Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3380
Jeg har en NAD C 344BEE som ikke fungerer lenger.
Det som skjer, er at når den er skrudd på, lyser det grønt over "power-knappen" men etter kort tid skifter den over til rødt og slutter og spille.
I bruksanvisningen står det at dette skjer pga overoppheting, eller at det er pga "den totale impedansen ër för låg" (svensk...)
Jeg ringte til butikken hvor forsterkeren er kjøpt, og han mente at dette kommer av at jeg har byttet lydkilde uten å skru ned volumet helt/skrudd av forsterker.

Hva tror dere er årsaken? forsterkeren er 2-3 år gammel og blir spilt med et par CW VE-12 hvis det hjelper.

Hvis det viser seg at det er pga bytting av lydkilde uten å skru av, er dette da uforsvarlig bruk og vil dermed ikke bli dekket av garanti/reklamasjon?

Noe jeg kan prøve for å få den til å fungere igjen?
Lever den dit du kjøpte den og klag på den. Det hjelper dessverre ikke å sitte med den i fanget hjemme og satse på at det finnes tips.

Når en NAD forsterker går over i rødt går den i Protection Mode. Det kan være flere årsaker, selv det butikken sa til deg, men skal sant sies har jeg aldri opplevd at det noensinne har skjedd med noen av mine forsterkere eller mine venners.

Lever den, drit i hva de sier. Det er deres jobb å se på den og løse det dersom det er mulig.
Sist endret av tafsern; 24. august 2011 kl. 19:06.
hvis det er NAD C 355BEE du mener så trur jeg denne har kjent feil med kondensatorene i strømforsyninga(de tørker inn pga varme). Hvis det er det som er feilen så trur eg butikken kommer til å fikse det. Men er ikke sikker om det var denne forsterkeren, finner ihvertfall ikke artikkelen om det. Men vis jeg var deg så ville jeg tatt den med til hifiklubben og spurt om dem kunne se på den. Synes forklaringen til han i butikken virket merkelig.
Er du sikker på at du ikke har kortslutning i kabel / tilkoblinger?
Sist dette skjedde meg, hadde en av trådene laget en liiiten kortslutning ved høytaleren.. Alt fungerte men hvis jeg dro på litt slo beskyttelseskretsen inn..
Trådstarter
17 2
Sitat av tafsern Vis innlegg
Lever den dit du kjøpte den og klag på den. Det hjelper dessverre ikke å sitte med den i fanget hjemme og satse på at det finnes tips.

Når en NAD forsterker går over i rødt går den i Protection Mode. Det kan være flere årsaker, selv det butikken sa til deg, men skal sant sies har jeg aldri opplevd at det noensinne har skjedd med noen av mine forsterkere eller mine venners.

Lever den, drit i hva de sier. Det er deres jobb å se på den og løse det dersom det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det er det som er planen ja, men han jeg snakket med sa at jeg vil få et gebyr på omtrent 500 kr + reparasjonskostnader hvis det viser seg at det var min feil...
▼ ... flere år senere ... ▼
@gutsy: Fikk du løsning på ditt problem? Jeg har det samme problemet.
Sitat av Kaften Vis innlegg
@gutsy: Fikk du løsning på ditt problem? Jeg har det samme problemet.
Vis hele sitatet...
Sjekk profilen hans.

"Siste aktivitet: 24. august 2017" Tror du skal vente lenge på svar, fra han iallfall.
Jeg har hatt det samme problemet med min NAD forsterker, det er en kjent feil med forforsterkeren i de, så det hele var en garanti/reklamasjonssak for meg