Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1174
Jeg har Altibox og farten er jo FLOTT! Men det er hakk i platen så mange ganger for dagen. Jeg mister helt kontakten også og er DRITT lei.

Noen som har anbefaling for ett annet modem? Tenkt å nulle ut det fra Altibox også koble direkte opp på ett som fungerer,.

Tenkt litt på Nighthawk?
Kjører selv Asus ac68u som router med trådløst deaktivert. På den kjører jeg unifi ac pro'er. Det fungerer for meg. Selv er jeg på jakt etter noe annet enn ac68u, men det har andre årsaker. Kjører Plex server, Hue, Ikea trådfri ett par AppleTv'er, Xbox og div uten problemer.

Nå sier ikke du stort om hva du har fra før eller hva som er problemet og det kan være du bare kan kjøpe ett AP som unifi ac pro å koble på for å se om du blir fornøyd. Blir du ikke fornøyd med det kan du ta oppgraderingen ett steg videre.

Selv vil jeg anbefale unifi fremfor Nighthawk når det kommer til trådløsbiten. Dette pga at hvis det like vel blir dårlig trådløs dekning etter du har oppgradert kan du fortsatt utvide nettverket med unifi (ac pro i mitt tilfelle) og ha samme nettverksnavn, samtidig som det bytter fra AP til AP smertefritt. Noe som bare blir kluss med Nighthawk. Du kan kjøpe router til 10 000 kr om du vil men trådløsbiten vil være bedre med 2 unifi AP'er.