Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1323
Hei.

En venninne av meg mistet mobilen sin/ble frastjålet for noen uker siden, og nå mistenker hun at det er en "vennine" av henne som bruker denne telefonen. Er det noe måte å spore denne på IMEI nummer eller lignende? Gjennom politiet, om man f.eks anmelder. Eller hva med operatøren?

Vedkommende har nok byttet simkort selvsagt. Men det skulle vel kanskje vært mulig? Er en Samsung Galaxy S3 og hun har ikke noe sporinsprogrammer på den, da hun ikke er særlig teknisk.
Operatører kan søke etter IMEI og hvilket sim-kort som er sammenkoblet. Må gjøres via Politiet, men spørs om Politiet gidder å bruke ressurser på dette.
vet ikke hvordan det er på S3, men på iphonen min kan jeg sjekke IMEI nr når jeg går inn på info om mobilen. Viss venninen din kan finne ut hva IMEI nr hun har/hadde så kan hun sjekke om denne mistenkte tyven har samme imei nr. Muligens hun kan finne ut hva imei nr hun hadde ved å se på en slags kvittering eller lapp eller noe der hun kjøpe mobilen/bestilte. Kanskje står det noe i en e-post?
Men denne veninnen vil nok ikke la hun sjekke mobilen. IMEI kan vi sikkert finne, ikke noe problem. Men det å fysisk spore den er det jeg tenkte på.
Når jeg fikk min samsung galaxy s3 så fikk jeg med 5 gb (tror jeg det var) konto hos dropbox. Hvis hun opprettet en dropbox konto på telefonen så kan det hende at bilder og filmer som blir tatt fra telefonen blir automatisk opplastet til dropbox kontoen hennes. Det kan jo være at hennes "venninne" har tatt bilder som kan knyttes til henne. Be henne sjekke dropbox kontoen på dropbox.com hvis hun bruker dette.
Viss denne "vennina" ikke vil vise IMEI nr sitt så er det det på en måte bevis i seg selv at hun har stjålet den. Dere må si at hun har stjålet den viss hun ikke kan motbevise det. Du sier at det ikke er problem å finne ut hva IMEI nr du/vennen din har. Viss det nr for eksempel heter A så sjekker dere IMEI nr på mobilen til den slemme vennina og viss den også har IMEI nr A så har jo hun stjålet den. Det enkleste er nok å si at viss hun gir den tilbake med en gang så går det bra, ellers så anmelder dere hun, da vil hun bli skremt og gi den tilbake selv om politiet muligens ikke prioriterer saken, selv om dere har mange bevis.

Du referer mye til at dere må spore den, hvorfor?
Det er forresten et eget sporingsprogram på s3. Husker ikke hvordan jeg gjorde det selv på min, men mulig den allerede er aktiv hvis hun registrerte en samsung konto når hun fikk telefonen. Prøv å logg inn på:
http://findmymobile.samsung.com/login.do og spor telefonen der.
samsung sin sporing er genial så lenge telefonen er registrert der alt, kan moa. låse den, sette melding på skjermen for info til den som eventuelt skulle finne den, spore/lokalisere den, fyre i gang alarm på den eller til og med slette innhold på den.

Har brukt det en del ganger på kolegaer og slikt som har rota bort telefon/tablet
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Når jeg fikk min samsung galaxy s3 så fikk jeg med 5 gb (tror jeg det var) konto hos dropbox. Hvis hun opprettet en dropbox konto på telefonen så kan det hende at bilder og filmer som blir tatt fra telefonen blir automatisk opplastet til dropbox kontoen hennes. Det kan jo være at hennes "venninne" har tatt bilder som kan knyttes til henne. Be henne sjekke dropbox kontoen på dropbox.com hvis hun bruker dette.
Vis hele sitatet...
Du får 50GB når du har S3.