Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1718
Er på utkikk etter en anonym FTP tjeneste som man kan ha flere brukere på. Disse brukerene vil naturligvis da ha tilgang til IP-adressen til FTP serveren, men brukeren deres vil ha begrenset tilgangsnivå.

Jeg vet at det finnes flere billige tilbydere hvor man kan lage egne brukere med begrenset tilgangsnivå. Det eneste jeg er litt usikker på er følgende:
We may disclose your information if necessary to protect our legal rights or if the information relates to actual or threatened harmful conduct or potential threats to the physical safety of any person. Disclosure may be required by law or if we receive legal processes.
Vis hele sitatet...
Om en bruker f.eks. ser at det skulle finnes noe piratkopiert materiale der, og programleverandøren blir opplyst om dette og ønsker å finne synderen. Da vil de gå ut med informasjonen med en gang om jeg har skjønt det riktig? Eller er det slik at det skal veldig mye til for at de faktisk leverer fra seg informasjon om eieren?

Finnes det noen andre alternativer? Det beste hadde jo vært om FTP hosten ikke vet hvem jeg er, men det er litt vanskelig mtp. at man må betale for seg
Jeg har ikke selv testet å sette det opp, men du kunne kanskje sjekket ut det å sette opp en FTP-server i TOR-nettverket? Nødvendige sikkerhetstiltak mtp avlytting må selvfølgelig tenkes over før du gjør noe som helst. Jeg tror ikke dette er en spesielt god eller trygg løsning, men det er anonymisering.

Et annet alternativ er jo å få satt opp en FTP på et område som strengt tatt ikke er ditt å råde over.

Jeg har ikke selv testet å sette det opp, men du kunne kanskje sjekket ut det å sette opp en FTP-server i TOR-nettverket? Nødvendige sikkerhetstiltak mtp avlytting må selvfølgelig tenkes over før du gjør noe som helst. Jeg tror ikke dette er en spesielt god eller trygg løsning, men det er anonymisering.

Et annet alternativ er jo å få satt opp en FTP på et område som strengt tatt ikke er ditt å råde over.
Sist endret av m0b; 30. desember 2014 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av simchris Vis innlegg
Finnes det noen andre alternativer? Det beste hadde jo vært om FTP hosten ikke vet hvem jeg er, men det er litt vanskelig mtp. at man må betale for seg
Vis hele sitatet...
FTP har NULL sikkerhet så det finnes lite anonymitet der. Er du bekymret nok vil du kjøre det via Tor, er du mindre bekymret kan du ordne deg en virtuell server for så å sette opp SCP(les:SSH) der.
Hvorfor ikke bruke f.eks. Mega, Spideroak, Carbonite eller Crashplan?

Alle støtter privat kryptering, så det er bare den som har passordet som kan se filinnhold.

Alternativt kan du sette opp en kryptert kontainer som kan mountes som en disk, og lagres på en en ordinær ftp-server eller f.eks. Dropbox.

http://www.howtogeek.com/193013/how-...er-on-windows/

Begge løsningene er ikke spesielt fleksible, men de duger til enkel fildeling mellom få personer.