Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1089
Halla, jeg lurer litt på hvordan det her med te fungerer? har lest mange av trådene, men jeg har et spørsmål. Går det an å ta keef å blande ut i smør, og så ta det oppi te? har ikke melk til å blande ut.
Så lenge du løser opp hasjen i fett (i ditt tilfelle smør) først, kan du fint blande det ut i te etterpå, hvor godt det smaker skal jeg ikke uttale meg om, men at det funker, ja definitivt.
Det fungerer sikkert, men fett blander seg ikke med vann uten videre. Du vil derfor få et guffent lag med fett oppå teen.
Trådstarter
8 6
lagde først hasj smør og putta det oppi teen. Det guffne laget går bort når jeg rører, smaken er ikke så god - men det går ned.
Dette går teknisk sett ann, men som andre her har pekt ut så må du først "bake" hasj inn i smør. Blander du dette i te, vil oljen i form av smør, og vannet i form av te, skille seg og utgjøre to forskjellige lag. Da ender du opp med ett lag av olje på toppen av teen din, og du må røre omtrent konstant for at disse skal holde seg nogenlunde blandet. Selv da vil jeg anta at dette ikke smaker særlig godt. For å svare på spørsmålet ditt så vil jeg så att, ja, det går ann. Men om du er ute etter min mening, mener jeg at det må da finnes bedre måter å bruke midlene på. Gjør eventuelt litt research, og finn en kreativ vri, ettersom de fleste enten røyker det eller baker det inn i brownies. Har ikke gjort dette selv, men siden nettsamfunnet av folk som driver med sånt er såpass stort, må det vel finnes en eller annen som har funnet på noe kult og litt utenom det vanlige. Lykke til
Kakkao funker ganske så greit synes jeg. Blander det i Kokkos olje.
Sitat av bewaah Vis innlegg
Kakkao funker ganske så greit synes jeg. Blander det i Kokkos olje.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke hørt om før! Hvordan er smaken? Sterk? Det ideelle hadde jo vært om det smakte helt som vanlig kakao, for det er jeg veldig glad i, men det er vel kanskje litt for mye å forlange :P
bruk helmelk (vegetabilsk melk hvis du vil).
Sist endret av tetragrammaton; 22. januar 2019 kl. 05:21. Grunn: fordi