Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1815
kanskje ikke så piratkort relatert, men...

er det mange andre som har problemer med at Canal Digital leiedekoderen henger seg veldig ofte under innlasting av programguiden? altså når du trykker på "Guide" knappen på fjernkontrollen.
Jeg er dritt-lei av å springe frem til dekoderen for å slå den av og på pga at den har låst seg...!

------------------
"May the source be with you"
Hei thaz!

Jeg kan trøste deg med at det samme skjer med Nokia Mediamaster 9602S også. Har ved flere anledninger bedt om en forklaring både fra Nokia og Canal Digital, men som regel sitter det en eller annen suportmedarbeider som ikke har greie på dette. Jeg opplever at Mediamasteren også henger seg opp når jeg ender på en side som jeg ikke har tilgang til. Dette skjer sjeldnere enn om jeg prøver meg på Guiden.

Det tragiske med Nokia er at de har ikke Powerbryter på kabinettet, så jeg må trekke ut kontakten i noen sekunder, noen ganger må jeg gjøre flere forsøk for å 0-stille møkka.
Men det er vel som slagordet sier: "Nokia Connecting People" greit nok, men jeg trodde at de mente dette, og ikke at man skulle "connecte" via nettkabelen. Det merkelige er at Canal Digital opplyser ikke noen ting om dette i blekka si, eller via transponderen.

Vurderer forøvrig hele mitt abonnement i Canal Digiatal, de kjører for dårlige filmer altfor lenge, og disse går i reprise døgnet rundt. Mistet svensk Tv5 forleden også. Har også opplevd at Canal+ er den eneste kanalen som er oppe går på natta, selvfølgelig med NHL hockey som interesserer meg midt i ræ..... Kanal blå er jo for Nonner, den går ned altfor tidlig på natta. Nå må Canal Digital ta seg sammen, eller så er veien rimelig kort til Viasat som også har en helt annen pris.

Hører gjerne flere tilbakemeldinger.

Beste hilsen
Fleinsopp

Å noe mer enig med deg kan jeg ikke bli. Jeg var dum nok til å gå å leie meg en Canal Digital tuner i fjor sommer. Jeg har aldri opplevd så mye problemer med et produkt og jeg har heller ikke pratet med mer talentløse personer som de som jobber hos Canal Digital kundeservice. For det første så har leie tuneren min av merke Nokia ikke gjort noe annet enn å henge seg. Hver gang jeg kontakter Canal Digital så får jeg til svar: Skåla på veggen må være feil innstilt så du har for dårlig signaler. Jeg har drevet med paraboler i flere år (mest analogt) og jeg har sikkert hengt opp flere hundre skåler så jeg tror jeg kan det nå. Jeg tok for morro skyld å stillte inn skåla på nytt men jeg fikk ikke noe bedre signaler. Jeg har helt fri sikt mot satelitten og jeg har brukt sikkelig utstyr for å stille inn skåla men fortsatt så mener Canal Digital at det er min feil. Nå er jeg dritt lei de som jobber hos Canal Digital, tuneren til Canal Digita og det sugne tv tilbudet til Canal Digital. Skaffer meg Viasat så fort så mulig og jeg gleder meg til 01.07.01 da den møkka tuneren går på hue og ræva ut av stua mi. En kamerat av meg fikk sin Viasat tuner like før jul. Jeg fikk da spørsmål om hjelpe han med å sette den opp. Noe mer smertefri instalasjon har jeg ikke vært borti før. Alt gikk som smør. Tuneren var lett og grei å bruke og det viktigste er at det ikke har vært noe problem med den ennå. En annen dårlig ting med Canal Digital er at dem lager disse idiotiske pakkene sin. F.eks så har de en Adventure pakke. Jeg elsker å se på Discovery og vil gjerne ha de 3 ekstra kanalene men ikke faen om jeg betaler 70.- i mnd for det. Nå har jo også E! og Style kommet. Bare vent så får du se at disse kanalene vil gå over i en egen pakke og koste mellom 50.- og 100.- i mnd. Vet du at hvis du skal ha alle kanalene til Canal Digital så må du ut med 1636.- pr. mnd + faktura gebyr og eventuelt dekoder leie. Dette er da ALLE kanalene. Nå stenger de også MTV2 og Travel Channel (siste sendedag 28.02.01) og kommer med en ny kanal hvor du kan spille to sugne spill.

Mvh Maniac.
tHaZ's Avatar
Trådstarter
fikk nettopp tilsendt en ny leiedekoder fra Canal Digital som visstnok skulle funke, men gjorde den det? neeeida...
Jeg savner Kanal 5 og TVDanmark, ja... http://www.iblis.nu/ubb/frown.gif

vet noen om Viasat sitt kort funker i leiedekoderen til CD?

------------------
"May the source be with you"
Ja, etter hva Canal Digital har sagt til meg så skal det gå. Tror da at du må kjøpe en CAM til Viasat kortet for jeg tror ikke Viasat leier ut CAM. Hvis du har et lite metall lokk som du kan bryte av bak på tuneren din så skal du kunne putte Cam'en inn der. Anbefaler deg og snakke med Canal Digital først. En ting jeg har hørt er at du ikke får tilgang til Viasat sine menyer og diverse andre ting gjennom Canal Digital sin leie tuner. Nok engang anbefaler jeg deg å skriv en mail til Canal Digital og høre med dem.

Mvh Maniac.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dere har rimelig uflaks !
Jeg har en Grundig DTR 2500 S, og alt fungerer så godt som perfekt...

------------------
One vision, one purpose