Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2070
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei! Var på fest igår og fikk frastjålet jakka mi + iPoden (ikke kommenter dette)

Jakka er borte vekk uten at jeg har den fjerneste anelse om hvor den kan være eller hvem som har tatt den. På bussen hjem kom jeg på at iPoder har et unikt "serienummer" som jeg skrev inn når jeg koblet den til iTunes.

Jeg lurer på om det går an å få Apple til å spore iPoden neste gang den blir koblet til iTunes og tyven skriver inn dette nummeret for å få den til å virke med iTunes. Må vel gå an å spore IP og dermed hvem som bruker den?

Visste ikke hvor jeg skulle legge tråden, men håper dette går bra Takker for alle svar.
Du har ingen beviser for at personen ikke har kjøpt iPoden.

Anbefaler deg å anmelde det og så skrive et brev til Apple Norge og forklare situasjonen.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Om jeg har skrevet inn nummeret mitt på iTunes, så må jeg da ha registrert meg eller noe? Husker ikke helt. Men om jeg har serienummeret, og har registrert det på iTunes på PCen min, så er det da bare rett og rimlig at jeg får vite om andre som bruker den? Er da en grunn til at man har slike serienummer? Å unngå tyveri er vel en god grunn egentlig.
Tror nok jeg må skuffe deg her.

Du får ikke igjen podden din, den er det noen andre som eier lykkelig nå. Så desverre må du gå til butikken og spørre om du kan få lov til å kjøpe en ny.

Du må gjerne anmelde det, men den er verdt så lite at den rett å slett er borte.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
gir ikke opp så lett. må finne den iPoden. hvorfor har iPoder et serienummer når det ikke kan brukes til slikt?

btw noen som har e-post adressa til apple supprt norge ellerno? må visst ha konto for å få support på andre måter :-s
Sist endret av thomasf; 11. mars 2006 kl. 12:31.
Hvorfor de har serienummer? Så de kan spores tilbake til produksjonssted, bl.a. De meste av elektronisk utstyr har forøvrig serienummer i dag, men langt ifra alt kan spores.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Joa, men hvorfor skulle jeg da skrive inn dette serienummeret? Jeg måtte skrive inn dette serienummeret for at iPoden min skulle virke med iTunes. Apple må da vel kunne vite om dette serienummeret er brukt av flere IPer?
Det er vel enkelt og greit for at de som kjøper en ipod kopi fra asia ikke skal få tilgang til iTunes
Så vidt jeg vet trenger man ikke å oppgi serienummer på de nyeste versionene av itunes. Når det gjelder ipoden din kan du se den som tapt, uansett hvor surt dette måtte være.
Sitat av Proxick
gir ikke opp så lett. må finne den iPoden. hvorfor har iPoder et serienummer når det ikke kan brukes til slikt?

btw noen som har e-post adressa til apple supprt norge ellerno? må visst ha konto for å få support på andre måter :-s
Vis hele sitatet...
hvis du leter litt på http://www.apple.com/no/ finner du sikkert noe