Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1836
Går politiet etter brukere som har kjøpt av dealer om de konfiskerer mobilen til dealer?
Hypotetisk sett så risikerer man å bli dømt for kjøp av de mengdene som står avtalt i meldingene, men det må bevises at det er du om har skrevet det. I mindre alvorlige saker slipper du veldig lett unna.
Sist endret av DrDeath; 28. mai 2023 kl. 22:17.
I praksis, nei, av mange grunner. Foreldelsesfristen for erverv av brukerdoser er samtidig den laveste på 1 år fra det straffbare forholdet ble begått. Det betyr at de av dere som ikke har hørt noe på ett år kan puste lettet ut.
Jeg ble tatt med noen hundre piller og diverse annet - plate hasj, tramadol etc. reseptbelagte medikamenter.

5 biler og sånn 10 sivilsnut ruller opp på meg og en kompis på nattestid.

Sivilen ville ha meg til å prøve fingre på telefone. sto med håndjern opp mot veggen på blokka, og en spurte ord for ord:

"Skal vi gjøre det lett eller vanskelig?"

Alle snutene samlet seg rundt meg, noen smilte.

Jeg svarte "jeg åpner ikke telefonen".

Samtlige ville være med på å slenge meg i bakken og prøve fingre på avtrykkslåsen med makt. Flere likte det de gjorde. Mobbere, maktsyke.

Heldigvis var alt av apper låst med tidsavgrensede meldinger.

Måtte sone for besittelse med distribuering som hensikt og tidligere lovbrudd (besittelse).

De gikk dog ikke etter noen. Ikke engang de nærmeste vennene jeg hadde noe ubeskyttet kommunikasjon sammen med.

Alt kommer an på mengder og om politiet har ressurser.

I Oslo tror jeg du er safere enn en småby.
Sist endret av krystallkongen; 31. mai 2023 kl. 17:20.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er merkelig mange som ikke bruker Signal el. - jeg som god IT-nerd ville betraktet det + "utløpsdato" på meldingene som absolutt minimum opsec hvis jeg solgte noe, og har pushet det på flere.