Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1521
hei

skal få meg nytt tlf

og vil be mobiloperatør slette det jeg har nå, men fjernes all min info knyttet det nr?

som f.eks navnet mitt, adresse, mobildata-logg, sms-logg, samtale-logg osv

alt det er registrert på mobiloperatør sitt system, er det ikke? jeg vil at det skal fjernes

vil alt det slettes ifra mitt navn, sånn at det ser ut som nr aldri har vært eid av meg? vil alle samtalene og sms jeg har sendt/mottatt bli slettet for alltid?

om jeg sier til mobiloperatøren at jeg ikke vil ha det nr lenger

eller vil mitt navn og alt jeg har gjort med det nr være registrert for alltid?!
Nummeret tilhører operatøren og vil bli tildelt en ny kunde, da vil jo det som var registrert på deg fjernes (Kontaktinformasjon). Når det kommer til logg så blir det borte av selg selv etter 6 mnd. Men loggen inneholder: Adresse, fødselsdato, kontaktnummer, trafikkdata og posisjoneringinformasjon, ringer du ut vil også informasjon om nummer lagres, og nummeret i innkommende SMS-er lagres.

Du kan ta kontakt med din operatør etter en stund og be om å få utlevert den informasjonen de har om deg.
Trådstarter
2 0
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
. Når det kommer til logg så blir det borte av selg selv etter 6 mnd. Men loggen inneholder: Adresse, fødselsdato, kontaktnummer, trafikkdata og posisjoneringinformasjon, ringer du ut vil også informasjon om nummer lagres, og nummeret i innkommende SMS-er lagres.
Vis hele sitatet...
så alt det der slettes etter 6 mnd??

hvorfor 6 mnd?! hvorfor så lenge
Sitat av quiet man Vis innlegg
så alt det der slettes etter 6 mnd??

hvorfor 6 mnd?! hvorfor så lenge
Vis hele sitatet...
Ja, etter 6 mnd skal det være borte. Det brukte å være 3 mnd før, men etter datalagringsdirektivet ble det gjort om til 6 mnd..

Datalagringsdirektivet, ofte forkortet til DLD, er et kortnavn på EU-direktiv 2006/24/EF. Det påbyr lagring av nærmere angitte abonnements-, lokaliserings- og trafikkdata, også kalt metadata. Dataene gir informasjon om hvem man har hatt kontakt med på telefon og e-post, samt når og hvor man har hatt det. Dessuten når og hvorfra man har logget på internett, fra PC og mobil. Lagringspåbudet begrunnes med at opplysningene kan benyttes til å bekjempe alvorlig kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av YankeenAtion; 21. august 2019 kl. 23:43.
Sitat av quiet man Vis innlegg
så alt det der slettes etter 6 mnd??

hvorfor 6 mnd?! hvorfor så lenge
Vis hele sitatet...

Fordi Datalagringsdirektivet. Loven.
Hvis ikke kunne jo alle mordere og pedoer bare ha sagt opp nummeret sitt hver gang de gjorde noe ulovlig da så det ikke fantes spor.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av abcdeff Vis innlegg
Fordi Datalagringsdirektivet. Loven.
Hvis ikke kunne jo alle mordere og pedoer bare ha sagt opp nummeret sitt hver gang de gjorde noe ulovlig da så det ikke fantes spor.
Vis hele sitatet...
No vart DLD aldri innført.

Har du kjelde på påstandane?
Jeg klarer ikke finne noe tidsbestemt frist på dette bar ordlyden "Trafikkdata, lokaliseringsdata og data nødvendige for å identifisere abonnenten eller brukeren skal slettes eller anonymiseres så snart de ikke lenger er nødvendig" og det skilles på forskjellig type informasjon.
Trafikkdata ser da ut til være nødvendig maks 3-5 måneder.

https://no.wikipedia.org/wiki/Trafik...es_trafikkdata

Bestemt av personopplysningsloven og ekomloven sånn jeg ser det..