Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4912
Noen her som har noe erfaring eller noe interessant å vise til når det gjelder hypnose i sammenheng med tapt tid? Altså at man bruker hypnose for å finne ut hva som har skjedd der man har svarte uforklarlige hull i sitt liv?
hmm, jeg mener og huske det sto ganske mye om hypnose, hvordan man gjør det, hva man får ut av det osv i Archanists coockbook(skrives sånn?)

ellers vet jeg ikke stort mer enn deg tror jeg, men er ett innteresangt tema
Hvis du kan utdype spørsmålet ditt litt så kan jeg svare og forklare,. Har fammilie som jobber med hypnose.
Anarchist Cookbook... jeg har ikke funnet noe der :S Det eneste som står er "Social Engineering"... Men ikke no om Hypnose...
Sitat av MatsBABZ-!
hmm, jeg mener og huske det sto ganske mye om hypnose, hvordan man gjør det, hva man får ut av det osv i Archanists coockbook(skrives sånn?)

ellers vet jeg ikke stort mer enn deg tror jeg, men er ett innteresangt tema
Vis hele sitatet...
anarchist cookbook kanskje.. xD .. er ikke sikker, har ikke lest enda..

der var jeg litt for sein skjønner jeg.. ;P ..
Sist endret av ThexZed; 20. juni 2008 kl. 15:25.
Sitat av ThexZed
anarchist cookbook kanskje.. xD
Vis hele sitatet...

Takk Takk

jeg mener ganske sikkert det skal stå der, hmm...
må slutte og lese når man er rusa :P
Trådstarter
Sitat av Sigurd4u
Hvis du kan utdype spørsmålet ditt litt så kan jeg svare og forklare,. Har fammilie som jobber med hypnose.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at en person har "hull" i sitt liv, som bare kan dreie seg om timer, hvor det åpenbart har skjedd noe som ingen har forklaring på. Og i samme type saker vet jeg at det er blitt brukt hypnose for å finne ut hendelsen som har skjedd her.
Det er ingen rus inne i bildet, bare så det er sagt.
Men at man skal fra A til B, og "forsvinner" på dette stykket.
Eller at man først er på C, og ikke kan huske å bevegd seg til D - men plutselig er på D.

Hør med din familie om de skjønner hva jeg snakker om, og gi meg tilbakemelding, evn på PM. Så vil jeg mulig utdype mer, og kanskje de kan tipse om noen som har vært borte i dette.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ormehull

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1017504290.23

Det er snakk om tidsreiser. Man kan ikke få kroppen til å huske mere enn det den er klar til å la deg huske.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av vacant Vis innlegg
Jeg mener at en person har "hull" i sitt liv, som bare kan dreie seg om timer, hvor det åpenbart har skjedd noe som ingen har forklaring på. Og i samme type saker vet jeg at det er blitt brukt hypnose for å finne ut hendelsen som har skjedd her.
Det er ingen rus inne i bildet, bare så det er sagt.
Men at man skal fra A til B, og "forsvinner" på dette stykket.
Eller at man først er på C, og ikke kan huske å bevegd seg til D - men plutselig er på D.

Hør med din familie om de skjønner hva jeg snakker om, og gi meg tilbakemelding, evn på PM. Så vil jeg mulig utdype mer, og kanskje de kan tipse om noen som har vært borte i dette.
Vis hele sitatet...
Dette har en naturlig forklaring: Alle mennesker går inn og ut av transer hver dag. Du har sikkert merket at om du hører på en mp3-spiller mens du sitter på bussen, virker turen kortere. Tiden virker som om den går raskere om du kjører bilen selv enn om du sitter på. Alt dette er grunnet transe. Du er i transe når du leser dette (jeg også...).
Se mer om dette her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=jobbe+transe

For å lære hypnose, bli medlem av {url=teenagehypnosis.com]The International Association for Teenage Hypnotists[/url] (gratis).
Det er mulig å bruke hypnose for å "huske" ting man har glemt. Hjernen opererer på to plan, bevisst og ubevisst. Det at du puster når du sover (og er våken for den saks skyld) er en ubevisst handling. Du oppfatter vanvittig mye, ubevisst. Hypnose er, som KEBL påpeker, en transetilstand hvor det bevisste sinn er "svekket" og man kan jobbe mer opp mot det ubevisste. Helt avhengig av situasjonen som har forårsaket dette hullet, kan det være meget mulig å komme frem til hva som har foregått under denne tiden, dersom det har vært mulig å registrere ting ubevisst.
Milligan: Hjernen jobber også på underbevisst plan. Dette er greit å ha, ettersom at man automatisk vil være klar om at det er feil om man f.eks. får beskjed om at jorden er flat. Imidlertid holder dette også på uvaner.
Når jeg sa ubevisst mente jeg da underbevisst i det
Sitat av Milligan Vis innlegg
Når jeg sa ubevisst mente jeg da underbevisst i det
Vis hele sitatet...
Milligan: Hjernen opererer på tre plan, ikke to:
- Bevisst
- Underbevisst
- Ubevisst
Sitat av KEBL Vis innlegg
Milligan: Hjernen opererer på tre plan, ikke to:
- Bevisst
- Underbevisst
- Ubevisst
Vis hele sitatet...
Kan du ikke ta med kilder når du kommer med den type påstander?
Sitat av KEBL Vis innlegg
Dette har en naturlig forklaring: Alle mennesker går inn og ut av transer hver dag. Du har sikkert merket at om du hører på en mp3-spiller mens du sitter på bussen, virker turen kortere. Tiden virker som om den går raskere om du kjører bilen selv enn om du sitter på. Alt dette er grunnet transe. Du er i transe når du leser dette (jeg også...).
Se mer om dette her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=jobbe+transe

For å lære hypnose, bli medlem av {url=teenagehypnosis.com]The International Association for Teenage Hypnotists[/url] (gratis).
Vis hele sitatet...
Sitat av luni Vis innlegg
Kan du ikke ta med kilder når du kommer med den type påstander?
Vis hele sitatet...
Holder ikke The International Association for Teenage Hypnotists?
, han er sertifisert. NB! Han er fra New Zealand, så han kan ikke norsk.

Du kan også søke på Youtube etter:
keystothemind
glenelg1
pokerwithoutcards
katherineanne83

Samtlige av disse er sertifiserte. Du kan spørre dem.
Haha. Kaller du det der kilder? Seriously? Har du sett på siden deres? YOUTUBE?! Og når begynte hypnotisører å komme med hjerneteorier? Det er ikke slik vitenskap fungerer. Kjøp deg en innføringsbok i psykologi.
Sitat av luni Vis innlegg
Haha. Kaller du det der kilder? Seriously? Har du sett på siden deres? YOUTUBE?! Og når begynte hypnotisører å komme med hjerneteorier? Det er ikke slik vitenskap fungerer. Kjøp deg en innføringsbok i psykologi.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kaller sertifiserte hypnotisører for gode kilder. I tillegg, som jeg glemte å skrive i forrige innlegg, er Illustrert Vitenskap en veldig god hjelper.


Et tips: neste gang du ser en blurry Visa-logo på undersiden "Certification", skru av internettet og kjøp en bok. Det der er ingen seriøs kilde, og Illustrert Vitenskap presenterer mange interessante teorier, men ikke nødvendigvis fakta. Det er et populærvitenskapelig blad...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KEBL Vis innlegg
Ja, jeg kaller sertifiserte hypnotisører for gode kilder. I tillegg, som jeg glemte å skrive i forrige innlegg, er Illustrert Vitenskap en veldig god hjelper.
Vis hele sitatet...
Eg kan kalle meg sertifisert übergeek, utan at det gjev meg noko meir kredibilitet.

Afaik er ikkje hypnotisør beskytta tittel, og det er heller ikkje kontroll med kven som sertifiserer dei. Mao. er det ein svadatittel som ikkje er verdt papiret den er skrive på.
Sitat av luni Vis innlegg
Haha. Kaller du det der kilder? Seriously? Har du sett på siden deres? YOUTUBE?! Og når begynte hypnotisører å komme med hjerneteorier? Det er ikke slik vitenskap fungerer. Kjøp deg en innføringsbok i psykologi.
Vis hele sitatet...
vis du vet så jævlig mye om hvordan vitenskap og hjerneteorier, kan du ikke bare fortelle oss alt med en gang? i stedet for å mase om kilder osv.

Nei, du har ikke sagt at du kan alt om det, men vis du vet av så mange bøker, kilder som er gode så ta nå eller å legg inn link til de, i stede for å pine han mest mulig.

en ting til, jeg blir veldig provosert av måten du skriver til andre og av hvordan du oppfører deg.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
vis du vet så jævlig mye om hvordan vitenskap og hjerneteorier, kan du ikke bare fortelle oss alt med en gang? i stedet for å mase om kilder osv.

Nei, du har ikke sagt at du kan alt om det, men vis du vet av så mange bøker, kilder som er gode så ta nå eller å legg inn link til de, i stede for å pine han mest mulig.

en ting til, jeg blir veldig provosert av måten du skriver til andre og av hvordan du oppfører deg.
Vis hele sitatet...
Teorier om bevisstheten er alt for omfattende for å skrive om her, og de færreste vil ha noen interesse av side opp og side ned om det. Det er den type info det er mye lettere å finne seg en bok om. Ditt lokale bibliotek kan hjelpe deg her, og på innføringsplanet er det stort sett bare å velge utfra layout.

Det du ikke forstår her, er at det ikke er jeg som har liret av meg "sannheter" og presentert dem som fakta. Ja, jeg blir provosert når folk gjør sånt. Det er tusenvis av mennesker som har viet livene sine til å forske på hvordan hjernen vår fungerer som blir avfeid til fordel for en jalla hypnotisørside. Det er å spytte på vitenskapen, og den er jeg faktisk veldig glad i.
Synd, trist og leit hvis det provoserer deg. Benytt rapporteringsfunksjonen hvis du er misfornøyd.
Sitat av luni Vis innlegg
Teorier om bevisstheten er alt for omfattende for å skrive om her, og de færreste vil ha noen interesse av side opp og side ned om det. Det er den type info det er mye lettere å finne seg en bok om. Ditt lokale bibliotek kan hjelpe deg her, og på innføringsplanet er det stort sett bare å velge utfra layout.

Det du ikke forstår her, er at det ikke er jeg som har liret av meg "sannheter" og presentert dem som fakta. Ja, jeg blir provosert når folk gjør sånt. Det er tusenvis av mennesker som har viet livene sine til å forske på hvordan hjernen vår fungerer som blir avfeid til fordel for en jalla hypnotisørside. Det er å spytte på vitenskapen, og den er jeg faktisk veldig glad i.
Synd, trist og leit hvis det provoserer deg. Benytt rapporteringsfunksjonen hvis du er misfornøyd.
Vis hele sitatet...
SÅ det du sier er at det er lettere å gå til biblioteket å låne seg en bok enn at noen på freakforum skriver svaret til deg? Cmon

synd, trist og leit hvis det provoserer deg at andre kommer med "fakta" som ikke er fakta, benytt rapporteringsfunksjonen hvis du er misfornøynd.

Men, Ja, det er en forskjell på at noen kommer med usann fakta og at en person oppfører seg som en drittsekk, tvilsomt at du har fått hørt dette vis jeg har benyttet rapporteringsfunksjonen.
Kan anbefale å laste ned Hypnotica - Sphinx of imagination om dere er intresserte i å prøve og bli hypnotisert.
Han har brukt i overkant av 5 år å utvikle det.
Luni: hypnosis-training.com er en sertifikasjonsside. Her kan du SERTIFISERE deg.
teenagehypnosis.com er eid av samme person, men denne siden er en side hvor du kan LÆRE det.

Svartepetter: Jeg er helt enig med deg. Det er kjedelig med folk som gjør alt for å bryte ned andre, men kan ikke bedre noe selv!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KEBL Vis innlegg
Luni: hypnosis-training.com er en sertifikasjonsside. Her kan du SERTIFISERE deg.
teenagehypnosis.com er eid av samme person, men denne siden er en side hvor du kan LÆRE det.

Svartepetter: Jeg er helt enig med deg. Det er kjedelig med folk som gjør alt for å bryte ned andre, men kan ikke bedre noe selv!
Vis hele sitatet...
Som sagt kan eg sertifisere folk som übergeek for 30$. Sertifiseringa ER IKKJE VERDT PAPIRET DEN ER TRYKT PÅ MED MINDRE DET BLIR OPPLYST OM KVA SOM ER GRUNNLAGET! Ja, store bokstaver, for det trengst virkelig!

Eg kan kalle meg sertifisert hypnotisør utan at det er ulovleg. Eg kan sertifisere meg sjølv om eg vil.

Her kjem du med rimelig oppsiktsvekkande påstander, korta ned til tre linjer. På konkret spørsmål om å udnerbygge det nærast nekter du å underbygge påstandane dine, eller i det minste argumentere for dei. Det styrkar ikkje truverdet ditt.
For å gå tilbake til scratch for OPs innledende spørsmål.

Det er mer normalt at du har "svarte hull" i hukommelsen din enn at du husker alt. Når jeg tenker tilbake på mine 23 år så er det rimelig opplagt at det aller aller meste husker jeg rett og slett ikke. Jeg kan ikke gå tilbake dag for dag og huske alt. Jeg klarer knapt huske alt jeg har gjort og sett idag, dvs. jeg klarer det ikke. Dette er helt normalt. Jeg ser ingen grunn til å kalle det "tapt tid".

Det som det dreier som om er nok noe du kan slå opp i en psykologibok under "hukommelse" og "bevissthet". Noen nevnte at du er i en "transe" under en busstur mens du hører på musikk. Dette er ikke et ord som står i min psykologibok, og jeg ser på wikipedia det har med seg en rekke uheldige assosiasjoner. Det som mer er forklaring er at du simpelthen ikke bruker kognitive prosesser til å lagre noe minner om hva som faktisk skjer på bussturen. Jeg har gått forbi enkelte hus sikker hundrevis av ganger, men jeg husker ikke fargen på dem selv om jeg har sett på dem like mange ganger - fordi jeg ikke aktivt prosesserer dette. Når du hører på musikk får du noe annet å prosessere enn hvor bussen kjører og tenker ikke på dette - og husker det ikke.

Når vi så kommer til hypnose så er vi inne på omstridte områder. Læreboken min sier det er en (min oversettelse) "forhøyet tilstand av mottakelighet hvor noen mennesker kan oppleve innbilte situasjoner som ekte". Det står klart at de dog ikke kan gjøre ting mot sin våkne vilje.

Et eksempel er at noen blir hypnotisert til å tro at det er syre i en bolle, og ta hendene sine nedi og kaste dem på en annen person. Hadde de vært våkne ville de jo ikke gjort dette om de hadde trodd det var det. Men det viser seg at selv våkne personer er villige til dette - fordi de jo egentlig skjønner at hypnotisøren driver lureri, og i tillegg fremstår som en pålitelig autoritetsfigur i situasjonen. Leser du om Milgram-eksperimentet kan du lære at helt normale personer er villige til å gradvis gi dødelige støt på mennesker til de angivelig dør hvis en autoritetsfigur i hvit frakk sier du skal gjøre det, så å ta hendene i en bolle med vann under et show er trivielt.

Men hypnose har blitt påvist til å redusere sensasjonen av smerte, og har blitt brukt til å operere f.eks. blindtarmen vekk uten smerte. MEN, ikke-hypnotiske metoder som å aktivt forestille seg bilder og utføre krevende kognitive oppgaver viser seg også å gi effekt på samme måte.

Under hypnose kan du ledes til å glemme ting under hypnosen som du normalt ville lagt merke til. Men skyldes dette at du frivillig lar vær å engasjere deg i de tankeprosesser nødvendig for å huske eller at hele bevistheten din som er nødvendig for å lagre minner svekkes?

Når det kommer til å avdekke tapte minner er det mye mer omstridt. Studier viser forskjellige ting i begge retninger - at noen ganger husker hypnotiserte mer, mens andre ganger er informasjonen de oppgir enda mer feil og oppfunnet der og da mens de blir spurt.

Det som er veldig farlig med hypnose er at hvis en person er mottagelig for suggesjon fra en hypnotisør så kan han ledes til falske minner. I USA er det utbredt med saker hvor individer går til en terapaut som har en idè om at pasientens emosjonelle plager skyldes enten UFO-bortføringer, sataniske ritualer eller seksuelt misbruk. Ved ledende spørsmål kan du greit få til å få noen til å skape minner som de knytter til sine følelsesmessige problemer. Det har vært rettsaker hvor pårørende av de som hevder å ha blitt voldtatt av dem, har vunnet frem mot terapauter som driver dette.

Forøvrig er det jo helt uinteressant å være "sertifisert" hypnotisør fra en vilkårlig nettside. Jeg kan gledelig sertifisere hvem som helst for 100kr til å bli "humørterepaut" fordi dette er en ikke-juridisk tittel, og ikke engang tilknyttet noen pretisjeorganisasjon som utgir den.
Sist endret av Kinseek; 11. september 2009 kl. 13:28.
Sitat av KEBL Vis innlegg
Luni: hypnosis-training.com er en sertifikasjonsside. Her kan du SERTIFISERE deg.
Vis hele sitatet...
Nei, hypnosis-training.com er en side som gir deg reklame for dyrt kursmateriell med salgsargumenter som dette:
In my time in this game I have dealt with everyone from multi millionaire internationally acclaimed hypnosis superstars to total hypno-failures.
You know what the one and only difference is?
People who become successful with hypnosis are willing to go for it.
Invest in yourself, your future, and your passion, and I'll see you on the inside.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du bruke dette til kilde for noe som helst? Wikipedia hadde vært tusen ganger mer troverdig.
Og bryte deg ned? Come on. Jeg hevder det du lirer av deg som sannhet er uvitenskapelige påstander og du kommer med en særs lite troverdig internettside om tenåringshypnose som bevis. Hvis du føler deg brutt ned av av at jeg kaller det tull så får du heller skaffe deg skikkelig belegg for det du hevder neste gang.

Om jeg kan noe bedre enn deg kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet hva du har lest om bevissthet.

Ps. håper ikke du har betalt for den "sertifiseringen" der...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Som sagt kan eg sertifisere folk som übergeek for 30$. Sertifiseringa ER IKKJE VERDT PAPIRET DEN ER TRYKT PÅ MED MINDRE DET BLIR OPPLYST OM KVA SOM ER GRUNNLAGET! Ja, store bokstaver, for det trengst virkelig!

Eg kan kalle meg sertifisert hypnotisør utan at det er ulovleg. Eg kan sertifisere meg sjølv om eg vil.

Her kjem du med rimelig oppsiktsvekkande påstander, korta ned til tre linjer. På konkret spørsmål om å udnerbygge det nærast nekter du å underbygge påstandane dine, eller i det minste argumentere for dei. Det styrkar ikkje truverdet ditt.
Vis hele sitatet...
1) Er sitatet mitt påstander?
2) Hvis ja, når ble det det?
3) Hva er det å begrunne/argumentere for i "påstandene" mine?
4) Et problem med dette emnet er at det er så mange skeptikere.
LES DETTE FERDIG FØR DU SVARER PÅ DET!
Hypnose fremstilles i tegnefilmer som avmakt. At noen ser på en klokke som henger i en lenke eller ser i en spiral blir "tjener" til hypnotisøren, er noe som alle vet: Ikke ekte
Men vi ser aldri hypnose skje i virkeligheten! Dermed har vi ikke lært noe "rettere" versjon av det, som selvfølgelig sier seg selv.

Konklusjon: Hypnose er et (mildt sagt) meget omstridt emne.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Men hypnose har blitt påvist til å redusere sensasjonen av smerte, og har blitt brukt til å operere f.eks. blindtarmen vekk uten smerte. MEN, ikke-hypnotiske metoder som å aktivt forestille seg bilder og utføre krevende kognitive oppgaver viser seg også å gi effekt på samme måte.

Under hypnose kan du ledes til å glemme ting under hypnosen som du normalt ville lagt merke til. Men skyldes dette at du frivillig lar vær å engasjere deg i de tankeprosesser nødvendig for å huske eller at hele bevistheten din som er nødvendig for å lagre minner svekkes?

Når det kommer til å avdekke tapte minner er det mye mer omstridt. Studier viser forskjellige ting i begge retninger - at noen ganger husker hypnotiserte mer, mens andre ganger er informasjonen de oppgir enda mer feil og oppfunnet der og da mens de blir spurt.

Det som er veldig farlig med hypnose er at hvis en person er mottagelig for suggesjon fra en hypnotisør så kan han ledes til falske minner. I USA er det utbredt med saker hvor individer går til en terapaut som har en idè om at pasientens emosjonelle plager skyldes enten UFO-bortføringer, sataniske ritualer eller seksuelt misbruk. Ved ledende spørsmål kan du greit få til å få noen til å skape minner som de knytter til sine følelsesmessige problemer. Det har vært rettsaker hvor pårørende av de som hevder å ha blitt voldtatt av dem, har vunnet frem mot terapauter som driver dette.

Forøvrig er det jo helt uinteressant å være "sertifisert" hypnotisør fra en vilkårlig nettside. Jeg kan gledelig sertifisere hvem som helst for 100kr til å bli "humørterepaut" fordi dette er en ikke-juridisk tittel, og ikke engang tilknyttet noen pretisjeorganisasjon som utgir den.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det du skriver. Og hypnose er til dels placebo. På spørsmålet ditt "Under hypnose kan du ledes til å glemme ting under hypnosen som du normalt ville lagt merke til. Men skyldes dette at du frivillig lar vær å engasjere deg i de tankeprosesser nødvendig for å huske eller at hele bevistheten din som er nødvendig for å lagre minner svekkes?" vet jeg ikke 100 %, men det er ikke det siste!
Tapte minner: Stemmer. Det er indinviduelt, og varieres av hvor dypt hypnotisert og suggesjoner.
Sertifisering: Du har helt rett i det du skriver. 99,99 % av hva du finner på internett om hypnose er drit. Problemet er å finne det riktige. Siden jeg nå kjenner han som startet det, har jeg tro på det.

Sitat av luni Vis innlegg
Nei, hypnosis-training.com er en side som gir deg reklame for dyrt kursmateriell med salgsargumenter som dette:

"In my time in this game I have dealt with everyone from multi millionaire internationally acclaimed hypnosis superstars to total hypno-failures.
You know what the one and only difference is?
People who become successful with hypnosis are willing to go for it.
Invest in yourself, your future, and your passion, and I'll see you on the inside."

Hvordan kan du bruke dette til kilde for noe som helst? Wikipedia hadde vært tusen ganger mer troverdig.
Og bryte deg ned? Come on. Jeg hevder det du lirer av deg som sannhet er uvitenskapelige påstander og du kommer med en særs lite troverdig internettside om tenåringshypnose som bevis. Hvis du føler deg brutt ned av av at jeg kaller det tull så får du heller skaffe deg skikkelig belegg for det du hevder neste gang.

Om jeg kan noe bedre enn deg kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet hva du har lest om bevissthet.

Ps. håper ikke du har betalt for den "sertifiseringen" der...
Vis hele sitatet...
1) Jeg bruker ikke det som kilde.
2) Wikipedia er ikke nødvendigvis en god kilde heller, det kan redigeres av hvem som helst.
3) Nei, jeg venter litt med sertifisering, hverdagene er for travle for meg. Jeg har brukt friminuttene til å svare på det som har blitt postet her.
4) Har du flere innvendinger, prøv hos en nordmann som driver med dette daglig. E-post:
5) Jeg stikker, gidder ikke å snakke tull med deg. Om dette er for støtende for deg, får du heller bruke report-knappen. Jeg kommer ikke til å besvare nyere innlegg som postes her.
Sist endret av KEBL; 11. september 2009 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Altså, du hevder du ikkje nyttar det som kjelde, men nyttar det som referanse når folk ber deg utdjupe? Og wikipedia er hakket betre, nettopp fordi alle kan redigere - det blir i det minste mogeleg for kritikarar å komme med innvendinger og kritikk, i motsetnad til ei privat nettside av uklårt opphav.

Beklager, men det er vanskelig å ta deg alvorlig.
Kikk litt på the mentalist! Det er genuine teknikker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Og det du ikke forstår er at teorier om bevisstheten faktisk ikke er altfor omfattende å forstå seg på. Det holder å lese et par bøker det, så har du stort sett forstått det (hvis du klarer å velge ut riktig bøker da, vel og merke)

Og ja, det finnes også mange mennesker som er opptatt av dette. Det er ikke alle som lever i en så trangsynt verden som deg vet du;-)

Sitat av luni Vis innlegg
Teorier om bevisstheten er alt for omfattende for å skrive om her, og de færreste vil ha noen interesse av side opp og side ned om det. Det er den type info det er mye lettere å finne seg en bok om. Ditt lokale bibliotek kan hjelpe deg her, og på innføringsplanet er det stort sett bare å velge utfra layout.

Det du ikke forstår her, er at det ikke er jeg som har liret av meg "sannheter" og presentert dem som fakta. Ja, jeg blir provosert når folk gjør sånt. Det er tusenvis av mennesker som har viet livene sine til å forske på hvordan hjernen vår fungerer som blir avfeid til fordel for en jalla hypnotisørside. Det er å spytte på vitenskapen, og den er jeg faktisk veldig glad i.
Synd, trist og leit hvis det provoserer deg. Benytt rapporteringsfunksjonen hvis du er misfornøyd.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager prøver du å si nå? Har du lest hele tråden?
Bekrefter med dette at Slashdot har gjennomført mitt hypnosekurs per brev. Han kan nå kalle seg sertifisert hypnotisør fra Super-ultra-not-so-teen-hypnotist school of magic.

Ps: Når er kurset i uber geekness?
Sist endret av murloc; 30. september 2009 kl. 09:51.
Sitat av luni Vis innlegg
Kan du ikke ta med kilder når du kommer med den type påstander?
Vis hele sitatet...
Har DU alltid med kilder når du prater? Herregud.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Har DU alltid med kilder når du prater? Herregud.
Vis hele sitatet...
Nei, men når kommer med en påstand er det vanlig å underbygge den eller vise til kilder som underbygger den. Når ein bare konstanterer noko er det nær umulig å vurdere påstanden.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Har DU alltid med kilder når du prater? Herregud.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan også ta med "jeg tror" eller "jeg mener". Da kommer det tydelig frem at det ikke er fakta, men så langt det er mulig forsøker jeg å basere synspunktene mine på fakta, som ofte vil kreve kilder for at andre skal kunne sjekke dem. Hadde jeg sagt "Hypnose fungerer/fungerer ikke!" så hadde det riktignok vært informasjon om mitt synspunkt, men ikke spesielt egnet for et diskusjonsforum. Herregud sjøl.