Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1867
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God morgen.

Jeg hadde røyket i flere år etter det siste trekket jeg tok av en ganske sterk hasj, har lest på nettet at det er mange som har opplevd samme etter langtidsrøyking.

Jeg befinner meg nå i Amsterdam noen mnder, var veldig glad i røyk, men har ikke rørt på over ett år, da jeg er lite interessert i samme episode som sist.

Om jeg nå prøver å kjøpe noe, er det nesten sikkert at det skjer? Og om det skulle skje, kan det gi noen konsekvenser etter rusen har gått ut? Bare jobbe seg igjennom panikk anfallet, så er det okey?

Tenkte i hovedsak en indica strain.
Det er ikke dømt til å skje nei. Ligger mye i hode det der, finn en strain med mye cbd og ikke så høy thc nivå. Ta veldig små doser om gangen, typ to trekk og se ann formen så går det nok bra tipper jeg. Du velger selv om du syns det er verdt ett forsøk
Sist endret av Alge; 15. august 2019 kl. 05:24.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen da min erfaring er at det skjer igjen, uansett hvor klar man føler seg. Jeg er ikke enig i at det sitter i hodet som noe man kan styre med rette mooden. For meg er det som en knapp helt ut fra det blå skrur seg på. Røyka i mange år uten problemer men når jeg først begynte å få panikk anfall ble det sånn hver gang, prøvde mange ganger ny sjans for tenkte det ikke var noe problem og ensa ikke stresset en eneste tanke, gikk fra 1 dag til 1,5 år i mellom før jeg røyka igjen men det samme fortsatte å skje og fucka psyken i ganske lang tid etterpå.

Alle har vel fått smånoia en eller annen gang uten at det trenger å bety man ikke tåler å røyke men panikkanfall er noe annet, og kjenner flere som bare ikke kan røyke pga dette.

Hvis du bestemmer deg for å prøve, ta max 1-3 trekk og se deg fornøyd med det før hjernen switcher over
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan gi konsekvenser av kronisk paranoia og angst ja. Det er noe som skjer i hjernen, den knappen/bryteren skrur seg ikke alltid av igjen etter anfallet. Eller den beste måten jeg kan beskrive det på er vel at den overloaden hjernen er gjennom under et sånt anfall, kan feste seg der til en viss grad i etterkant og. Akuratt som med folk som tripper for hardt, et eller annet kjemisk skjer som i noen tilfeller hjernen ikke klarer å stabilisere igjen
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp det. Her blir det ubehag hver gang nå. Røyket daglig i flere år og sleit med angst sikkert 1 år mens jeg røyka. Har prøvd et par ganger etter jeg sluttet, da med måneder i mellom hver gang og jeg må bare legge opp for alltid.

Dessverre så er det realiteten. Noen kan faktisk ikke røyke, mens andre kan holde på i mange år og ikke føle noe ubehag. Jeg prøvde igjen i går og er skjelven i dag. Det var siste gang for min del, noe jeg synes er utrolig trist, da det har vært en stor og fin del av livet, men det er ikke verdt å slite resten av livet.

Ikke lek med psyken, det ender aldri bra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Om jeg nå prøver å kjøpe noe, er det nesten sikkert at det skjer? Og om det skulle skje, kan det gi noen konsekvenser etter rusen har gått ut? Bare jobbe seg igjennom panikk anfallet, så er det okey?

Tenkte i hovedsak en indica strain.
Vis hele sitatet...
Dette finnes det ingen fasit på. Noen trigger angst hver gang de røyker, andre ikke. Noen jobber seg gjennom og blir kvitt angsten, andre makter det ikke.

En bekjent av meg opplevde det på samme måten, etter årevis med så og si daglig røyking. Opphold på flere mnd til et år hjalp lite. Det som hjalp, var at han la bort pipa helt, og isteden begynte med meditasjon (kasina) og pusteøvelser (han ble også veldig opptatt av kalde bad ala wim hof). Når han etter over et års tid forsøkte seg på nytt gikk det fint: han fikk først angst, men brukte pusteøvelser, avslapning og mentalt fokus til angsten var borte. Nå røyker han et par ganger i mnd uten problemer, såvidt jeg vet.
Sist endret av Koldun; 15. august 2019 kl. 09:08.
Da jeg først startet bruk av cannabis i en alder av 18, så kunne jeg røyke så godt som så mye jeg ville uten å få angst. Etter noen år så fikk jeg plutselig ekstremt angst og startet med å missbruke benzodiazepiner da jeg visste at disse kunne hjelpe på angsten. Dette gjorde selvfølgelig bare alt værre. Har heldigvis lagt det missbruket bak meg, men det ga meg bare enda mer angst og resulterte i flere anfall. Ønsker å nevne dette da det er ekstremt "enkelt" å forsøke å løse angsten med benzoer, men at det absolutt ikke er verdt det i det lange løp. Skal heller ikke være helt hyklerisk å si at det ikke kan tas periodvis om en har kontroll.

Uansett, over tid igjen så lærte jeg fint å mestre angsten etter cannabis og benzoer under røykingen ved en god del avhold (vet ikke om dette var nødvendig), og endring av tankemønster. Nå kan jeg fint røyke en god del igjen før jeg når angst. Setting har selvfølgelig ekstremt mye å si. Du nevner at du er i Amsterdam - om du da ønsker å teste dette ut under så trygge omgivelser som mulig, så hadde jeg personlig tatt noe med på hotellrommet sammen med folk jeg selvfølgelig også føler meg trygg rundt. Starte med et par små trekk som blir nevnt over her, en strain som inneholder mest mulig CBD (du er i Amster, der kan du få masse tips inne på shops), og forsøk å slappe av og tenk over hva som faktisk får deg til å "trippe", eller la være å tenke over det hvis mulig om det er metoden for deg.

Uansett, masse lykke til!
Jeg hadde selv en periode hvor jeg slet med angst og paranoia en del år tilbake. Tok en pause 1års tid da jeg tenkte at weed kanskje ikke var for meg.. jeg flyttet så til Amsterdam for å studere og begynte gradevis å røyke igjen. Begynte forsiktig med White Widow og hadde det bare fint.

Fortsatte å røyke white widow en stund framover før jeg gradevis bevegde meg mot andre typer weed til jeg slutt fant mine favoritt strains; G13 og champagne haze.

Har ikke hatt noe angst utbrudd eller paranoia på flere år.

Jeg er alltid litt forsiktig når jeg tar puffs fra weed jeg ikke har testet ut selv, da jeg vet at enkelte weed strains ikke er for meg. Jeg tror ikke nødvendigvis det har noe med CBD og THC nivå å gjøre da mine favoritt weeds har rimelig høye nivåer av THC. Jeg tror det går mer på balansen i straina mellom THC/CBD.

For meg er jeg alltid mer lykkelig om jeg røyker nærmere ren sativa framfor tung indica.

Kan anbefale deg å starte forsiktig som meg med White Widow å se hvordan du føler deg. Vær obs på at det kan være ubalanse i styrkegraden på white widow rundt i byen. Noen er shait. Kan for øvrig anbefale deg å sjekke ut The Stud i Oost. De har peil på weed og du får full oversikt over % THC og CBD og kan velge å vrake mellom rundt 20 forskjellige strains til en fin pris.

Prøv deg frem forsiktig til du finner dine strains er min anbefaling
Sist endret av kn^tte; 15. august 2019 kl. 10:49.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Kan for øvrig anbefale deg å sjekke ut The Stud i Oost.
Vis hele sitatet...
Jeg synes den CBD weeden de har nå er litt schizo. Er akkurat som man ikke er påvirket også plutselig tar ting av på en litt merklig måte uten at man egentlig føler seg så veldig påvirket. Ikke noe galt med The Stud altså, fantastisk sjappe bare en heads up angående Trainwreck CBD.

White Widow i moderate mangder høres bra ut, også muligens Zkittles i enda mindre mengder.
Hvis Ts ønsker å være veldig forsiktig ville jeg startet med utendørs weeden til Sibire. CBD West Coast OG skal visstnok være ok og kun 5% THC. Alternativt få folka på Bluebird til å hjelpe deg med noe lugn hasj.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan oppleves et panikkanfall egentlig?. Har sett det har blitt nevnt her inne flere ganger. Sliter en del med angst selv og har hatt noen ubehagelige opplevelser, men hadde sikkert vært klar over det om jeg hadde fått et panikkanfall. Kan noen beskrive det med tekst hvordan det er?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan oppleves et panikkanfall egentlig?. Har sett det har blitt nevnt her inne flere ganger. Sliter en del med angst selv og har hatt noen ubehagelige opplevelser, men hadde sikkert vært klar over det om jeg hadde fått et panikkanfall. Kan noen beskrive det med tekst hvordan det er?
Vis hele sitatet...
I mine tilfeller; Hjertebank, svimmehel, uregelmessig pusting, pirkking i kroppsdeler og i ekstreme tilfeller en følelse av at man "garantert" kommer til å dø av et hjerteinfarkt ells.

Dette er helt sikkert veldig individuelt, da.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dum jævla idé, finn noe annet å ruse deg på. Et par pils eller moderate doser benzo er okei sålenge du har litt selvdisiplin.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Opptadering;

Jeg har funnet noe CBD weed med 0,3% thc i og noe ala 10% CBD. Ville ikke teste ut den 10% thc 5% CBD dem hadde etter jeg leste litt her. Husker den episoden jeg hadde som det var igår.

Høres kanskje dumt ut, men jeg har alltid likt rusen av cannabis når jeg er innrøyket, ikke når jeg har tatt pauser osv, liker ikke bli så fjern. Når jeg er inn røyket føltes det ut som å ta en valium.

Jeg prøvde en gang i Juni, Critical Kush, det gikk fint helt til jeg satt meg ned i en park og følte jeg forsvant ned i benken, men det er jo cannabis rusen det, haha. Men jeg måtte bare labbe lenge å snakke på tlf med en kompis til rusen gikk ut for å fokusere på noe annent enn at nå går der galt, så fikk ikke anfall da. Men jeg savner det on jeg skal være ærlig.

Jeg har valium liggende, så OM jeg skulle turt å prøvd røyke så har jeg det i back up, men da blir jeg vel mer Stein uansett.


Men CBD weed kan anbefales, veldig rolig og behagelig, var som jeg var innrøyket på vanlig weed når jeg røyket det. Men 16 euro for ett gram er i overkant av min økonomi.

Har lyst røyke vanlig weed, indica, men etter svarene her så tror jeg at jeg står over. Har ikke lyst å ha paranoid tankegang i flere år med angst, så mye er det ikke verdt det, nesten russisk rullet.

Noen som har andre erfaringer eller tips til meg?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville heller bare kost meg med valium uten røykings om jeg var deg. Ikke vits i å ta risken. Panikkanfall er ikke gøy.
Det er sikkert ikke en fasit på det, men for meg ble det noen uker med angst. Hadde da hatt pause lenge, kanskje et år eller to, etter sist gang det skjedde.


Sitat av Alge Vis innlegg
Det er ikke dømt til å skje nei. Ligger mye i hode det der,
Vis hele sitatet...
Det fascinerer meg hvordan alle skal presisere at psykiske ting ligger i hodet. Altså, bokstavelig talt hvor ellers skulle det ligge? Det at det er knyttet til hodet (som altså er en del av kroppen) betyr ikke at det er noe du innbiller deg eller kan velge å ikke ha.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men CBD weed kan anbefales, veldig rolig og behagelig, var som jeg var innrøyket på vanlig weed når jeg røyket det. Men 16 euro for ett gram er i overkant av min økonomi.
Vis hele sitatet...
Hvor var det? Høres veldig dyrt ut. CBD Weed med lav styrke går som regel for 7-9€. Når innholdet er rundt 20 til 15% CBD og THC inholdet halvparten av det ligger prisen vanligvis rett over 10€.

Liker også effektivt av weed med lite THC men det går fort mye slik at det blir dyrt. Selv med 1:1 ratio damper jeg meg sikkert gjennom dobbelt så mye som vanlig.

Alt som heter noe med Critical er som regel en skikkelig THC bombe. Høres ut som du gjør lurt i å holde deg til CBD, alternativt rolige asiatiske landraser.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er "high´en" på CBD weed sammenlignet med vanlig weed med høyere % THC?
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det gjør de, de selger dette med 0,3% thc og alt fra 10-20% CBD.

Hvordan er «High» på CBD? - Som sagt tidligere jeg liker å være innrøyket uansett hvor dumt det høres ut for jeg liker ikke å bli skikkelig kake.
Og highen på CBD er som det, om du har vært innrøyket på vanlig weed/hasj, så skjønner du hva jeg mener - du bare «slapper av» akkurat som å ta en valium. Det gjør alt normal weed gjør, men du får ikke den head highen, men kropp og hode slapper totalt av. Har vært i Spania med veldig smerter i kroppen som også har gått til hode, og da røyket jeg CBD weed, og det hjalp meg veldig, tro det eller ei. Jeg kommer en gang i fremtiden til å gro en plante med 5% thc og 10-12% CBD, for folk mener du ikke får fult utbytte om det ikke er LITT thc i det. Er bare 0,3% i de jeg har prøvd. Skal legge til noen bilder av hvordan det ser ut når jeg var i Spania.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er "high´en" på CBD weed sammenlignet med vanlig weed med høyere % THC?
Vis hele sitatet...
Avhenger av forholdet mellom CBD, THC og andre virkestoffer. Synes spørsmålet er vanskelig å svare på. Som sagt tidligere i tråden. Det kan minne om å røyke når en er innrøykt. Når det er veldig lavt innhold av THC blir jeg rolig og uthvilt. Når forholdet mellom THC/CBD er 1:1 blir jeg moderat høy i alt fra 15 min til 30 min før ting roer seg. Ettervirkningen er mer komfortabel en de fleste moderne hybrider. Weed med 1:1 forhold ble opprinnelig til i søken på en strain man kunne røyke fra soloppgang til solnedgang uten å bli sliten, ikke fordi man ønsket noe mot epilepsi og smerter. Hvis du har røyket hasj fra Libanon eller Marokko som har vært smuldrete og gammeldags har du kanskje røykt hasj med alt fra 2 til 10% CBD.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selger de CBD weed på de fleste vanlige coffee shops i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Jeg vet bare om 7 steder som har det på menyen i Amsterdam og en av dem, Coffeshop DNA selger egentlig bare noe mislykket utendørsweed som lukter høy og er så drøy på psyken at jeg tviler på at den inneholder CBD.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for svar begge to. Jeg har vært skikkelig innrøyket på weed så jeg skjønner hva dere mener. Bra svart selv om det kanskje er vanskelig å svare på.

Må innrømme at CBD virkelig høres interessant ut å teste. Jeg sliter såpass med angst at vanlig hasj/weed bare kommer til å gjøre mer skade enn godt. CBD derimot kan kanskje lindre plagene litt..

Beklager på forhånd om jeg kapret tråden nå forresten, det var ikke intensjonen.
Sist endret av Veggen; 18. august 2019 kl. 00:08. Grunn: Slo sammen innlegg