Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 783
Hei jeg skrev en liten engelsk tekst, men lurer på en ting. Denne setningen er jeg ikke sikker på hvordan skrives: She was headed for her car -I assumed-, as she pulled some keys out of her pocket.
Skal det stå was headed eller was heading? Jeg synes personlig at begge høres riktig ut, men headed virker mer som om personen er bestemt på å gå et sted, mens heading er mer at du bare går dit. Hvis jeg kan bruke headed, må jeg fjerne was? Takk for hjelpen! Her er hele teksten hvis du lurer:

Rain

There once was an attractive woman, walking by her own lonesome in the dark, dreary night. It was raining, and the loud sound of water hitting the already wet pavement blocked out all human noises. I didn’t want her to know that I was following her. I didn’t want her to notice my presence.

She was headed for her car -I assumed-, as she pulled some keys out of her pocket. I was concentrating on her as my feet started sliding on the slippery surface. They couldn’t handle all the water that had collected in every crack of this wet pavement. I slipped and hit a can. The sound was hollow, as the can was empty. It had alarmed my pray.

She didn’t even stop to think or listen further. She was off –running-, faster, faster, towards a small park. It didn’t take her long to get there, but by that time I already had her in my tight grip. She fell to the ground, rolling around in the stinky park mud, trying so hard, so bravely to get loose.

I remember those days after the catch. Me seated upstairs eating my breakfast, her screaming and banging on everything she could get her tied up hands on, down in the dark, moist and definitely cold basement. I had left her there -it was for her own good. I didn’t want her to get hurt, you know.

I sometimes still visit her, she doesn’t do much. She’s just hanging on the wet concrete wall by her hands, all rotten green and decapitated. Most of her guts are laying on the floor in a greenish, red puddle of fluid.

I don’t have feelings for her anymore.

Now, most of my time is spent waiting. Waiting for the next rain to fall, because then I won’t be so lonely anymore.


Teksten har fått mye inspirasjon fra denne: http://www.reddit.com/r/shortscaryst.../storytelling/
Sist endret av 123ape3; 6. november 2013 kl. 00:42.
Was heading. Past progressive.
Sist endret av apocalypse; 6. november 2013 kl. 00:44.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Was heading. Past progressive.
Vis hele sitatet...
Ok takk Merket nå at jeg posta denne tråden på helt feil sted... Kan jeg flytte den?

Trenger hjelp til å slette denne tråden, hvordan gjør man det? Har flyttet den til diskusjon!