Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6765
Hey.

Sjeldent jeg tar speed, men har nå inntatt ca 1G (kvaliteten er 60%).

får visstnok aldri nedtur av det, men nå bruker jeg en del benzo, så det kan jo ha en innvirkning.

Er det sånn at jo renere amfetaminen er jo mindre nedtur får man/eller omvendt?

Vil effekten vare lenger? Har aldri inntatt noe som er 60% reint av speed, derfor jeg lurer.

Desto mer % amf, desto større nedtur?

Kanskje dumme spørsmål, men spør allikevel...
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hvordan vet du at speeden er 60%?????????????

Nedturen er for det meste psykisk og sliten kropp.
Så det kommer helt an på psyken din og om du er flink å ta til deg næring, som du sier så får du ikke nedtur, da blir du neppe å få det nå.

% har lite å si, det som har noe å si er hvor lenge du kjører på, om du bare tar en todagers så er det ingen problem å lande, men om du derimot kjører på i en uke, da vil du få en fin nedtur, men igjen det er kroppen som er sliten og så lenge psyken din er på plass så skal det gå fint å lande etter en uke og.
Hvordan har du kommet frem til 60% renhet? Hvilken prøve brukte du isåfall? Evnt, hvilken anbefaler du?

Interessen etterspør seg mtp at gate-speeden i Norge visstnok skal ligge på ca 15-40% i Norge.
Skal selvsagt ikke utelukke at du sitter på noe som er 60%, men er ei heller uvanlig og stole på dealer når han sier det er det beste av det beste osv.

Uansett har jeg ihvertfall erfart det jeg også. Minner om at dette er basert på erfaringer, å ikke (Såvidt meg bekjent) dokumentert fakta;

Større virkningsgrad = Kraftigere nedtur. Dog ikke nødvendigvis lenger(Enn en vanlig) periode.
Mindre virkningsgrad = Mindre nedtur. Dog ikke nødvendigvis over en kortere (Enn en vanlig ) periode.
Sist endret av random12345677; 14. januar 2015 kl. 02:54.
king123's Avatar
Trådstarter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Hvordan har du kommet frem til 60% renhet? Hvilken prøve brukte du isåfall? Evnt, hvilken anbefaler du?

Interessen etterspør seg mtp at gate-speeden i Norge visstnok skal ligge på ca 15-40% i Norge.
Skal selvsagt ikke utelukke at du sitter på noe som er 60%, men er ei heller uvanlig og stole på dealer når han sier det er det beste av det beste osv.

Uansett har jeg ihvertfall erfart det jeg også. Minner om at dette er basert på erfaringer, å ikke (Såvidt meg bekjent) dokumentert fakta;

Større virkningsgrad = Kraftigere nedtur. Dog ikke nødvendigvis lenger(Enn en vanlig) periode.
Mindre virkningsgrad = Mindre nedtur. Dog ikke nødvendigvis over en kortere (Enn en vanlig ) periode.
Vis hele sitatet...

Han er ingen dealer, men en tidligere kjemiker som produserte svært bra amf på labratorie.

Han har gitt seg nå, men har fortsatt kontakter høyt oppe.
Han har forklart meg hvordan man finner ut renheten, men helt ærlig husker jeg ikke hvordan hele prosessen var.

Fikk ca 3G av han i dag (han tok det på øyemål) så godt mulig jeg fikk mer.

Er vist ikke så mange som vet hvordan man måler renheten, men skal treffe han i morgen og spørre engang til da

Sitat av random12345677 Vis innlegg
Hvordan har du kommet frem til 60% renhet? Hvilken prøve brukte du isåfall? Evnt, hvilken anbefaler du?

Interessen etterspør seg mtp at gate-speeden i Norge visstnok skal ligge på ca 15-40% i Norge.
Skal selvsagt ikke utelukke at du sitter på noe som er 60%, men er ei heller uvanlig og stole på dealer når han sier det er det beste av det beste osv.

Uansett har jeg ihvertfall erfart det jeg også. Minner om at dette er basert på erfaringer, å ikke (Såvidt meg bekjent) dokumentert fakta;

Større virkningsgrad = Kraftigere nedtur. Dog ikke nødvendigvis lenger(Enn en vanlig) periode.
Mindre virkningsgrad = Mindre nedtur. Dog ikke nødvendigvis over en kortere (Enn en vanlig ) periode.
Vis hele sitatet...
Okay, da har jeg fått svar på hvordan man finner ut hvor mange % speeden inneholder.

Slik gjør du:

Putt amfetaminen din i en beholder du kan varme på en komfyr ( bruk en komfyr uten åpen flamme,xda disse organiske kjemikaliene produserer eksplosive damper).

Hell aceton inn i beholderen, slik at amfetaminen er fullstendig neddykket i den med 1 centimeter eller 2 av overflødig væske og skyll det rundt for å løse opp eventuelle oppløselige urenheter.

Nå varm forsiktig opp acetonen til det koker, og deretter ta den av varmen. Nå sakte legg til akkurat nok alkohol (bruk pipette) for å få all amfetaminen til å oppløse - rør forsiktig til amfetaminen er oppløst.
Merk:
Hvis du legger for mye alkohol vil du ikke få så høy avkastning som mulig, så ikke legg til for mye alkohol!

Alt som ikke oppløses er tilsetningsstoff og bør skilles ut ved filtrering: bruke to kaffefilter i en trakt for å filtrere løsningen, og deretter dekke det så litt luft kan unnslippe og avkjøl til romtemperatur.

Når det er avkjølt bør du merke at krystaller starter å ta form. Putt så beholderen i kjøleskapet, deretter fryseren for å oppmuntre flere krystaller til å ta form.

Desto langsomere oppløsning avkjøles, desto større vil de tørre krystallene være.
Når løsningen har vært fryset avkjølt, filtrer krystallene ut med noen kaffefiltere, Deretter vaskes det faste stoffetxut i trakten med noen dråper alkohol, og la den tørke. Nå har du har ren speed!

Nå kan man regne seg frem til mengdeforskjellene før og etter prosedyren.

Noe som i mitt tilfelle var 60%
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2015 kl. 09:05. Grunn: Fikset dobbeltinnlegg
Hvordan vet du at den ikke inneholder noe annet som også er løselig i aceton/alkohol? Bare for det krystaliserer seg betyr det ikke at det trenger å være helt rent vell? Ellers er det nok en fin metode for å få bort noe av cuttet, men stiller meg tvilende til at du får 100% ren amfetamin ved bruk av denne metoden, noen ganger vil det kanskje funke avhengig av hva den er blandet med. eller er det jeg som er på vidda nå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hater Vis innlegg
Hvordan vet du at den ikke inneholder noe annet som også er løselig i aceton/alkohol? Bare for det krystaliserer seg betyr det ikke at det trenger å være helt rent vell? Ellers er det nok en fin metode for å få bort noe av cuttet, men stiller meg tvilende til at du får 100% ren amfetamin ved bruk av denne metoden, noen ganger vil det kanskje funke avhengig av hva den er blandet med. eller er det jeg som er på vidda nå?
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare kalle meg en hobby kjemiker, men jeg kan prøve å svare med infoen jeg vet, så får vi håpe at svaret enten er rett eller så feil at en ordentlig kjemiker får såpass kløe at han bare må korrigere meg.

Omtrent alle psykoaktive stoffer er alkaloider og bundet i salt form (HCL) som gjør det mer effektivt for kroppen vår å ta opp stoffet. Aceton er et ypperlig løsemiddel for organiske molekyler.
Disse stoffene som man blander ut amfetamin, såvidt jeg vet er ting som sukker, andre glukoser evt magnesiumsalt (epsom salt), de er i helt andre grupper enn de psykoaktive alkaloidene.
Med mindre folk begynner å blande ut amfetamin med andre alkaloider (som koster penger, glukoser o.l. er billig) vil acetonvasking fungere ypperlig.
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2015 kl. 14:13.
Men hvis du har filtrert ut alle urenhetene, vil ikke prosenten være hundre prosent? At du sitter igjen med 60% yield betyr jo at du kvittet deg med 40%, så renheten vil jo ha gått opp. Eller er jeg helt på jordet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
xae8koo: I en perfekt verden, ergo et laboratorium med ordentlig utstyr så hadde man selvfølgelig klart å få tilnærmet 100%.
Men i den skitne vanlige verdenen blir det vanskeligere, man kan repetere prosessen flere ganger for å få det renere men man vil alltid få det til bedre i et laboratorium.

Nei, at du har 60% renhet betyr at du har 60% amfetamin, og at de resterende 40% er urenheter, man hadde selvfølgelig et annet utgangspunkt: f.eks 40% amfetamin og 60% urenheter.
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2015 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men han sier han fjernet 40% av vekten, da går renheten opp? Du kan ikke måle vekt før rensing og etter rensing og så si at det ferdige produktet har tilsvarende prosent slik TS gjør.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah, klart, fjernet man 40% av vekten har renheten gått opp, jeg forholdte meg til tallene som ble postet, ikke hvordan trådstarter mente han hadde regnet seg frem til 60% renhet, som jeg er like spørrende som deg om.
Er det mulig at ved å bruke denne renseprosessen (Aceton) så filtrer man kun ut det groveste av den tilsatte massen, men at det fortsatt er en stor andel produkt som ikke er amfetamin.
Og dette blir blandet inn i all amfetamin pga. nødvendige forandringer i holdbarhet eller lignende grunner? Altså at denne aceton metoden aldri kan rense mer en til ca.60% renhet.

Tidligere nevt gate produkt (15-40%) la oss si 25%.
40% er tilsatte midler som ikke lar seg oppløse i aceton.
Da sitter vi igjen med 35% nedbrytbar masse som vil øke renheten til 60%

Ellers aner jeg ikke hvordan han kan være sikker på at produktet han har er 60% ut ifra den rensemetoden.
Det er jo ikke veldig vanskelig å forstå om man legger til litt godvilje. Han renset/rerocket amfen w/e og satt da (tilsynelatende med "rein" amf) etter å ha tapt 40% masse. Altså var skittentøyet på 60 grader i børjan? Om dette stemmer så har han nå (tilnærmet) ren amf og hurra det er endel bedre å fylle kroppen med en gatedritten. Vil jeg tro.

Om han derimot har renset dritten og fått den til 60% så er hele tråden meningsløs. Man mottok rein amf (ikke metahelvette) som var endel sterkere enn dette back in the day. Kripos syntes den var verdt å teste.-)

Renhet for beslaglagt stoff finner du i noen gamle rapporter her: http://ar2004.emcdda.europa.eu/no/page043-no.html

Kripos sine er gjerne mer aktuell, men jeg gidder ikke nu.-

Sitat av emcdda
2002 varierte gjennomsnittlig renhet for amfetamin på detaljistnivå fra 10 % (Tyskland) til 52 % (Norge), og nest etter Norge ble det reneste stoffet funnet i land rundt Østersjøen, dvs. Estland, Latvia, Litauen og Finland. Et unntak å merke seg her er Portugal, hvor gjennomsnittlig renhet i 2002 var under 1 %. I løpet av de fem siste årene har renheten på amfetamin vært stabil eller fallende i alle land, selv om det ble rapportert om økende renhet i 2002 i Belgia, Estland og Storbritannia.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg kan bare kalle meg en hobby kjemiker, men jeg kan prøve å svare med infoen jeg vet, så får vi håpe at svaret enten er rett eller så feil at en ordentlig kjemiker får såpass kløe at han bare må korrigere meg.

Omtrent alle psykoaktive stoffer er alkaloider og bundet i salt form (HCL) som gjør det mer effektivt for kroppen vår å ta opp stoffet. Aceton er et ypperlig løsemiddel for organiske molekyler.
Disse stoffene som man blander ut amfetamin, såvidt jeg vet er ting som sukker, andre glukoser evt magnesiumsalt (epsom salt), de er i helt andre grupper enn de psykoaktive alkaloidene.
Med mindre folk begynner å blande ut amfetamin med andre alkaloider (som koster penger, glukoser o.l. er billig) vil acetonvasking fungere ypperlig.
Vis hele sitatet...
Hva med koffein feks?
king123's Avatar
Trådstarter
Ble litt feil skrevet, mente ikke at det ble 60% ren amf etter denne prosedyren.

Han kom hjem til meg senere samme natt/morgen med mer av det samme jeg hadde fått tidligere som da var 60%, noe han allerede viste da det var han og en kompis som hadde laget det og blandet det ut.

Den dagen startet rensingen og
40% av dritten ble da borte. Som da ja, tilsvarer at det var 3-4G 60% ren amf jeg hadde fått i meg tidligere.


Hater: han hadde ett svar på hvordan man fikk bort det, var ganske simpelt, skal komme med ett svar på det å, når jeg har fått hvilt ut litt...

Men nå skal jeg poppe i med en del piller for og lande, 100% amf var en del mye kraftigere enn hva jeg hadde forestilt meg, så nå tar jeg kvelden :P

Edit: ikke fått i meg, men fått.
Sist endret av king123; 16. januar 2015 kl. 07:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hater Vis innlegg
Hva med koffein feks?
Vis hele sitatet...
Koffein er et alkaloid, så man vil få med seg det også om man blandet ut amfetamin med det ja.
Det er umulig å bestemme renheten med slik hobbykjemi. Som dodecha sier, eksempelvis koffein vil ved mindre sofistikerte tester (ikke lab) slå ut som "ren amf". At en kjemiker ikke anser dette som innlysende overrasker meg.

Videre må folk slutte å snakke om renhet og nedtur. Når først amfetaminen er administrert er x enheter amf x enheter amf uavhengig av hvor mye annet crap som lå i nesen. Eller mener dere at man får annen nedtur om msn er tett i nesen eller ikke før man sniffer?

Det som har noe å si er hvorvidt det er meth eller amf. Om det er amf kan det også være forskjellig fordeling av de to isomerene (L- og D-?), da disse har forskjellig halveringstid og noe forskjell i farmakologiske egenskaper. (Tenkelig at meth også har forskjellige isomerer)

Med andre ord - 100% ren amfetamin kab være ulikt 100% ren amfetamin, men om du kutter disse spiller ingen rolle. Folk må slutte å spre random påstander fra random rusmissbrukere som fakta.
Sist endret av Tøffetom; 18. januar 2015 kl. 01:57.
Desto fler justeringer du tar desto høyere sjanse for en motreaksjon i form av en småkjip nedtur.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg kan bare kalle meg en hobby kjemiker, men jeg kan prøve å svare med infoen jeg vet, så får vi håpe at svaret enten er rett eller så feil at en ordentlig kjemiker får såpass kløe at han bare må korrigere meg.

Omtrent alle psykoaktive stoffer er alkaloider og bundet i salt form (HCL) som gjør det mer effektivt for kroppen vår å ta opp stoffet. Aceton er et ypperlig løsemiddel for organiske molekyler.
Disse stoffene som man blander ut amfetamin, såvidt jeg vet er ting som sukker, andre glukoser evt magnesiumsalt (epsom salt), de er i helt andre grupper enn de psykoaktive alkaloidene.
Med mindre folk begynner å blande ut amfetamin med andre alkaloider (som koster penger, glukoser o.l. er billig) vil acetonvasking fungere ypperlig.
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det så er amfetamin (ikke meth) som oftest i et sulfat-salt, og ikke HCl-salt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Slik jeg har forstått det så er amfetamin (ikke meth) som oftest i et sulfat-salt, og ikke HCl-salt.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, sulfat-salt er den vanligste formen å finne amfetamin i, jeg blingset på den.