller ei. Savner edibles, blir så sår i halsen av å røyke weed, spesielt grønt. Foreløpig lukter det minimalt med ovnsvifta stående på og vinduene åpne.
Vis hele sitatet...

Oppdatering

http://IMG_3631.JPG

For å oppsumere hva jeg gjorde i bildelinken over her, men får du den ikke opp så skal jeg forklare hva jeg gjorde. Som nevnt tidligere så har jeg en induksjonsovn, nyere komfyr enn den som startet tråden så måtte prøve meg litt frem. Startet som sagt med ca. 5gram hasj og 50 ml kokkosolje. Startet å smelte kokkosolja på grad 5 til den ble flytende og gjennomsiktig. Tok deretter å la hele klumpen med 5 gram hasj i blandingen så den kunne starte å smelte sakte men sikkert, skrudde ned varmen til 2 da jeg var redd for at det skulle overkokes. Rørte rundt mens jeg holdt på med en visp og slikkepott. Når alt hadde smeltet så tok jeg lokk på metallbollen jeg hadde i kasserollen med vann i bunnen. Tok først timeren på en halvtime for å sjekke ståa, så fint ut, lot den stå en halvtime til som beskrevet på grad 3. Det jeg ikke tenkte på med engang var jo at jeg skulle sile "grufsen" som var i bunnen av olja etter at det hadde skilt seg til olje, så har nå en grumsete vape som jeg er spent på om fungerer Men kom på det etter vapen så da tok jeg litt kjøkkenpapir eller så kan du bruke kaffefilter for å sile ut oljen fra bollen.

Tok de to første kapslene, ikke merket noe ennå, men har fått laget meg 39stk 300mg gelatin kapsler samt 1ml vape hvis den fungerer. Er fryktelig grisete arbeid da olja renner overalt og sprøyta kan brått bli tett av grufs. Så husk å vask godt etter deg.

Du må huske å la blandingen kjøle seg ned litt så du ikke brenner deg, jo kaldere oljen blir jo den mer som en fløtekaramellsaus i konsistens og farge Den blandingen med å varme opp hasjen og kokkosolja luktet overraskende lite og smakte ikke så mye. Hadde på vifta i tilfelle, ellers har jeg vinduet på kjøkkenet/stua åpent døgnet rundt til vanlig for at katten skal få seg ut og inn haha. Men ja blir spennende å utforske mer, tatt en pille til nå da de to første ikke virket noe særlig, og prøve å ta ett par trekk av vapen jeg lagde meg haha. Ønsk meg lykke til og ønsker dere lykke til Skulle ønske det var flere edibles oppskrifter, finner lite av det i Norge da vi ikke har alle varene som i andre land.

[IMG]IMG_3631.JPG[/IMG]
Sist endret av tkweed; 30. mai 2023 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
TS, hvordan gikk det med de 2+1 i natt? Sover du enda?
Man bør ikke under noen omstendigheter vape kokosnøtt olje. Var det som stod når jeg googlet det.

Mvh
Sitat av haiskalle Vis innlegg
TS, hvordan gikk det med de 2+1 i natt? Sover du enda?
Vis hele sitatet...
Haha jeg sov tungt i hvertfall men merker 2 kapsler blir for lite alene uten vapen, så i dag er jeg på 5 kapsler og merker mye mer, mye mer avslappet og sånn giggly humør om jeg kan si det sånn haha

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Man bør ikke under noen omstendigheter vape kokosnøtt olje. Var det som stod når jeg googlet det.

Mvh
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, var bare morsomt å prøve, og har funket utrolig godt overraskende nok
Sist endret av tkweed; 1. juni 2023 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.