Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1273
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har planer om å begynne å gro inne iløpet av et par mnd, men trenger hjelp med å sette opp en handleliste for de forskjellige tingene jeg trenger, (spesiell type jord osv..)

Hadde håpet noen kunne hjulpet. Planen var å starte med et 2k budsjett og se hvor det går derifra, skal helst handle innlands da jeg føler det er tryggest og ikke har sååå stor mulighet for å komme tilbake å bite meg bak. Takk for hjelpen!
Plantasjen vet jeg har god 70-30 jord, som jeg har hørt er veldig godt for plantene.

(Ganske åpenbart, men kan være greit å få det ut der.)
Sist endret av Maiskolben; 15. august 2019 kl. 22:40.
hva har du fra før..? 2k høres veldig lite ut om du må ha alt.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
hva har du fra før..? 2k høres veldig lite ut om du må ha alt.
Vis hele sitatet...
Usikker, var noe som satt klistra til hjernen, correct me if im wrong
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Usikker, var noe som satt klistra til hjernen, correct me if im wrong
Vis hele sitatet...
hva mener du?
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
hva har du fra før..?
Vis hele sitatet...

Gikk utifra at den var ment til meg.

Edit, så nå at jeg leste feil, beklager x)
Sist endret av Maiskolben; 15. august 2019 kl. 22:45.
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Gikk utifra at den var ment til meg.

Edit, så nå at jeg leste feil, beklager x)
Vis hele sitatet...
om du er TS så?
jeg kan hjelpe her, men må ha mer info for å kunne hjelpe
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Plantasjen vet jeg har god 70-30 jord, som jeg har hørt er veldig godt for plantene.

(Ganske åpenbart, men kan være greit å få det ut der.)
Vis hele sitatet...
Tenkte å se over plantasjen, takker! Hva vil 70-30 jord si?



Sitat av Munted Artist Vis innlegg
hva har du fra før..? 2k høres veldig lite ut om du må ha alt.
Vis hele sitatet...
Har ingenting (som jeg vet om) fra før. Planen er å starte med et 2k budsjett også heller strekke meg litt lenger om nødvendig.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er planen din? En plante? Kan klare en seg med en vifte og en led eller vanlig varmelampe (billigere løsning). Blir et eksperiment hvor det er 40/60 sjans for at du får buds på den om du er flink med vanning. Du får ikke noe utstyr for fler planter eller bedre oppsett for 2k
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenkte å se over plantasjen, takker! Hva vil 70-30 jord si?





Har ingenting (som jeg vet om) fra før. Planen er å starte med et 2k budsjett også heller strekke meg litt lenger om nødvendig.
Vis hele sitatet...
tricky.. men morro med en utfordring, sikkert fler som vil hoppe på det og kan hjelpe med linker osv til d billigste utstyret :P

viktigst av alt er lys, jord, potter og ventilasjon, i den rekkefølgen;
bruker du shitty lys får du ikkeno.
jord og potter forklarer seg selv, men du kan bruke dårlig jord, vanninga og næringa de får er viktigere enn sammensetningen på jorda.
ventilasjon for at alt lys som funker produserer en del varme til ekstreme mengder varme kjipt å koke de levende.

billigste lyset som vil funke til et mini-grow ville vel være en dual spectrum 300w CFL (sparepære) som ligger på rundt tusenlappen vil jeg tro, og mer enn de resterende 1000 vil det koste for potter, jord og vifte.

har du noe du kan lage dyrketelt av, el hvor skal de stå..? når det stinker weed, vil noen lukte det..?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
har du noe du kan lage dyrketelt av, el hvor skal de stå..? når det stinker weed, vil noen lukte det..?
Vis hele sitatet...
Ser at budsjettet må strekkes litt på ja, planen var å også investere i karbon filter for å fjerne lukta, planen var å ha dette enten på soverommet, eller sette det opp i et skap.
kan love deg det lukter MYE om du ikke god ventilasjon som går via kullfilter som kan håndtere mengden luft vifta skyver.
om det er et problem bør du nok spare før du setter i gang.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kan love deg det lukter MYE om du ikke god ventilasjon som går via kullfilter som kan håndtere mengden luft vifta skyver.
om det er et problem bør du nok spare før du setter i gang.
Vis hele sitatet...
Tips til et slik filter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tips til et slik filter?
Vis hele sitatet...
joa, når du kommer med hvilken vifte du skal bruke, som bør være nok til å dra ut varmen fra lyset.. :P
Anonym bruker
"Takknemlig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjekk ut gartnerbutikken.no der har dem alt du trenger. Komplette pakker med telt og alt du behøver. Koster dog litt mer en budsjettet ditt..
for hva d r verdt kan jeg gå god for at gartnerbutikken r legit, bestilt derfra fler ganger selv og varer har kommet fort og som beskrevet.
Sist endret av Munted Artist; 15. august 2019 kl. 23:49. Grunn: skriveleif
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har sett på gartnerbutikken i en times tid, var mye der, men er noen ting jeg må bestille andre steder ser jeg. Som nevnt tidligere er denne posten ment som hjelp til å sette opp en handleliste, trenger tips på spesifikke produkter som ikke koster allverdens, om mulig.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp et dyrketelt som måler minst 120cm x 120cm i lengde/bredde. Ca. 2m høyt.

Gode potter finner du på ebay. Kjøp potter med fat, og i forskjellige størrelser. Eks. 3l, 7l, 10l og 15l.

Av plantejord så bruker jeg selv en som heter Plagron allmix kjøpt på Gartneributikken.

Du trenger en ballast til lyspæren. Digital ballast er anbefalt her. Høyer watt koster mer. Kjøp en som tilsvarer pæren. Eks. Har du en 600w MH for vekst og 600w HPS for blomstring så kan du forvente ca. 600g buds. 1g per w.

Dual spectrum pærer sparer du mye på. Skal du bare ha 1 plante vil en 250w dual holde i massevis. Gartneributikken har en som heter Lumatek 250w HPS.

Timer til lys. Reflektor.

Plantenæring. Eks Biobizz Bio Bloom og Bio Grow.

Sirkulasjonsvifter. 1 til å holde bevegelse i plantene, for god stilk vekst. 1 for kjølig luft inn, og 1 for å sirkulere luften gjennom kullfilter.

Du trenger et bra kullfilter. Kanalrør.

Gode frø.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søker du på ebay, så finner du en billig versjon av alt.