Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1733
Jeg har nå røyket omtrent hver eneste dag i ca 5-6 måneder. Har røyket både brunt og grønt, og røyket opp til 10-15 joints om dagen. Den siste uken har jeg ikke hatt noe særlig effekt av det. Kompisene mine sier jeg burde ha en pause for å få full effekt igjen, men dette er vanskelig fordi jeg får shitet mitt gratis og har alltid masse forskjellig å røyke på. Kompisene mine røyker også hver dag og like mye som meg, og de blir fjerne. Har også prøvd å ta stoffet andre måter, ved å lage mat og drikke og bong, ikke særlig effekt der heller.. og om jeg skulle fått en effekt så varer den ikke lengre enn 5-10 min max.

Er det noen som har noen tips, er det noe annet jeg kan gjøre for å oppnå full effekt igjen? Har jeg bare fått for høy toleranse eller blitt vandt med effekten?
Jeg ble også født "narkoman" om det kan ha noe som helst betydning?
Ta deg en pause så får du effekt igjen. Bra for hjernen å
Du røyker nok altfor mye. Så enkelt er det egentlig. Noe av effekten man kan få fra rusmidler er delvis psykisk (forventninger osv), så det virker som om du er begynt å bli ganske lei også egentlig. Toleranse spiller jo inn også selvfølgelig. Det er blitt en vane - som en kopp kaffe om morgenen. Det beste tipset er å gjøre det vanskeligere for deg selv å røyke. Hvis du faktisk vil ta pause og få bedre effekt. Du må ville dette selv, tross alt. Bare du kan forandre dette.

Prøv å sette grenser for deg selv, men du bør jo prøve å være realistisk. Bare røyke i sosiale settinger, begynne med å røyke kun en joint om dagen og trappe ned deretter? Begynn å ta en joint annenhver dag. Kanskje prøve deg på å holde det til helgene - da er det ihvertfall ekstra gøy. Kan skrive under på den. Prøv å tenk på at kroppen din kan ha godt av en pause. Du må prøve å tenke på hva som kan funke akkurat for DEG.
Hva mener du med at du er født narkoman? At din mor er/har vært det under svangerskap? Predisposisjon for avhengighet er definitivt genetisk i mange tilfeller og rusmidler kan påvirke oss alle noe forskjellig.
Sist endret av dazezone; 22. januar 2019 kl. 16:52.
Sistnevnte har ingen betydning annet enn at du muligens er genetisk sårbar for rus-avhengighet. Derav denne despesjonen for å oppnå ønsket effekt igjen, uten å jobbe for det.

Ta deg en pause! Alt annet er bare kjerring-råd.
Stemmer det GodMorgenJuice sier.

Er forøvrig spent på hva du mener med at du er født narkoman?

Det kan nemlig være av ekstremt stor betydning.
Trådstarter
3 0
Jeg får vel prøve å ta meg en pause, men hvor lenge? For meg høres bare en ukes pause altfor lenge ut.

Når jeg skriver at jeg er født narkoman, mener jeg at jeg ble født med abstinenser pga. min mor var/er narkoman. Hun tok litt forskjellige stoffer i svangerskapet, inkludert hasj.
Sist endret av pothead11; 22. januar 2019 kl. 17:11.
Sitat av pothead11 Vis innlegg
Jeg får vel prøve å ta meg en pause, men hvor lenge? For meg høres bare en ukes pause altfor lenge ut.

Når jeg skriver at jeg er født narkoman, mener jeg at jeg ble født med abstinenser pga. min mor var/er narkoman. Hun tok litt forskjellige stoffer i svangerskapet, inkludert hasj.
Vis hele sitatet...
Vent er "bare en uke" lenge for deg eller skrev du feil? Du kan jo prøve å gå uten en hel måned f.eks, men vet ikke hvor realistisk det er så mye som du har røykt. Jeg røyker selv gjennomsnittlig ofte kun en gang i uken og har aldri hatt problemer med å oppnå like god effekt som alltid.
Trådstarter
3 0
Sitat av dazezone Vis innlegg
Vent er "bare en uke" lenge for deg eller skrev du feil? Du kan jo prøve å gå uten en hel måned f.eks, men vet ikke hvor realistisk det er så mye som du har røykt. Jeg røyker selv gjennomsnittlig ofte kun en gang i uken og har aldri hatt problemer med å oppnå like god effekt som alltid.
Vis hele sitatet...
Jepp. En uke er lenge for meg.
Sitat av pothead11 Vis innlegg
Jepp. En uke er lenge for meg.
Vis hele sitatet...
Begynn med enten annenhver dag uten eller å f.eks røyke kun en joint dagen da. Du må nesten jekke ned bruken en god del - er ingen lette snarveier her hvis du faktisk er keen på god effekt.
Anonym bruker
"Skrikende Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pothead11 Vis innlegg
Jeg får vel prøve å ta meg en pause, men hvor lenge? For meg høres bare en ukes pause altfor lenge ut.

Når jeg skriver at jeg er født narkoman, mener jeg at jeg ble født med abstinenser pga. min mor var/er narkoman. Hun tok litt forskjellige stoffer i svangerskapet, inkludert hasj.
Vis hele sitatet...
Drit i pause. Bare kjør på. Bruk heller bare dobbel mengde hasj siden du får det gratis.

Not.

For det første så må stoffet ut av kroppen. Dette tar vanligvis 5-6 halveringer. Også trenger du litt pause for å få en lavere toleranse av stoffet. Så.. Ja, hold deg 1-2 uker uten. Der har du svaret.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis 1-2 uker uten cannabis er "umulig" for deg, så trapp heller ned litt. Hvis du røyker 10-15 joints om dagen røyker du vel nesten konstant dagen lang... Begynn å trappe ned heller.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hva med å lage en liste av ting du har lyst til å få gjort/bli ferdig med mens du har pause? Kommer til å gjøre det mye mer motiverende, samtidig som du har mye ekstra energi å gå på. Det dummeste du gjør er å bare sitte sammen med de samme kompisene å bare se på jointen som går rundt. Det er ingen hemmelighet at livet som stoner gjør deg innadvendt og assosial. Bruk dette som en anledning til å oppsøke litt andre folk, få nye impulser, og hvem vet.. Kanskje #420Fo´life ikke virker fullt så givende lenger. Vet ikke hvor gammel du er, men husker sist jeg dreiv å planla sånne pauser, var 18 års alderen. (ikke med særlig hell). Jeg kan med hånda på hjerte si at noe av det jeg angrer mest på her i livet så langt (eller kanskje mest av alt) er alle mennesker, muligheter og planer fordi jeg heller ville sitte å røyke. Hva tror du vår generasjon kommer til å bruke for å få tiden til å gå mens vi sitter på pleiehjemmet og venter på døden liks.

Ikke missforstå meg. Jeg har ingenting imot cannabis i seg selv, og var en lang periode noe jeg elsket nesten høyere enn alt, men da jeg ble 21 var det stopp, og selv om det føltes som min egen psykiske helse gikk til grunne, er det noe av det beste som har skjedd meg. Det var et wake up call ikke de andre fikk, og selv om jeg møter de gamle gutta med jevne mellomrom er det trist å se at fornuftige mennesker blir sittende stille i 8 år.

Lykke til
Usikker på om det stemmer men har hørt at 2 uker pause fra røyking kan senke toleransen din så mye som 4x det du egentlig "tålte". Tok selv en 2 ukers pause før nytt år og funket fint det. Startet igjen med 0,5 på bøtte og ble så skækk at jeg ikke klarte å gå
Om du ikke kjenner effekten av edibles gjør du noe feil under prosessen iallfall. Start med å kutt ned på antall klinger hver dag, når du kommer ned på typ tre om dagen kan du begynne å tenke på å kun røyke annenhver dag. Deretter tar du det som det kommer, som @dazezone nevner så er helge-røyking et fint mål hvor du oppnår veldig god effekt hver gang.

Jo mindre partier du har liggende jo enklere blir det å trappe ned.

*jointer, ikke klinger. Sitter på tlf.
Sist endret av SoppVandreren; 24. januar 2019 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.