Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 664
Heisann, har et lite problem med dataen som jeg ikke helt forstår meg på. Har vært der helt siden jeg bygget den, men har ikke giddet gjort noe med det siden det ikke har vært et så stort problem.

Ihvertfall, hver gang jeg slår av og på dataen så booter den opp men med svart skjerm. Slår av og på dataen og så booter den opp ordentlig...

Kjører Nvidia GTX680 og maximus V formula, ser for meg at de er eneste komponentene som har noen innvirkning her.
Hvis du vil finne ut om noe er defekt så bytt ut den delen. Feks har du en annen GPU eller integrert GPU i HK så prøv det.
Jeg vet ikke om RAM kan ha noe med dette å gjøre, men om du har flere brikker ta ut den ene og prøv. Gjør det med alle brikkene.

Driver du med overclocking? Kan være at den ikke klarer å boote med instillingene så den skrur seg av og resetter instillingene.
EDIT: Glem det siste, leste godt nok igjennom OP.
Sist endret av Xernox; 2. august 2013 kl. 14:41.
Jeg husker ikke
96 8
dette hendte til meg også for en liten stundt til det plutselig fikset seg. men dessverre ve jeg ikke hvordan det fikset seg
Tviler egentlig på at noe er defekt.
Kanskje jeg skal prøve oppdatere BIOS og se om det blir bedre.
Hadde et lignende problem for noen år siden. Men min trengte enda en omstart for at den skulle boote med bilde.
Hadde for liten strømforsyning, Brukte 400 (dårlige) watt på en Pentium 4 pc (husker ikke alle specs) alt løste seg når jeg oppgraderte til 650watt (Mist fra microplex).
HVIS du dog har stor nok strømforsyning skulle jeg tru at en bios oppdatering skulle fikse dette.
Det skjer med meg fra tid til annen også, og da er det bare å ta av og på skjermen. Har du prøvd det?
Se der ja, tror cyclops har rett. Kjører en 550w på ganske tungt hw, gamle psu'en som jeg ikke har oppgradert. Kan tenke dette er grunnen, får kjøpe ny psu da. Takk for hjelpen